Dnes je 17. októbra 2018, meniny má a zajtra

Schindlerov zoznam - konečne na Blu ray

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 24.06.2013

Je úplne jedno, či sa na Schindlerov zoznam pozerá prvý raz, alebo po niekoľký raz. Šokujúce, dramatické a famózne zároveň.
Schindlerov zoznam - konečne na Blu ray

Je koniec roku 1939 a do Krakova prichádza Oskar Schindler (Liam Neeson), člen nacistickej strany a neúspešný priemyselník, ktorý si robí zálusk na rýchle zbohatnutie v podobe továrne na smaltovaný riad. Tú umiestňuje na kraj novovzniknutého krakovského geta. Chce v nej zamestnávať Židov. S ich hľadaním mu pomáha bývalý účtovník Itzhak Stern (Ben Kingsley), ktorý sa snaží „dohadovať“ prácu v novej továrni čo možno najväčšiemu počtu ľudí. Podnik prosperuje a Schindler začína slušne zarábať. Novým správcom geta sa stáva Aman Goethe (Ralph Fiennes), ktorý má odpor nielen voči Židom, ale i voči životu ako takému. Ku koncu vojny sa správa Tretej ríše rozhodla presunúť všetkých krakovských Židov do Osvienčimu. Schindler chce za každú cenu ich deportácii zabrániť a usiluje sa o vykúpenie svojich zamestnancov pre novú továreň na granáty v československom Brněnci pri Svitavách. Goethe však o tom nechce ani počuť, pretože si myslí, že Schindler chce Židov chrániť.
Schindlerov zoznam - trailer

Pred dvoma dňami som spomínal, že roky 1993 a 1994 boli pre filmový priemysel veľmi silné. Pri príležitosti dvadsiatych narodenín už tento rok vyšli na Blu ray také skvosty ako Mlčanie jahniat, pred pár dňami Philadelphia, V mene otca, film, ku ktorému sme sa vrátili pred dvoma dňa a samozrejme aj Oscarom ocenený film Schindlerov zoznam. Táto bezkonkurenčná vojnová dráma Stevena Spielberga dokáže zasiahnuť pri každom vzhliadnutí a aj po dvadsiatich rokoch. Šokujúci príbeh je bravúrne napísaný, dokonale nakrútený, herecké výkony sú excelentné a po viac než troch hodinách tohto filmu v divákovi ostane nezabudnuteľný dojem na celý život. A je úplne jedno, či sa na Schindlerov zoznam pozerá prvý raz, alebo po niekoľký raz. Šokujúce, dramatické a famózne zároveň.

Je jasné, že ak by ste si mali ako filmový distribútor vybrať z vyššie uvedených filmov, ktorému sa pri vydaní na blu ray budete venovať najviac, pochopiteľne by asi prišlo na Schindlerov zoznam. Aj to je zrejme dôvod, že film vychádza na Blu ray až v troch verziách, ktoré sú síce obsahovo totožné, čo balenia sú rôzne. Od jednoduchého klasického plastu, cez knižný digibook s množstvo filmových fotografií a informácií, až po vskutku zberateľské balenie s plagátom, filmovými kartami, knižkou a ďalšími prekvapeniami. Rozdielne sú i ceny.

Ako som spomínal, obsahovo je to totožné, každé balenie prináša dva disky, pričom na prvom je film, s mimoriadne čistým obrazom, tá „očista“ bola dokonalá, s českým dabingom rozmixovaným do formátu 5.1 a tiež českými titulkami, pričom v tomto prípade hovorím, že sledovať Schindlerov zoznam je nutné s originálnym zvukom a titulkami. Druhý disk prináša zhruba hodinu a pol bonusového materiálu, pričom takmer celú plochu zaberá dokument Hlasy zo zoznamu, v ktorom Spielberg a tvorcovia hovoria s tými, ktorí vďačia Schindlerovi za život a ich príbuznými. Je to veľmi obsiahly, celistvý a dojímavý dokument. Ďalšie dva sú už viac-menej krátke dokumenty o nadácii, ktorá pomáha obetiam holokaustu a tiež o digitálnej knižnici, v ktorej si záujemcovia nájdu všetky informácie o tých časoch. Všetky bonusy majú podporu českých titulkov. Jednoducho skvelé.

Réžia: Steven Spielberg
Hrajú: Liam Neeson, Ralph Fiennes, Ben Kingsley, Caroline Goodal, Embeth Davidtz

Distribuuje: Bontonfilm, 2013