Dnes je 19. júna 2018, meniny má a zajtra

Skyfall - prichádza na Blu ray

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 16.04.2013

Skyfall je skvelý zážitok príbehový, vizuálny i herecký, Skyfall je proste nová štartovacia dráha pre Jamesa Bonda a všetci tí, ktorí ho vystriedajú na plátne, alebo sa posadia do „bondovskej“ režisérskej stoličky, budú mať veľa práce prekonať ho.
Skyfall - prichádza na Blu ray

Najnovšia akcia Jamesa Bonda má názov Skyfall a je to v poradí už 23-tí film najdlhšie trvajúcej série na strieborných plátnach. V najnovšom príbehu prejde „agent s povolením zabíjať“ ťažkou skúškou jeho lojality voči M, ktorú doháňa jej vlastná minulosť. Keď MI6 napadne neznámy útočník, Bond musí vypátrať a zneškodniť zdroj ohrozenia – bez ohľadu na to, koľko bude musieť obetovať on sám.
Skyfall - trailer

V podstate sa za pol roka nijako nezmenil môj názor na film samotný, a naďalej považujem Skyfall za najvydarenejšiu Bondovku vôbec. Dokonalá počiatočná akčná scéna, skvelý scenár, ktorého bravúrne nakrútenie znamená, že napriek tomu, že film trvá dve a pol hodiny, nikto sa pri ňom nudiť nebude, pretože má spád a potom šokujúci záver, s ktorým som sa ja osobne stále nestotožnil. Tento film, ako som spomínal už pri filmovej recenzii je viac o M, ako o samotnom Bondovi, koniec je preto šokujúci. Herecký výkon pani Judi Dench, ktorá už podľa mňa ani nehrá, ale proste je jej to, čo robí úplne prirodzené, je nezabudnuteľný.

Skvelý je však i Daniel Craig, ktorý na jednej strane ostáva mužom, pri ktorom sa ženám podlamujú kolená, na druhej strane už nie je tým sladkým Bondom, na ktorého sme zvykli pri predošlých predstaviteľoch a konečne ukazuje aj drsnú tvár „agenta s povolením zabíjať“. Skyfall je skvelý zážitok príbehový, vizuálny i herecký, Skyfall je proste nová štartovacia dráha pre Jamesa Bonda a všetci tí, ktorí ho vystriedajú na plátne, alebo sa posadia do „bondovskej“ režisérskej stoličky, budú mať veľa práce prekonať ho.

Bontonfilm tento raz pripravil pre fanúšikov Jamesa Bonda hneď niekoľko prekvapení a mne dal hneď niekoľko dôvodov k tomu, aby som vydaniu Skyfall dal plný počet bodov. Tento už 23 film o Jamesovi Bondovi dopĺňa slušnú kolekciu filmov, ktoré nedávno vyšli v komplete na Blu ray. Pri príležitosti vydania Skyfall však Bontonfilm priniesol jednotlivé diely aj samostatne, nemusíte si ich kupovať v tej veľkej knihe za 200€ všetky pohromade, ale môžete siahnuť po filmoch jednotlivo, alebo napríklad po kolekciách so Seanom Connerym, či trilógii s Danielom Craigom, a práve o tieto kolekcie je tak obrovský záujem, že na ne môžete čakať aj niekoľko týždňov.

Samotný Skyfall vyšiel na DVD a tiež na samostatnom klasickom Blu ray. Pre zberateľov je však k dispozícii aj veľmi sympatické vydanie zabalené do steelboxu. Ten je bez textovej potlače, český booklet je „prilepený na zadnú stranu obalu. V tomto prípade by som zvažoval, či ten „booklet“ netlačiť v takom formáte, že by bolo možné vložiť oho následne dol kovovej krabičky, prípade ho tam dávať rovno a bez toho, aby som ho musel orezávať, aby mi tam vošiel. Okrem samotného filmu je na disku viac než hodina bonusového materiálu. Jeho prostredníctvom zoberú tvorcovia diváka do zákulisia nakrúcania a počas tej viac než hodiny sa dozviete veľmi veľa zaujímavostí z prostredia filmu. Kompletný bonusový materiál má českú podporu v podobe českých titulkov, čo jednoznačne zvyšuje jeho hodnotu v očiach domáceho spotrebiteľa. Fantastický obraz a vydarený český dabing rozmixovaný perfektne do formátu 5.1 sú samozrejmosťou.

Réžia: Sam Mendes
Hrajú: Daniel Craig, Helen McCrory, Javier Bardem, Bérénice Marlohe, Judi Dench

Skyfall - obal Blu ray disku