Dnes je 18. apríla 2021, meniny má a zajtra

Rolling Stones

Zdroj: © Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 05.04.2011

Pohľad režiséra Martina Scorseseho na najväčšiu rock'n'rollovú kapelu, na legendárnych Rolling Stones, ktorí sú spolu viac, ako 45 rokov a stále fungujú.
Rolling Stones

Pohľad režiséra Martina Scorseseho na najväčšiu rock'n'rollovú kapelu, na legendárnych Rolling Stones, ktorí sú spolu viac, ako 45 rokov a stále fungujú. Scorsese zostavil veľmi silný režijný tím z osôb, z ktorých mnohé získali Oscarov za svoju prácu, a natáčal Stonesov v Beacon Theater v New Yorku počas dvoch dní, aby zachytil ich surovú silu a priniesol divákom tento filmovo - hudobný zážitok. Zaujímavosťou je, že posledné turné Rolling Stones bolo dokonca obchodne najlukratívnejšie zo všetkých ich doterajších šnúr, len za rok 2007 zarobili podľa časopisu Forbes asi 150,6 milióna dolárov.

Štartérom v žánri hudobných dokumentov bola v podstate v deväťdesiatych rokoch Madonna, ktorá po turné Blond Ambition prišla s celovečerným hraným (doslova) dokumentom S Madonnou v posteli. Dnes sú siahodlhé dokumenty samozrejmosťou. Síce pklne odlišný, ale v zásade opäť dlhometrážny pripravila opäť aj Madonna, tiež Celine Dion no Martin Scorsese je dôkazom toho, že keď sa spojí veľký režisér s veľkou kapelou, vznikne z toho veľké dielo.

Dokument Rolling Stones mal premiéru na ktoromsi z európskych filmových festivalov a v čase jeho premiéry sa o ňom dosť diskutovalo. Osobnosť, akou je Scorsese sa s kapelou samozrejme nevyberie niekam na pol roka, ale vybral si úplne inú príležitosť. S Rolling Stones strávil dva dni v jednom z newyorských divadiel, kde kapela vystúpila na charitatívnej akcii pre prezidenta (neviem, či to v tom čase bol ešte aktuálny údaj, asi nie) Billa Clintona, či jeho nadáciu. Okrem ľudí, ktorí si na koncert kúpili hriešne drahé vstupenky sa koncertu zúčastnilo aj niekoľko prominentných hostí.

Scorsese vo svojom dokumente stavil niečo úplne iné, ako pred dvadsiatimi rokmi Madonna. Tá diváka zaviedla skôr do zákulisia svojej show, kde predvádzala druhú show. Scorsese dal prednosť samotnému koncertu a jeho drvivú časť predstavil divákom vo svojom dvojhodinovom dokumente. Iba čas priestoru zaberajú pohľady na prípravy show v zákulisí a akoby jednotlivé sekcie koncertu Scorsese prestrihal dobovými materiálmi – rozhovormi v podstate so začínajúcou skupinou, pričom, a to je veľké plus blu ray disku, aj tento dobový materiál je vyčistený a vyzerá lepšie, ako niektoré pohľady do zákulisia. Je to unikátny dokument, a ak ste ho ešte nevideli, určite neváhajte.

Hodnotenie blu ray:
Rolling Stones zjavne vychádza špeciálne na česko-slovenský trh. Menu je v češtine a česká podpora (až na jednu výnimku) je kompletná. Dabing k filmu vznikol v roku 2008, čím predpokladám, že niekedy vtedy vyšiel film na DVD. Okrem dvojhodinového dokumentu sa môžete tešiť zhruba na pol hodinu bonusového materiálu. Jednu časť tvoria štyri vynechané skladby – tie na rozdiel od tých v dokumente nedisponujú českým prekladom v podobe titulkov, nasleduje štvrťhodinový dokument o vzniku dokumentu – s českou podporou a ešte filmová upútavka. Obraz je výborný, menu jednoduché a zvuk dokonalý, rozmixovaný do formátu 5.1 aj v českom prevedení. Odporúčam tak fanúšikom žánru, ako fanúšikom skupiny, fanúšikom dobrej zábavy a fanúšikom Christiny Aguilery. Tá na koncerte hosťuje.

Hrajú: Mick Jagger, Keith Richards, Charlie Watts, Ron Wood, Christina Aguilera a ďalší
Réžia: Martin Scorsese