Dnes je 23. mája 2018, meniny má a zajtra

Pí a jeho život - dokonalý blu ray

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 19.06.2013

Pí a jeho príbeh pohltí diváka od prvej po poslednú minútu a je to fascinujúci zážitok, o ktorom sa môžete oveľa viac dočítať v našej filmovej recenzii.
Pí a jeho život - dokonalý blu ray

Hlavný hrdina vyrastal v indickej zoologickej záhrade, ktorú založil jeho otec. Možno by exotickú živnosť prevzal, keby sa rodina nerozhodla presťahovať do studenej Kanady – aj s niektorými zvieratami, ktorých predajom si chceli zaistiť ľahší štart v novej krajine. Proti tomu sa však postavili prírodné živly, ktoré jednej búrlivej noci potopili nákladnú loď, na ktorej sa plavil s rodičmi a bratom. Chlapec sa šťastnou náhodou ocitol v záchrannom člne, ktorý ostal uprostred oceánu ako jediná pripomienka katastrofy. Nezachránil sa však sám, jeho spolucestujúcimi bola poranená zebra, hyena, samica orangutana a Richard Parker. Nebol to ďalší človek čo prežil, ale mohutný bengálsky tiger, ktorý si rozhodne nemyslel, že by sa v núdzových podmienkach malo niečo meniť na prirodzenom priebehu potravinového reťazca. Tak sa začala neskutočná plavba, počas ktorej sa chlapec musel premeniť na muža, aby dokázal obstáť v konkurencii jedného z najväčších predátorov našej planéty a prežiť strastiplnú púť k pevnine.
Pí a jeho život - trailer

Ten film v žiadnom prípade nedostal Oscara náhodou. S akou pokorou ho Ang Lee nakrúcal, s takou pokorou ho diváci prijali a rovnako tak aj kritika. Dokonalý 3D formát, dokonalé efekty a neskutočný príbeh, ktorý v žiadnom prípade nie je rozprávkou, ale skôr cestou o hľadaní samého seba. Ak už rozprávka, tak pre dospelých, ktorí si tam nájdu viac odkazov, než len najpresvedčivejšie spracovaný 3D film vôbec. Pi a jeho príbeh pohltí diváka od prvej po poslednú minútu a je to fascinujúci zážitok, o ktorom sa môžete oveľa viac dočítať v našej filmovej recenzii.

Keďže film nedávno vyšiel na Blu ray a DVD aj u nás a to v excelentnej výbave, poďme sa pozrieť podrobnejšie na obsah diskov. DVD verzia je jedna, Blu ray verzie sú dve. V oboch prípadoch ide o kombináciu 3D a 2D verzie a rozdiel je v obale. Prvý je klasický plastový zabalený do papierového „rukávu,“ ten je však vyrobený veľmi precízne a leskne sa o dušu. Ortodoxní fanúšikovia sa však najviac tešili na steelbox, ktorý je svojim spracovaním momentálne asi vrcholom steelboxov dostupných na našom trhu. Excelentné obrazové spracovanie vonkajšej i vnútornej strany, pričom na tej vonkajšej je niečo ako magnetka, ktorá je 3D s meniacim sa obrazom. Je však odnímateľná a pokiaľ ju nechcete mať na krabici, kľudne ju môžete dať dolu, zavesiť na chladničku a na krabici budete mať len klasický obrázok. Fakt výborné. Rozdiel v cene oboch balení je markantný, skoro 7€, záleží od predajcu.

Obsah diskov je tiež fascinujúci. V prvom rade však upozorňujem na obrovskú, údajne tlačovú chybu, ktorá na českej papierovej potlači uvádza informáciu, že 3D verzia filmu je na disku v dĺžke až 188 minút, čo je zhruba hodina navyše od verzie, ktorú poznáme z kina. Ak by toto malo byť lákadlom na kúpu, tak si nechajte zájsť chuť. Je to údajná tlačová chyba, ktorej ja nerozumiem, lebo v číslach 127 a 188 je tak zásadný rozdiel na klávesnici, že by sa mohol pomýliť hádam iba slaboduchý slepec. Nerozumiem tomu a nechcem to rozoberať. Fakt, že celý komplet je ešte zabalený v celofáne umožňuje, že distribútor mohol tlačovú chybu oznámiť napríklad formou malých nálepiek s touto informáciou.

Avšak pri obsahu, ktorý oba disky prinášajú som ochotný nad touto chybou privrieť oko. Pri disku s 3D verziou filmu nájde divák vynechané scény (škoda, že tam nie je možnosť prehrať si ich rovno s filmom), trailer a dva výnimočné dokumenty, v ktorých tvorcovia famózne porovnávajú trikové natáčania a poodhaľujú pohľad na nakrúcanie v štúdiu, animáciu a pohľad po finálnom rendrovaní. Je to fantastické pozrieť sa na vznik zásadných scén z tohto pohľadu. Dohromady asi pol hodina materiálu, ktorý je vo vysokom rozlíšení a dokonca v 3D formáte.

Ďalšia hodina a pol bonusových materiálov je na 2D disku. Ani v jednom prípade sa nekopírujú bonusy z druhého CD a základnú časť na 2D disku tvorí zhruba hodinový dokument o nakrúcaní, v ktorom sa dozviete ako sa kniha menila na film, ako sa vyberali hlavní hrdinovia, dozviete sa „ako sa krotil“ tiger a zároveň zistíte, že ani raz ste správne netipovali, či to bol tiger živý, alebo animácia a mnoho ďalšieho. Pribalená je obsiahla fotogaléria a tiež storyboardy. Dohromady na oboch diskoch je tak viac než dve hodiny bonusového materiálu, ktorý spolu s fantastickým filmom robí tento disk naozaj v súčasnosti bezkonkurenčný na trhu.

Réžia: Ang Lee
Hrajú: Irrfan Khan, Gérard Depardieu, Suraj Sharma, Rafe Spall, Tabu, Adil Hussain

Distribuuje: Bontonfilm, 2013