Dnes je 16. apríla 2021, meniny má a zajtra

Späť v hre

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 23.04.2013

Výborný, pohodový film, ktorému nedominuje bejzbal, ale v podstate niekoľko ľudských osudov na jej pozadí. A to už dokáže prilákať akéhokoľvek diváka, nielen toho amerického a som presvedčený, že nikto tie dve hodiny s týmto filmom nebude ľutovať.
Späť v hre

O filme: Gus Lobel (Clint Eastwood) bol desiatky rokov špičkovým hľadačom bejzbalových talentov, teraz sa mu ale začínajú hlásiť roky. Nasledujúci zápas bude zrejme posledný v Gusovej kariére a on odmieta len zahrievať lavičku. Lenže vedenie tímu Atlanta Braves o jeho úsudku pochybuje, zvlášť keď sa v drafte objaví fenomenálny hráč. Do hry potom vstúpi Gusova dcéra Mickey (Amy Adams), čím táto nádejná právnička s ambíciou stať sa vo firme partnerom dá v stávku svoju kariéru - aby zachránila tú otcovu. Gusovho konkurenta, ktorý pokukáva po hráčoch, Gusových skúsenostiach, aj po Mickey, si v pútavom príbehu plnom citu, humoru a fantastických hereckých výkonov zahral Justin Timberlake.
Späť v hre - trailer

Film Roberta Lorenza mal premiéru na jeseň minulého roku a našim kinám sa úspešne vyhol. V podstate celkom nezmyselne. Pretože chápem, že sa naši distribútori vyhýbajú filmom s bejzbalovou tematikou, ktoré ja považujem za filmy určené americkému divákovi. Aj v tomto filme je bejzbal podstatný, ale našťastie druhoradý. Navyše, Lorenz ponúka vo svojom filme plejádu skvelých hercov, pričom menami ako Clint Eastwood, či Justin Timberlake to ani náhodou nekončí a vedľa nich nemožno nespomenúť Amy Adams v jednej z hlavných úloh, či Matthewa Lillarda a Eda Lautera v úlohách vedľajších, no hlavne neprehliadnuteľného Johna Goodmana, ktorého charizma sprevádza celý film.

A ten film sám o sebe nie je na zahodenie. Randy Brown totiž napísal scenár, v ktorom je bejzbal ako taký až na druhom mieste. Na tom prvom je v tomto filme osud. Osud milovníka tejto americkej hry, jeho život, ktorý sa až nebezpečne rýchlo začína stáčať k poslednej zákrute a všetko to, čo (ne)stihol dokončiť. Je pre neho nepredstaviteľné, aby sa vzdal svojho milovaného povolania, takže je nutné dokázať mladším, že aj keď majú o desiatky rokov menej, presne o toľko menej majú aj skúseností. Následne treba urovnať vzťah s dcérou. Vysvetliť si niekoľko vecí, na ktoré za tie dlhé roky nebol čas. Urovnať spory, nechať ochladnúť vlastné egá a najmä pochopiť, že mnoho vecí ostalo vlastne nepochopených a treba to dať do poriadku. A následne treba odštartovať novú sezónu a do tej vybrať čo najlepších hráčov. Niekto dostane zelenú a niekto, ako to už býva, padne na kolená.

Ak sa k tomu prirátame svižne a miestami i vtipne napísaný scenár, skvelé herecké výkony a precíznosť Clinta Eastwooda, dostávame výborný, pohodový film, ktorému nedominuje „tá americká hra,“ ale v podstate niekoľko ľudských osudov na jej pozadí. A to už dokáže prilákať akéhokoľvek diváka, nielen toho amerického a som presvedčený, že nikto tie dve hodiny s týmto filmom nebude ľutovať.

Film prináša na náš trh Magic Box na DVD i na Blu ray. Blu ray so sebou prináša divácky atraktívny obraz na najvyššej úrovni, skvelý zvuk a tiež vydarený český dabing rozmixovaný do formátu 5.1. K filmu sú pribalené dva krátke dokumenty zo zákulisia nakrúcania, dohromady zhruba desať minút, v ktorých filmoví tvorcovia a herci spomínajú na nakrúcanie. Bonusy sú s českými titulkami, tie sú pribalené i k samotnému filmu.

Réžia: Robert Lorenz
Hrajú: Clint Eastwood, Amy Adams, Justin Timberlake, John Goodman, Matthew Lillard

späť v hre - obal blu ray