Dnes je 24. septembra 2020, meniny má a zajtra

Secretariat

Zdroj: © Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 28.03.2011

Secretariat je síce Disneyho produkcia, ale akoby mierne utlačené v tieni tých filmov so zvučnými menami animovaných a iných postavičiek...
Secretariat

Disney prináša úžasný pravdivý príbeh plný nádeje, lásky a odvahy. Diane Lane a John Malkovich spolu so svojimi kolegami rozohrávajú brilantný príbeh od výrobcov filmov ako sú Zázrak, Nepremožiteľný a Hráč. Za každým úspechom stojí nesplniteľný sen. Staňte sa svedkami veľkolepej cesty neuveriteľného koňa, menom Secretariat a dojemného príbehu jeho nezvyčajnej majiteľky, ženy v domácnosti, ktorá stavila všetko na to, že sa jej kôň stane šampiónom.

Secretariat je síce Disneyho produkcia, ale akoby mierne utlačené v tieni tých filmov so zvučnými menami animovaných a iných postavičiek, ktoré prebijú meno „nejakého“ koňa. Avšak Secretariat nie je iba taký „nejaký“ kôň a rovnako je to aj s filmom s totožným názvom. Možno vás v predajni na prvý pohľad ničím neosloví (najväčším lákadlom je jednoznačne meno Johna Malkovicha), ale keď sa mu pozriete bližšie na zub (aj napriek tomu, že darovanému koňovi sa na zuby nepozerá:)), budete nadšení.

Secretariat je fantastický dvojhodinový rodinný príbeh o absolútne výnimočnej žene Penny Cheneryovej, ktorá úspešne a s veľkou radosťou plní úlohu ženy v domácnosti a matky štyroch fantastických detí až do momentu, kým ju smrť milovanej matky nepostaví medzi dva poriadne silné kamene – vlastnú rodinu a otcovu konskú farmu. Zatiaľ, čo Penny s otcom nikdy príliš nevychádzala, aspoň na posledné mesiace jeho osamelého života sa pokúša k nemu nájsť si cestu a hlavne zachrániť jeho konskú farmu, ktorú sa mnohí „priatelia“ snažia speňažiť vo svoj prospech. Starý pán už nemá silu bojovať a ako sa zdá, Penny bude napokon jedinou záchranou, aj keď sa vlastne o otcove aktivity naposledy zaujímala ako dieťa a to je už pekných niekoľko desaťročí. Až do momentu, keď sa narodí Secretariat – kôň, ktorého Penny v podstate vyhrala ako na prbvý pohľad oveľa horšiu voľbu medzi dvoma očakávanými mláďatami. A ono to v podstate bola láska na prvý pohľad, a ako sa počas filmu ukazuje, tak na oboch stranách.

Fenomenálna Diane Lane v úlohe Penny Chenery, ženy, ktorá sa musí vyrovnať s problémami v rodine, ješitným manželom, ktorý nechápe jej pohnútky a chce mať doma ženu starajúcu sa o domácnosť a napokon jednoznačnú víťazku, ktorá sa nezastaví pred relatívne rýdzo mužským svetom, ktorý sa jej podarí pokoriť. A k tomu bezchybný John Malkovich v úlohe výstredného trénera na dôchodku, ktorého si v tejto úlohe opäť raz zamilujete. Secretariat začína desivo deprimujúco, aby sa z neho napokon vykľul jedinečný film pre celú rodinu, ktorý diváka chytí jednoznačne za srdce.

Hodnotenie blu ray disku:
Film na náš trh prišiel aj vo verzii DVD, aj v BRD verzii. Tá napokon prináša film o šesť minút dlhší oproti verzii na DVD a rovnako dĺžka bonusov je o dve tretiny väčšia, ako na DVD. Jazykové verzie sú okrem pôvodnej ešte v češtine, maďarčine a poľštine, všetky rozmixované do formátu 5.1, pričom o českom dabingu možno hovoriť ako mimoriadne vydarenom, čo už ale pri Disneyho produkcii a spoločnosti Magic Box, ktorá film na náš trh prináša, býva samozrejmosťou. Titulky sú v trinástich jazykových mutáciách a je medzi nimi aj slovenčina, pričom pri spustení disku si divák môže navoliť aj slovenské menu. Disk obsahuje zatiaľ neuverejnený bonusový materiál, takže napokon prináša tri hodiny zábavy pre celú rodiny. Disk s filmom Secretariat ponúka niekoľkohodinovú napínavú podívanou a zábavu pre celú rodinu. Hodina bonusov okrem vynechaných scén ponúka pohľad do zákulisia nakrúcania, rozbor nakrúcania dostihových scén, rozhovor s originálnou Penny Cheneryovou, ktorá si vo filme zahrala maličký štek a tiež filmové hudobné video. Posledný bonus, v ktorom vás postavičky z animovaného filmu Leví kráľ prevedú 3D domácim kinom síce s filmom nemá nič spoločné, ale určite stojí za vzhliadnutie.

Hrajú: John Malkovich, Diane Lane, Dylan Walsh, Margo Martindale, Nelsan Ellis, Otto Thorwarth
Réžia: Randall Wallace