Dnes je 19. januára 2019, meniny má a zajtra

Spojenec - návrat v HD kvalite a s kopou bonusov

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 11.02.2012

Kontroverzný, talentovaný a inteligentný. Tak býva charakterizovaný americký režisér Spike Lee. Podobný ako on je aj jeho film - Spojenec.

Kontroverzný, talentovaný a inteligentný. Tak býva charakterizovaný americký režisér Spike Lee. Podobný ako on je aj jeho film - Spojenec. Kontroverzný témou, talentovaný obsadením a štýlom a inteligentný rafinovanou zápletkou, ktorá sa vám odhalí až krátko pred záverečnými titulkami. Newyorský detektív Keith Miller (Denzel Washington) je typický drsný policajt ošľahaný životnými skúsenosťami pozbieranými na uliciach, ktorému plánovaný kariérny vzostup komplikujú obvinenia z nezákonného konania, ktoré sa s ním ťahajú od jeho posledného prípadu. Na programe dňa je ale nová akcia - v prepadnutej banke držia lupiči desiatky rukojemníkov.

Táto krízová situácia bude však veľmi neštandardná. Detektív Miller sa totiž musí stretnúť s asi najmúdrejším zločincom (Clive Owen), ktorého za svoju bohatú kariéru stretol, a pokúsiť sa prekaziť zločin, ktorý sa zdá byť dokonalý. Vo chvíli, kedy sa vyjednávanie medzi políciou a chladnokrvným stratégom priostruje, a všetkým zúčastneným začínajú tiecť nervy, vstúpi do hry vplyvná právnička (Jodie Foster), ktorá chce túto krízu využiť vo svoj prospech. A detektív Miller si vzápätí uvedomí, že pravidlá neboli v tejto hre na mačku a na myš rozdané jednoznačne, že strany dobra a zla si neustále prehadzujú úlohy a že na prvý pohľad dokonalý zločin môže byť ešte dokonalejší.
Trailer k filmu Spojenec.

Herecky veľmi príjemne obsadený príbeh, s výbornou zápletkou a geniálnym poňatím. Spike Lee nakrútil svoj ďalší skvelý film, v ktorom rozohráva príbeh na niekoľko strán a na niekoľko časových momentov. Je na divákovi, aby si následne jednotlivé časti pozliepal dohromady a pochopil, o čo tu vlastne ide. A keď už niekde pred koncom máte pocit, že ste si jednotlivé časti príbehu pozliepali do správneho finále, príde finále filmové, v ktorom Lee opäť pripraví prekvapujúci záver a prekvapí diváka nečakaným, veľkolepým finálnym zvratom. Spojenec je film, pri ktorom sa určite nebudete nudiť, film, ktorý prináša dve hodiny akcie, vtipných dialógov a záplavu nečakaných zvratov.

Fakt, prečo sa k Spojencovi vraciam pomaly šesť rokov od premiéry je ten, že nedávno sa film vrátil na náš trh v podobe blu ray disku a výbava disku je tiež dôvodom, prečo som ochotne dal plný počet bodov, ktoré by film uvedený na DVD v roku 2006, bez akejkoľvek bonusovej výbavy určite nedostal. Na blu ray je však situácia iná. A neriešim iba kvalitný zvuk, či dokonale vyčistený obraz. Po technickej stránke je to naozaj zážitok. Potešila ma najmä bonusová výbava, ktorú so sebou blu ray disk priniesol. Tešiť sa môžete na viac ako 20 minút vynechaných scén, komentár režiséra Spikea Leea, na dokument z nakrúcania a tiež na stretnutie režiséra (Spike Lee) a herca v hlavnej úlohe (Denzel Washington), ktorí rozprávajú o svojej filmovej spolupráci, ktorá sa týmto filmom natiahla na neuveriteľné číslo štyri. A že im to spolu klape, toho dôkazom je aj Spojenec.

Spojenec obal Blu Ray