Dnes je 12. decembra 2018, meniny má a zajtra

Prometheus - skvelý komplet na Blu ray

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 11.12.2012

Ridley Scott natočil veľmi solídne „pokračovanie“ svojho Votrelca, ktorým svojho času zmenil vnímanie filmu a žánru.
Prometheus - skvelý komplet na Blu ray

Dvaja mladí, úspešní archeológovia Elisabeth Shaw (Noomi Rapace) a Charlie Holloway (Logan Marshall-Green) objavili na rôznych miestach Zeme niekoľko jaskynných piktogramov z dávnych civilizácií a postupne sa im podarilo odhaliť, že všetky piktogramy poukazujú na jedno jediné miesto vo vzdialenom vesmíre. S tímom ďalších bádateľov sa tak na palube kozmickej lode Prometheus vydávajú na cestu, na ktorej konci chcú nájsť odpovede na najzákladnejšie a najvnútornejšie otázky ľudského bytia. Obaja však majú trochu rozdielnu motiváciu, prečo sa expedície zúčastňujú. Elisabeth verí, že ľudstvo bolo stvorené vyššou mocou a chce sa so stvoriteľom stretnúť a pochopiť pôvod ľudskej existencie, zatiaľ čo Holloway sa prevažne snaží uviesť veci na pravú mieru. Nikto z posádky však nie je pripravený na nepredstaviteľnú hrôzu, ktorá na nich čaká a netuší, že práve oni budú musieť zviesť desivý boj o záchranu budúcnosti ľudskej rasy.
Prometheus - trailer

Názor na film som nezmenil ani pol roka od premiéry v kinách a v podstate stále platí to, čo som uviedol v recenzii filmu zhruba pred pol rokom. Ridley Scott natočil veľmi solídne „pokračovanie“ svojho Votrelca, ktorým svojho času zmenil vnímanie filmu a žánru. Prometheom vracia diváka do času, kým vesmírna loď Nostradamus natrafila na signál a zamierila do pekla. Scott vysvetľuje odkiaľ sa signál vzal a čo mu predchádzalo, pričom sa mu podarilo napísať a nakrútiť veľmi akčné vesmírne sci-fi, ktoré má hlavu a pätu. Samozrejme, je pár vecí, ktoré by sa mohli doladiť a záver, ktorý jasne naznačuje, že na konci udalostí tohto filmu a príchodom posádky Nostradama sa ešte niečo udialo, čo bol nepochybne zámer, ktorým si Scott nechal pootvorené dvere na ďalšie, v súčasnosti už oficiálne potvrdené pokračovanie filmu.

Prometheus prišiel na náš DVD a Blu ray trh v niekoľkých vydaniach, pričom vrcholom zberateľského lákadla je nepochybne spoločné vydanie so všetkými dielmi Votrelca, čím divák dostáva (zatiaľ) kompletnú ságu. My sme siahli po trojdiskovom Blu ray vydaní v exkluzívnom steelboxe a tento raz môžem Bontonfilmu odkázať len jednu veľkú úctivú poklonu. Dostal som maximum. Na jednom disku je film v 3D verzii a je to jediný obsah tohto disku. Na diváka čaká naozaj silný zážitok nielen z filmu, ale aj z vynikajúceho obrazu, skvelého zvuku a vydareného českého dabingu. Ten je rozmixovaný do formátu 5.1, pôvodný zvuk sa však na disku nachádza vo formáte 7.1.

Druhý disk prináša klasickú 2D verziu filmu – obsahovo ide o úplne rovnaké verzie, rozdielny je iba formát – s rovnako kvalitným obrazom. Tu už je disk doplnený o 40 minút vynechaných, predĺžených a alternatívnych scén a divák dostáva príležitosť nahliadnuť aj do spisov filmovej postavy – Petra Weylanda, čo je zhruba dvadsať minút, v ktorých sa v zásade podrobnejšie predstavujú hlavné filmové postavy, vrátane samotného Weylanda a divák sa dozvedá, ako sú spojené s príbehom, ktorý ich finále napokon priniesol na palubu vesmírnej lode Prometheus. Pribalené sú ešte audiokomentáre režiséra filmu a tiež scenáristu a producenta, s ktorými si môžete pozrieť film.

Tretí disk je plný bonusov, či už obrazových, alebo „obrázkových“. Tie druhé to sú vlastne storyboardy a ich porovnanie s realitou, či ich vývoj, ktorý sa napokon odrazil vo finále spracovania filmu. Obrazový materiál diváka zavedie do zákulisia nakrúcania, pričom dokument s podrobnosťami z nakrúcania filmu je naozaj veľmi pútavý a zaujímavý. Celková dĺžka naozaj exkluzívnych bonusov je takmer štyri hodiny, takže si každý príde na svoje. A to najpodstatnejšie – celý balík bonusov je s českými titulkami, takže naozaj plnohodnotné a exkluzívne balenie. To steelboxové je však pravdepodobne na našom trhu už nedostupné, celý trojdiskový komplet však bežne dostanete v klasickom zabalení.

Réžia: Ridley Scott
Hrajú: Noomi Rapace, Logan Marshall-Green, Charlize Theron, Michael Fassbender, Guy Pearce, Idris Elba, Sean Harris, Rafe Spall, Emun Elliott, Benedict Wong, Kate Dickie, Patrick Wilson, Lucy Hutchinson

Distribuuje: Bontonfilm, 2012
Linky: DVD BEST

Prometheus