Dnes je 22. apríla 2018, meniny má a zajtra

Rango - skvelá rozprávka pre dospelých

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 11.09.2011

Rango je pútavý príbeh, ktorý má spád a dokonalú animáciu.
Rango - skvelá rozprávka pre dospelých

Než si začal hovoriť Rango a vybájil si množstvo mýtov o svojich hrdinských kúskoch, obýval chameleón v havajskej košeli priestorné terárium. Nič mu v ňom nechýbalo, snáď len viac akcie. Tú si začne naplno užívať, keď sa nešťastnou náhodou ocitne uprostred vyprahnutej púšte, kde si na ňom temer pochutí hladný jastrab. A aby nebolo napätia málo, jeho ďalšie kroky vedú do mesta Prach, kde obyvateľom visia kolty prekliato nízko. Vymyslí si meno Rango a pár hrdinských historiek, čo vzápätí oľutuje. Od zúfalých domorodcov totiž dostane šerifskú hviezdu a kopu úloh, medzi nimi aj nájdenie pitnej vody a odstránenie domácich i cezpoľných zabijakov. Na Rangovi teraz bude, či pretaví neuvážené hrdinské reči v činy, alebo či zahodí hviezdu a kolty, navlečie havajskú košeľu a utečie nazad do civilizácie.
Trailer k snímke Rango

V kine mi doslova ušiel rýchlym krokom do púšte. O to viac som sa tešil na jeho dobrodružstvá na blu ray disku. Sadal som si síce k rozprávke, ale vzápätí som pochopil, že rozprávka to síce možno je, ale viac pre dospelých, než pre deti. Rango má síce možno detské zmýšľanie, ale jeho spôsob života a vyjadrovanie je na výsosť dospelé. A tým sa pre mňa Rango stal hrdinom animovaného filmu roku 2011 a jeho čaru som podľahol hneď na dvakrát. Najskôr so skvelým slovenským dabingom a potom v origináli s titulkami, pretože Johnny Depp je kráľ a zjavne si dabing zeleného chameleóna vychutnával. Blu ray okrem kino verzie prináša aj o osem minút dlhšiu rozšírenú verziu, takže zábava sa zväčšuje. Slovenský preklad je prispôsobený slovenskému divákovi. Ako to už pri týchto narážkach animovaných filmových hrdinov býva, to na čom sa smeje americký divák by občas nemuselo prísť vtipné tomu slovenskému a tak sa text prispôsobuje. Gratulujem prekladateľom, zvládli to na výbornú. Priznávam, bavil som sa od začiatku až do konca. A už dlho ma nezarazilo toľko hlášok v animovanom filme, ako v tomto prípade. K tomu si prirátajte pútavý príbeh, ktorý má spád a dokonalú animáciu. A ak zvládnete niekoľko otázok vašich ratolestí, ktoré sa pri sledovaní filmu určite objavia, máte postarané o zábavu pre celú rodinu. Rango je totiž skvelý.

Ako som už spomínal, disk prináša dve verziu filmu, kinoverziu a o osem minút dlhšiu verziu. Pridané scény sú zároveň zaradené medzi bonusy, ako vynechané scény, ale tam iba s podporou titulkov. Do slovenčiny je nadabovaná aj rozšírená verzia, kompletne celá. Disk prináša skvelý slovenský dabing, rozmixovaný do formátu 5.1, niekoľko ďalších zvukových verzií, vrátane českej a niekoľko titulkových verzií. Veľmi bohatá je aj bonusová výbava, ktorej dominuje takmer hodinový film o tom, ako Rango vznikal, zhruba polhodinová dokument o tom, aké živočíchy skutočne žijú v púšti, kde sa príbeh odohráva, pri nezostrihanej verzii filmu sú aj komentáre tvorcov, filmový trailer a jedinečnú 3D exkurziu po meste Prach. Dokonalá výbava.

Linky: MAGIC BOX SLOVAKIA , SUPERSHOP

Rango blu ray