Dnes je 21. apríla 2018, meniny má a zajtra

Stoj pri mne

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 12.09.2011

V malom zapadnutom oregonskom mestečku sa skupina kamarátov púšťa do pátrania po zmiznutom tele teenagera.
Stoj pri mne

V malom zapadnutom oregonskom mestečku sa skupina kamarátov - citlivý Gordie (Wil Wheaton), tvrďas Chris (River Phoenix), príťažlivý Teddy (Corey Feldman) a strachopud Vern (Jerry O'Connell) - púšťa do pátrania po zmiznutom tele teenagera. Všetci sa túžia stať hrdinami v očiach svojich priateľov aj v očiach obyvateľov mesta, preto sa vydávajú na dvojdňovú nezabudnuteľné putovanie, ktoré sa premení na odyseu sebapoznania. Uprostred miestnych hlbokých lesov v sebe chlapci objavia silu, o ktorej doteraz nevedeli. Film Stoj pri mne, ktorý vznikol na motívy poviedky Telo od Stephena Kinga, prináša vzácny a výnimočný príbeh o priateľstve a nezmazateľné skúsenosti z dospievania.
Trailer k filmu Stoj pri mne.

Dnes už filmová klasika o priateľstve štvorice dospievajúcich chlapcov, ktorí si hľadajú svoje miesto niekde v americkom zapadákove a zároveň sa musia vyrovnať so svojimi problémami, čo sa im zjavne najlepšie darí vo vlastnej spoločnosti. Vern je ukecaný a bojazlivý zároveň. To, čo začuje pod verandou pri hľadaní fľaše s centami z úst svojho brata si nemôže nechať pre seba. Svojim trom kamarátom so zatajeným dychom rozpovie, kde sa nachádza telo ich nebohého suseda, ktorého zrazil vlak. Slovo dá slovo a štvorica kamarátov sa vyberá na cestu. A na tú cestu tvorcovia filmu pozývajú aj vás a jednoznačne stojí za to, sa na tú cestu vybrať. Na hodinu a pol sa nechajte vtiahnuť do sveta detských starostí, detskej fantázie, prosto detského života, ktorý ani zďaleka nemusí byť taký banálny a jednoduchý, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Korunou všetkému sú fantastické herecké výkony detských predstaviteľov. Tvorcovia mali veľmi šťastnú ruku pri výbere mladých hercov. Podarilo sa im vybrať štyri absolútne rozdielne charaktery a štyroch dokonalých hercov, ktorí predvádzajú doslova herecký koncert. Dnes už nebohý River Phoenix už v tomto filme dokázal, že je to pán herec. Škoda, že sa jeho život skončil tak skoro.

Film Stoj pri mne vyšiel na našom trhu na blu ray pri príležitosti 25. výročia od premiéry. Priznávam,, že som sa s ním stretol po prvý raz, zaujal ma príbeh a to, že ho nakrútili podľa Kingovej predlohy. Napriek tomu je to nádherný ľudský príbeh, ktorý King zjavne napísal doma na terase, keď mal slabú chvíľku a rozhodol sa, že chvíľu nebude desiť čitateľa. Film vychádza s výborným a kvalitným českým dabingom a dokonale vyčisteným obrazom. Navyše doplnený o nemalé množstvo bonusov. Medzi tými nájdete režisérsky komentár, ale aj komentáre režiséra a dvoch hercov s tým, že si ich môžete pozrieť systémom obraz v obraze, takže pozeráte film a v pravej dolnej časti obrazovky vidíte komentujúcich tvorcov. K dispozícii je zhruba polhodinový film o filme, komentovaná retrospektíva (opäť obraz v obraze) a filmový videoklip k pesničke Stand By Me, ktorá v origináli dala názov celému filmu. Jediné, čo nepochopím je, že ak už vydávame takýto film na blu ray a doplníme ho množstvom naozaj výborných bonusov, prečo tie nemajú českú podporu. Ku všetkej úcte, japonské titulky sú našincovi asi trochu zbytočné.

Distribuuje: Bontonfilm, 2011

Réžia: Rob Reiner
Hrajú: Wil Wheaton, River Phoenix, Corey Feldman, Jerry O'Connell, Richard Dreyfuss a ďalší