Dnes je 22. júla 2018, meniny má a zajtra

Šiesty zmysel - strach vo vysokom rozlíšení

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.11.2011

Napínavý, takmer nadprirodzený film.
Šiesty zmysel - 	strach vo vysokom rozlíšení

Hollywoodska superstar Bruce Willis exceluje v mystickom thrilleri, ktorý kritici pasovali na jeden z najlepších filmov. Dr Malcolm Crowe (Willis) je špičkový detský psychológ. Prenasleduje ho však spomienka na chlapca, ktorému nedokázal pomôcť. Raz ale stretne osemročného Cola Seara (Haley Joel Osment). Ten má úplne rovnaké príznaky a úzkostný strach, aký sa prejavoval u Croweovho bývalého pacienta. A tak začne Dr. Crowe robiť všetko, čo je v jeho silách, aby chlapca vyliečil. Prvé zistenie je šokujúce: Cola navštevujú proti jeho vôli prízraky z ríše mŕtvych. Tento mrazivý šiesty zmysel nakoniec dovedie Dr. Crowa i jeho malého priateľa k tajomným, záhadným a úplne neočakávaným odhaleniam.
Trailer k filmu Šiesty zmysel

Spomínam si, keď som v roku 1999 sedel v kine a hltal každučký moment tohto filmu. A napriek tomu, že je to film, ktorý v podstate môžete vidieť iba raz (ak ste milovníkom nevysvetlených zápletiek), vidiel som ho už niekoľkokrát a vždy v ňom objavím niečo nové a famózne, i napriek tomu, že si veľmi dobre pamätám, aká je pointa príbehu. Sila toho „prvý raz“ však ostáva, aj keď vidíte Šiesty zmysel piaty – šiesty raz. Napínavý, takmer nadprirodzený film je fantastický vďaka chladne pôsobiacemu, no napriek tomu vrúcnemu Dr. Croweovi, ktorí si uvedomuje, že ak by dokázal pomôcť malému Colovi, možno by sa mu podarilo vyrovnať s faktom, že rovnako starému pacientovi, s rovnakým problémom sa mu svojho času pomôcť nepodarilo a žiaľ, minulosť si ho dostihla.

Bruce Willis v tomto filme pôsobí ako muž s ľudskou tvárou a k predvedeniu skvelého výkonu nepotrebuje napumpované svaly. Režisér M. Night Shyamalan sa v podstate stal Willisovým tútorom na ceste za postavami s charakterom. Výborný je aj mladučký Haley Joel Osment, ktorému postava Cola s nadprirodzenými schopnosťami vyniesla nomináciu na Oscara. Zároveň sa Šiesty zmysel stal odrazovým mostíkom v kariére režiséra M. Night Shyamalana a možno iba skonštatovať, že je to aj vrchol jeho kariéry, pretože sa mu odvtedy nepodarilo prekonať samého seba.

Hodnotenie blu ray disku:

Ak občas surfujete po zahraničných obchodoch s hudbou a filmovou produkciou, je možné, že ste na Šiesty zmysel na blu ray disku natrafili už dávnejšie. Na svetový trh film prišiel skôr a na jeseň tohto roku v podstate vyšla u nás iba verzia určená na český a slovenský trh. Svedčí o tom fakt, že film s vynikajúcim obrazom a skvelým zvukom má na disku iba českú podporu tak v podobe zvukovej stopy rozmixovanej do formátu 2.0 a k dispozícii sú tiež iba české titulky. Neviem, aká bonusová výbava je na svetovej verzii, ale bohužiaľ, na „našom“ vydaní nie sú bonusy absolútne žiadne. Že sa neobjavili na DVD verzii, ktorá vyšla v reedícii zhruba pred rokom, to je pochopiteľné. Na blu ray som už niečo navyše očakával.
Réžia: M. Night Shyamalan
Hrajú: Bruce Willis, Toni Collette, Haley Joel Osment, Olivia Williams, Donnie Wahlberg, Mischa Barton

Šiesty zmysel blu ray