Dnes je 21. apríla 2021, meniny má a zajtra

Podfukári (mágia, ktorú si treba zopakovať)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 30.12.2014

Legendárna sála MGM Grand v Las Vegas je plná na prasknutie. Štvorcica iluzionistov si počas svojej šou pozve na pódium náhodného diváka, zhodou okolností klienta banky v Paríži.

Filmovy.sk Prichádza hlavné číslo večera - jej vylúpenie. Keďsa ukáže, že ich show nebola iba ukážkou špičkovej mágie a k vylúpeniu francúzskej banky počas ich vystúpenia naozaj došlo, začína pre našu geniálnu kúzelnícku štvoricu napínavý súboj. Štyria jazdci musia uniknúť pred FBI a popri tom musia stihnúť niekoľko ďalších dych vyrážajúcich kúziel.

Podfukári

Hodnotenie filmu: Uznávam, že Podfukári nie sú najčerstvejším prírastkom kinematografie, aj nášho diváka celkom nenápadne obveseľovali v kinách ešte minulé leto, ale v každom prípade je to film, ku ktorému sa oplatí vrátiť, zvlášť na Blu ray disku, ktorý považujem po obsahovej stránke za jeden z najlepších v poslednej dobe. Ale späť k filmu. Zrejme nie je nikto, kto by nepodľahol dokonalej ilúzii. Pred „kúzlami“ sa pozastavíme všetci. A Podfukári sú dokonalá ilúzia. Nielen kvôli tomu, že sa v tom filme svojim spôsobom neustále čaruje. Ono kúzlo spočíva v tom, že sa divák vlastne pozerá na klasický akčný film o vykradnutí banky a naháňaní sa s políciou a napriek tomu je to akčný film, aký doteraz ešte nevidel. A to preto, že sa do neho primiešala mágia a vďaka šikovnosti hlavných hrdinov a hlavne vďaka skvelým trikom ten film vyvoláva dokonalú dvojhodinovú ilúziu, ktorú divák zhltne na jedno posedenie. Pri sledovaní Podfukárov totiž čas beží ako japonský vlak a divák si ani neuvedomí, ako rýchlo prešli dve hodiny. Stále sa tam niečo deje, divácke závity pracujú na plné obrátky a keď už si myslí, že konečne pochopil, čo sa deje, odrazu sa všetko zvrtne a všetko je inak. Naordinoval som si Podfukárov zhruba po roku a pol od vzhliadnutia v kine a bol som nadšený rovnako, ba možno aj viac. Odporúčam, film, ktorý má grády a šťavu, jednoducho novodobá kúzelnícka šou, ktorá nezovšednie. V hlavných úlohách Podfukárov sa predstaví charizmatický Jesse Eisenberg, ďalej Isla Fisher, Woody Harrelson, Dave Franco a Michael Cain v úlohe mocného finančného magnáta, ktorý, ako sa zdá, vie o plánoch našich hrdinov viac, než by sa na prvý pohľad zdalo. Niekde v pozadí, no v žiadnom prípade nie nevýrazne sa fenomenálnym kúzlam pokúša prísť na koreň rovnako fenomenálny Morgan Freeman . A všetkým je v pätách Mark Ruffalo ako agent FBI a jeho francúzska posila Mélanie Laurent .

Hodnotenie disku : Blu ray samotný je veľkým potešením pre filmového fanúšika. Potlačená je aj vnútorná strana obalu, na ktorej sú Štyria jazdci, fantastické je aj menu, ktoré je aktívne a je v češtine. Na Blu ray prišiel film v rozšírenej verzii a je o desať minút dlhší, než verzia známa z kina. Pôvodný zvuk je vo formáte 7.1 a je to zážitok (pôvodnú verziu si môžete pozrieť s českými titulkami), ale vydarený je i český dabing. Česká zvuková stopa je vo formáte 5.1 a je to naozaj dobrá práca, pričom Pavel Rímsky, či Lucie Vondráčková odviedli pri dabingu skvelú prácu. No a potom bonusy. V podstate sú tri, ale majú skoro hodinu a české titulky, takže super. V prvom sa pozriete na to, ako sa hlavní hrdinovia učili čarovať, druhý je krátkou prechádzkou históriou mágie a potom je tu polhodina vynechaných scén, z ktorých väčšina dáva odpovede na otázky, ktoré si počas filmu kladiete. Skvelé, naozaj výborné.

Réžia: Louis Leterrier
Hrajú: Jesse Eisenberg, Isla Fisher, Morgan Freeman, Michal Caine, Woody Harrelson, Mark Ruffalo, Dave Franco, Mélanie Laurent

Distribuuje : Bontonfilm Filmovy.sk