Dnes je 17. novembra 2018, meniny má a zajtra

Podivuhodný prípad Benjamina Buttona - klasika na víkend

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 14.09.2013

Netuší, že spustením hodín, ktoré idú dozadu, spúšťa vlastne aj neobyčajný ľudský príbeh...

Ťažký pôrod mladej pani Buttonovej sa nekončí šťastne. Dieťa sa síce podarí zachrániť, avšak vysilená matka po pôrode zomiera. Šokovaný otec, bohatý podnikateľ s prosperujúcou firmou na výrobu gombíkov ostáva v šoku. Dieťa domov mala priniesť šťastná matka. Osud to však chcel inak. Malý plačúci batôžtek dostáva do rúk otec, ktorý je síce schopný syna vychovať, no pri pohľade na neho a snáď ešte v šoku zo smrti milovanej manželky, necháva dieťa na schodoch domova pre starých ľudí. Na mieste, kam sa prichádza, no odkiaľ sa neodchádza. Jedine v rakve. Práve tam začína život Benjamina Buttona.

Malý Button sa našťastie dostáva do rúk ošetrovateľky tmavej pleti, ktorá sa so svojim milencom márne snaží otehotnieť. Malého šarvanca berie ako dar z neba. A to aj napriek tomu, že jeho znetvorená tvár neveští nič dobré. Potvrdzujú to aj lekári, ktorí sa síce s ničím podobným nestretli, no dokážu konštatovať, že chlapec veľmi rýchlo zostarol, jeho kosti nikdy nebudú schopné niesť jeho telo a vlastne mu na život ostáva pár hodín. Netušia, že v tomto prípade je všetko inak. A za všetko môže hodinár, ktorému vo vojne padol syn. Zákazku na hodiny, ktoré by zdobili vestibul novej vlakovej stanice síce splnil na čas, no hodiny sú zvláštne. Idú dozadu. Na slávnostnom otvorení vysvetľuje, že sú to hodiny, ktoré by mali vrátiť čas, aby synovia nepadali v boji a nikdy nemuseli odchádzať na vojnu. Netuší, že ich spustením spúšťa vlastne aj neobyčajný ľudský príbeh...
Podivuhodný prípad Benjamina Buttona

K Buttonovmu príbehu som sa vrátil tretí raz. Najskôr pri uvedení v kinách pred piatimi rokmi, potom pri uvedení na DVD a teraz, keď som sa dopracoval k dvojdiskovému Blu ray disku. Po tretí raz konštatujem, že Buttonov príbeh je excelentným filmom, ktorý trvá síce takmer tri hodiny, ale David Fincher ho nakrútil tak excelentne, že tých 170 minút ubehne nehorázne rýchlo. Je to pritom neuveriteľné, pretože tam nie sú žiadne dramatické zvraty, žiadne akčné momenty, veci, kvôli ktorým odmietlo tento film nakrútiť niekoľko režisérov, medzi inými i Steven Spielberg a na svoju realizáciu čakalo neuveriteľných dvadsať rokov. A aj napriek tomu sa k divákovi dostáva neuveriteľný trojhodinový príbeh, ktorý šliape ako hodinky a nie tie z vlakovej stanice. Herecký výkon Cate Blanchett a neuveriteľné maskovanie (nielen) Brada Pitta sú nezabudnuteľným zážitkom, ktorý sa oplatí pripomenúť si aj po rokoch.

K Podivuhodnému prípadu Benjamina Buttona som sa vrátil aj kvôli tomu, že momentálne takmer rozobrané dvojdiskové Blu ray vydanie mal Magic Box doplniť o jednodiskové, no nakoniec sa z toho upustilo. Buttonov prípad je však pre filmových nadšencov nepochybne viac zaujímavejší na dvoch diskoch, keďže na tom druhom sú k dispozícii viac než tri hodiny bonusov. Neuveriteľných 14 dokumentov zo zákulisia nakrúcania dáva divákovi šancu nahliadnuť naozaj dopodrobna na všetko, čo sa dialo pri realizáciu tohto skvelého filmu a datuje jeho vznik vlastne už od osemdesiatych rokov, kedy sa objavili prvé plány napísať scenár na základe jednej knižne vydanej poviedky. Všetky bonusy sú podporené českými titulkami, takže v tomto prípade naozaj nie je o čom diskutovať. Fanúšikovia tejto pridanej hodnoty si naozaj prídu na svoje. Len okrajovo hádam spomeniem, že obraz je pri filme výborný a vydarený je i český dabing, ktorý je kvalitne rozmixovaný do formátu 5.1.

Réžia: David Fincher
Hrajú: Brad Pitt, Cate Blanchett, Taraji P. Henson, Tilda Swinton, Julia Ormond, Elias Koteas

Linky: MAGIC BOX