Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra

Road To Perdition

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 04.03.2011

Je rok 1931, doba veľkej hospodárskej krízy.
Road To Perdition

Názov Road To Perdition možno chápať v dvoch významoch. Perdition je meno mesta, do ktorého smeruje Michael Sullivan (Tom Hanks) so svojím synom Michaelom Sullivanom jr (Tyler Hoechlin). Perdition - zatratenie - je tiež synonymom pre peklo. A Sullivan senior spoznáva, že si zvolil životnú cestu vedúcu do pekiel. Modlí sa, aby svojho syna od takej cesty uchránil.

Je rok 1931, doba veľkej hospodárskej krízy. Michael Sullivan, nájomný vrah, pracuje pre írsky gang. Do jeho života vstúpi pán John Rooney (Paul Newman). Zachráni mu život skôr, než si Michael Sullivan vôbec uvedomí, že ide o krk. Pán Rooney je pre Sullivana seniora vzorom. To isté k svojmu otcovi cíti Sullivan junior. Annie Sullivanová (Jennifer Jason Leigh) svojho muža veľmi miluje. Nepýta sa ho na jeho prácu. Má sa dobre a je za to vďačná, ale často má strach. Boja sa o deti. Avšak práca zasiahne do života Sullivanove rodiny. Umiera manželka Annie a ich mladší syn. Michael Sullivan sa s druhým synom vydáva na cestu odplaty a vyrovnania...

Nemal tam totiž vôbec byť. Vo chvíli, keď dvanásťročný syn Michaela Sullivana uvidel neľútostné vraždenie a pochopil, aké je skutočné zamestnanie jeho otca, sa jeho život navždy zmenil. Teraz sa stal Sullivan so svojím synom terčom gangu, ktorému obetoval život, a zisťuje, že nemá kam ísť. Dlhoročný gangster chce predovšetkým zostať nažive a ochrániť svojho syna pred krutým zabijakom, ktorý ich prenasleduje. A tiež chce so cťou vyrovnať svoje účty...

Strhujúci, fascinujúci a vizuálne ohromujúci film Road to Perdition sa môže smelo radiť k najlepším gangsterským filmom všetkých čias. Tom Hanks, Paul Newman, Jude Law, či Daniel Craig sú ako muži, ktorí hrajú úplne o všetko, nezabudnuteľní. Držiteľ Oscara, režisér Sam Mendes (Americká krása) stvoril s kameramanom Conradom L. Hallom neobyčajný, fascinujúci a vizuálne dokonalý príbeh stratenej nevinnosti, konfliktu vernosti a krvilačnej ctižiadosti.

Jeden z filmov, ku ktorým som si ťažšie hľadal cestu. Prepásol som ho v kinách a dlho som mu odolával aj na DVD. Keď sa však naše cesty stretli (a bola to iba otázka času), bola to láska na prvý pohľad. Dokonalá súhra momentov, vyšperkovaný dej, dokonalá kamera, jedinečné prvky skladačky poskladané do geniálnej novodobej gansterky, ktorá nenudí a získa si diváka na prvé pozretie a tak, že nebude mať problém sa k nej vrátiť. Skvelý príbeh je doplnený o vynikajúce herecké výkony.

Hodnotenie Blu ray:
Keď vyšlo Road To Perdition na Blu Ray, neváhal som ani chvíľu. Síce opäť chvíľu trvalo, kým som sa zadíval na film, ale som rád, že mám film na Blu ray a odporúčam to všetkým. Je to citeľné najmä na fantastickom obraze, ktorý presvedčí aj najväčších skeptikov. Zvuk je vynikajúci a rovnako vydarený je český dabing, aj keď ako temer jediný je rozmixovaný iba do formátu 2.0, a nechýbajú ani české titulky a ďalšie jazykové verzie.

Diváka však zaujíma určite v prvom rade bonusový materiál a ten má ďalšie dve hodiny a prináša jednak pohľad do zákulisia nakrúcania filmu, ale aj pohľad na prácu výnimočného kameramana Conrada L. Halla, ktorý zomrel rok po premiére filmu, nechýba komentár režiséra Sama Mendesa, jeho úvod špeciálne pripravený pre Blu ray vydanie, takmer polhodina vynechaných scén a tiež fantastická (hoci iba anglická) Knižnica: Bádanie vo svete Road To Perdition, pri ktorej strávite nemálo jedinečných chvíľ. Skvelý film a mimoriadne vyšperkovanom Blu ray.