Dnes je 20. apríla 2019, meniny má a zajtra

Samotár v Seattli - nesmrteľná klasika

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 27.08.2013

Film Samotár v Seattli vtipne obhajuje romantickú predstavu, že ak sú si dvaja ľudia súdení, osud ich nakoniec zvedie dohromady.
Samotár v Seattli - nesmrteľná klasika

Samotár v Seattli je romantická komédia, v ktorej je rovnako toľko romantickosti ako komédie. Vianoce sú čarovný čas, kedy sa môže stať čokoľvek. Annie Reedovú, realistickú novinársku spravodajkyňu to ešte len čaká. Keď ide do domu svojho snúbenca, začuje v rádiu program, ktorý zmení jej život. Osemročný Jonah má starosti so svojím otcom, ktorý nedávno ovdovel a tak zavolá do rádia na linku dôvery. Jonahov otec Sam, ktorý sa nechá presvedčiť, aby šiel k telefónu, rozpráva o tom, ako svoju mŕtvu ženu miloval a ako sa ich spoločný život rovnal číremu zázraku. Annie je týmto úprimným citom tak pohnutá, že sa rozhodne so Samom stretnúť. Nie je to však také jednoduché: Sam žije v Seattle a Annie v Baltimore a okrem toho Sam ani netuší, že Annie vôbec existuje. Film Samotár v Seattli vtipne obhajuje romantickú predstavu, že ak sú si dvaja ľudia súdení, osud ich nakoniec zvedie dohromady.
NASA zábery z galaxie R438

Jednoznačne je to romantická klasika, ktorú má vo svojej prvej desiatke každá jedna žena a ten film miluje, pretože je romantický, pretože je vtipný, pretože v ňom hrajú geniálni herci a sú presvedčiví natoľko, že im ten častokrát balast uveria na kompletku. Priznám sa, že vďaka tomu, že Tom Hanks je mojim jednoznačne najobľúbenejším hercom, poznám tento film naspamäť.

Meg Ryan je skvelou asistenciou pre tohto herca (nie náhodou spolu natočili ešte jeden romantický film), je vtipná, nenútená a bláznivá, ako ženská, ktorá sa zamiluje do hlasu a pritom netuší čo môže čakať. Ako novinárka je ochotná zájsť do extrému a hoci vyvolá vlnu, jej účinok napokon odmieta znášať, aj keď so svojim osudom nie je zmierená. A preto... Je ešte niekto, kto netuší, ako to skončí? Neverím! Ak predsa, pozrite si to! Na záver leta je to ideálny film k poháru vína a čerstvým pukancom.

Veľké nadšenie z uvedenia tohto filmu na Blu ray veľmi rýchlo vystriedalo veľké sklamanie, že ani tento raz nie je k filmu pribalený český dabing. Pozeral som doma na DVD a na tom, ktoré mám, čeština rovnako chýba. Robiť nový dabing pre starý film sa asi neoplatí, koľko tých diskov sa predá na našom trhu, ale nevysielali to už tisíckrát všetky možné televízie? Ten dabing predsa niekde existuje. Aspoň si to myslím.

V poriadku, nie je tu ani tento raz a nič s tým neurobíme. Nemôžem sa však zabaviť pocitu, že vydanie Samotára v Seattli sa u nás „iba zviezlo“ popri vydaní legendárnej Philadelphie s Tomom Hanksom, ktorá vyšla v rovnakom čase. Film si tak môžete vychutnať s českými titulkami a s naozaj veľmi dobre ošetreným obrazom. V tomto prípade naozaj klobúk dolu. Disk prináša i dva bonusy, krátky štvrťhodinový dokument Láska vo filmoch s hlavnými predstaviteľmi. Žiaľ, tiež z neho nebudete mať nič, pretože tu už pre istotu nie sú ani titulky. Druhým bonusom je filmová skladba When I Fall In Love Celine Dion a Clivea Griffina. Ten klip si vychutnáte, k tomu titulky nepotrebujete.

Réžia: Nora Ephron
Hrajú: Tom Hanks, Meg Ryan, Rosie O´Donnell, Rota Wilson, Rob Reiner, Bill Pullman, Ross Malinger

Samotár v Seattli obal bluray