Dnes je 22. augusta 2019, meniny má a zajtra

Polárny Expres 3D - jednoducho dokonalé

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 12.09.2012

Tom Hanks v hlavnej úlohe a režisér Robert Zemeckis spoločne vytvorili naozajstnú vianočnú klasiku a zavedú vás do sveta kúzelnej animácie.
Polárny Expres 3D - jednoducho dokonalé

Je Štedrý večer a Polárny Expres vyráža na nezabudnuteľnú cestu, ktorá sa krúti hore a dole horami, kĺže po ľadových pláňach a šplhá cez závratne vysoké mosty a navyše ponúka horúcu čokoládu od veselých spievajúcich čašníkov. Vitajte na palube Polárneho Expresu. Tom Hanks v hlavnej úlohe a režisér Robert Zemeckis spoločne vytvorili naozajstnú vianočnú klasiku a zavedú vás do sveta kúzelnej animácie.
Trailer - Polárny Expres.

Nebudem plytvať časom, pretože táto recenzia už ani nie je o filme. Polárny Expres som si zamiloval pre jeho príbeh a dokonalú animáciu už vtedy, keď som ho videl v kinách. Na DVD ma nadchol vydarený dabing. Na blu ray zas neuveriteľný obraz. Zakaždým niečo, prečo sa tento film bez mihnutia oka radí medzi päť mojich najobľúbenejších. Bezchybná kombinácia skvelého príbehu a dokonalého herectva pretaveného do dych vyrážajúcej animácie. Ak už neveríte na Ježiška, tento film vás jednoducho presvedčí.

Dôvod, prečo som po disku s týmto filmom siahol opäť je veľmi jednoduchý. Hoci bez českého, či slovenského dabingu, natrafil som na poľskom internetovom obchode na 3D blu ray vydanie s týmto filmom a nezaváhal som ani na sekundu. Už pri 2D prezentácii som si niekoľkokrát pomyslel, že by to musel byť úžasný zážitok, vidieť niektoré momenty v 3D prevedení. Aj keď priznávam, že som sa tejto verzie dosť obával. A zvlášť po vzhliadnutí levieho kráľa v 3D, kedy som nadobudol pocit, že tieto prepisy nemajú asi moc veľký význam, som disk do prehrávača vkladal s dosť veľkými obavami. Toto je však absolútne iná trieda a iná káva.

Možno to bude samotnou animáciou, kde Leví kráľ bola ešte klasika a ten prepis do 3D mi nedával po vzhliadnutí zmysel. Polárny Expres si však v 3D verzii dovolím prirovnať k Vianočnej kolede, ktorú považujem za zatiaľ najlepšie spracované 3D pre domáce video. A Polárny Expres bol rovnako intenzívny zážitok. Myslím, že padajúci sneh, či radlica lokomotívy vlaku „vybiehajúca“ z obrazovky, to sú samozrejmé veci. Ale ak ste ten film videli a spomínate si na vlak rútiaci sa koľajami do nekonečnej hĺbky, tak v prípade 3D verzie som pri sledovaní mal intenzívny pocit pobytu na kolotoči. Ten prepad do hĺbky bol tak neuveriteľne reálny, až mi to roztriaslo žalúdok.

Po technickej stránke je to jednoducho dokonalé. Navyše si k tomu treba prirátať dokonalý obraz vo vysokom rozlíšení, výborný zvuk rozmixovaný do formátu 5.1 a jediným problémom tak vlastne ostáva zrozumiteľný dabing. Keďže sa Polárny Expres 3D u nás zatiaľ nedistribuuje, odporúčam poľské obchody, kde disk hravo zoženiete a okrem pôvodnej angličtiny na ňom nájdete aj poľskú, maďarskú, či ruskú verziu. Žiaľ, česká jazyková mutácia nie je ani medzi viac než desiatimi jazykovými mutáciami titulkov. Avšak, ak ten film poznáte, jazyk v tomto prípade nie je problém. Ide predsa o rozprávku, ktorej porozumiete aj z obrazu a ten vizuálny zážitok za to naozaj stojí.

Réžia: Robert Zemeckis
Hrajú: Tom Hanks, Debbie Lee Carrington, Michael Jeter, Eddie Deezen, Chris Coppola

Distribuuje: Galapagos PL