Dnes je 04. júla 2020, meniny má a zajtra

Pulp Fiction - konečne na Blu ray

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 07.06.2013

Najkultovejší film všetkých čias prináša pohľad do amerického podsvetia, aby vo svojom dva a pol hodinovom filme rozohral nezávislé osudy niekoľkých dvojíc, rozbehol tak do protismeru svoj vlak, aby sa na konci všetci stretli...
Pulp Fiction - konečne na Blu ray

Vincent Vega (John Travolta) a Jules Winnfield (Samuel L. Jackson) sú dvaja nerozluční treťotriedni gangstri v službách obávaného Marsellusa Wallace (Ving Rhames). Pred dokončením jedného "jobu" prezradí Vincent Julesovi, že Pán Veľký (Teda Marsellus) ho požiadal, aby sa postaral o jeho sexy manželku Miu (Uma Thurman), kým bude na Floride. Vincent to považuje za skúšku lojality, v ktorej musí za každú cenu obstáť. Butch Coolidge (Bruce Willis) je boxér, ktorého kariéra sa chýli ku koncu. Keďže v boxe neexistuje liga veteránov, bude sa jednoducho musieť zmieriť s tým, že už je out, a prijať Marsellusovu lákavú ponuku - vziať prachy, prehrať v piatom kole a odletieť si užívať so svojou milovanou Fabienne (Maria de Medeiros) na slnečný Karibik. Ale aké je to bojovať s vedomím, že tentokrát je to naposledy? Dovolí mu pýcha a hrdosť prehrať a tým pádom skoncovať so svojou kariérou? Pumpkin (Tim Roth) a Honey Bunny (Amanda Plummer), párik mladých amatérskych zlodejíkov si vysedáva v reštaurácií a analyzuje pracovný život. Vylučovacou metódou prídu na to, že v čase, keď sa neoplatí vykrádať banky, obchody s alkoholom ani benzínové pumpy je najlepším terčom lúpeže reštaurácia. A prečo nie tá, v ktorej práve sedia? Nasleduje rýchle rozdelenie úloh, bozk pre šťastie a samotná lúpež. Osudová lúpež...

Tri na prvý pohľad nesúvisiace historky z krvavého podsvetia tvoriace jeden príbeh plný štylizovaného násilia, drog, dnes už kultových dialógov a hlavne absurdných situácií a nečakaných dejových zvratov. Postmoderná analýza zvráteného života zločincov, Božej vôle, vyrovnávania si účtov, masáže nôh a prekladu názvov hamburgerov zožala obrovský celosvetový úspech ako medzi divákmi, tak aj u kritiky. Za najkultovejší film 90. rokov si režisér a scenárista Quentin Tarantino (zo 7 nominácií) odniesol Oscara za najlepší scenár a nemalý úspech zožala snímka aj na prestížnych svetových filmových festivaloch v rokoch 1994 a 1995.
Pulp Fiction - trailer

Najkultovejší film všetkých čias prináša pohľad do amerického podsvetia, aby vo svojom dva a pol hodinovom filme rozohral nezávislé osudy niekoľkých dvojíc, rozbehol tak do protismeru svoj vlak, aby sa na konci všetci stretli a nejakým spôsobom sa prepojili. Dokonalý spád, jedinečné, nezabudnuteľné hlášky, skvelí herci a tarantinovsky uletený pohľad na vec urobili z tohto diela veľkofilm, prilepil Tarantinovi nálepku „blázna“ v tom najlepšom slova zmysle a myslím si, že svojim spôsobom urobil aj nový filmový rozmer. Dá sa to pozerať kedykoľvek a koľkokrát chcete a nikdy to neomrzí.

Uvedenie Pulp Fiction na Blu ray je v podstate obrovským sviatkom pre filmových fanúšikov. Zvlášť preto, že ho má v katalógu Hollywood Classic Entertainment, ktorý sa zatiaľ dosť bráni vydávaniu Blu ray aj s novými filmami a staré filmy na tomto nosiči dosť obchádzal. Toto je prvá veľká udalosť a stojí to naozaj za zmienku. Pôvodný český dabing je rozmixovaný do formátu 5.1, obraz je vyčistený a dá sa povedať, že sa k divákovi naozaj dostáva klasika vo vysokej kvalite. Jediné, čo nechápem je fakt, že existuje ešte o 14 minút dlhšia verzia, než tá, ktorú poznáme a myslím si, že vydanie na Blu ray si ju zaslúžilo. Škoda, že vychádza iba táto 154 minútová. Na druhej strane však vyzdvihujem bonusovú časť. Tá má neuveriteľných tri a pol hodiny a prináša množstvo dokumentov z nakrúcania, komentárov, rozhovorov, záberov z premiér a festivalov, jednoducho monštrózny bonusový materiál, ktorý má navyše kompletne českú podporu v podobe českých titulkov, takže si to určite poriadne užijete.

Réžia: Quentin Tarantino
Hrajú: John Travolta, Samuel L. Jackson, Ving Rhames, Uma Thurman, Ted Marsellus, Bruce Willis

Distribuuje: Hollywood Classic Entertainment, 2013