Dnes je 24. mája 2018, meniny má a zajtra

Rock Of Ages - dobré ako rock´n´roll

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 26.11.2012

Rock Of Ages je film, pri ktorom sa dá predpokladať, že si ho zamiluje každý divák.
Rock Of Ages - dobré ako rock´n´roll

Rock Of Ages je príbehom dievčaťa menom Sherrie, pochádzajúceho z malého amerického mesta a mestského chlapca Drewa, ktorí sa stretnú v legendárnom rockovom podniku na hollywoodskej Sunset Strip v čase, kedy sa obaja snažia naplniť si svoje hollywoodske sny. Ich rock ´n´ rollová romanca je rozpovedaná pomocou hitov, pri ktorých sa vám zvýši tep. Zložili ich také hviezdy ako Def Leppard, Joan Jett, Journey, Foreigner, Bon Jovi, Night Ranger, Pat Benatar, Twisted Sister, Poison, Whitesnake a mnohí ďalší.
Rock of Ages trailer

Keď som sa kedysi v strede týždňa večer nudil, siahol som do kôpky filmov, ktoré ma čakali a vybral som si tento. V nádeji, že sa s ním také dve hodiny ponudím ešte viac a pôjdem spať. Nakoniec z toho boli tak výbušné dve hodiny, že som napriek pokročilému času siahol aj po nemalej dávke bonusov a s Rock Of Ages som strávil viac ako tri hodiny nočného času. Toto je tá najbláznivejšia pocta pravému rocku, akú si len viete predstaviť. Navyše je vtipne inteligentná, elegantne vulgárna a herecké obsadenie je už prekvapivé samé o sebe a keď nakoniec divák uvidí, čo tam tie filmové hviezdy stvárajú, tak z toho musí byť nadšený.

Stačí si len predstaviť Toma Cruisea v úlohe síce vyhasínajúcej, ale stále jagotavo sa tváriacej hviezdy, pri ktorej odpadávajú i také herecké esá, ako Catherine Zeta – Jones v úlohe ohrdnutej milenky na jednu noc, či Alec Baldwin s dlhými šedivými vlasmi, ako obstarožný majiteľ rockového klubu. A to je iba pár z vychytených. V tomto filme divák nájde všetko. Dokonalú poctu rockovej muzike, veľmi inteligentný a veľmi vtipný výsmech súčasnému popu a najmä chlapčenským skupinám, ktoré v deväťdesiatych ro(c)koch vytlačili skutočnú hudbu do pozadia, z filmového pohľadu tu nájdete všetko od Hriešného tanca, cez Burlesque až po Na doraz, teda tanec, spev, hudbu a šarmantný vtip.

Rock Of Ages je film, pri ktorom sa dá predpokladať, že si ho zamiluje každý divák. Má spád, nenudíte sa, scenár je výborne napísaný a herecké hviezdy sú tu v tak netradičných úlohách, až je to neuveriteľné. No a pri niektorých perverzných scénach v kostole som snáď našiel aspoň jeden z dôvodov, prečo sa tento film napokon nedostal do slovenských kín. Možno by pohoršil (nielen) našu cirkev. Ak však máte radi zmysluplný humor, budete sa baviť bez rozdielu veku, farby pleti, sexuálnej orientácie i vierovyznania.

Ťažko možno niečo vytknúť disku, na ktorom je skvelý film, má skvelý dabing, ktorý je výborne namixovaný, pesničky majú češtinu v podobe titulkov (to si pustite, pretože texty piesní svojim spôsobom posúvajú dej vpred) a k tomu všetkému je pribalená viac ako hodina bonusov a všetky s českými titulkami. A vďaka tým bonusom sa v podstate dozviete o všetkom od prvotného nápadu, cez muzikál až po vznik filmu, spoznáte legendy, ktorých hity ovplyvnili vznik tohto filmu, samotní interpreti si zaspomínajú na to, ako vznikli ich najväčšie hity, ktoré znejú vo filme, vychutnáte si oživenie jedinečných osemdesiatych rokov, ktoré neboli špecifické iba u nás a čaká na vás aj špeciálny hudobný bonus. To všetko na Blu ray s vynikajúcim obrazom i zvukom.

Filmový soundtrack:

Keďže ide o film hudobný, s legendárnymi pesničkami a veľmi netradičnými interpretmi, nie je na škodu pripomenúť si, že soundtrack s pesničkami, ktoré odzneli vo filme, naspievanými Tomom Cruiseom a ďalšími hercami z filmu vydalo vydavateľstvo Sony Music a je ľahko dostupný i na našom trhu. Časom sa mu budeme venovať podrobnejšie, pretože nepochybne stojí za pozornosť.

Réžia: Adam Shankman
Hrajú: Tom Cruise, Russell Brand, Mary J. Blige, Eli Roth, Paul Giamatti, Catherine Zeta- Jones, Bryan Cranston, Malin Akerman, Alec Baldwin, Julianne Hough, Diego Boneta, Julie Anne, Jeff Chase

Rock of Ages blu ray