Dnes je 25. mája 2018, meniny má a zajtra

Súkromná vojna pána Wilsona

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 26.06.2011

Pohľad do útrob americkej politiky...
Súkromná vojna pána Wilsona

Pád sovietskeho impéria mal na svedomí jediný človek. Charlie Wilson. Sukničkár, alkoholik, príležitostný užívateľ drog a kongresman, ktorému sa podarilo vyhnať Červenú armádu z Afganistanu a tým odštartovať rýchly krach komunistickej ríše. Stačilo dodať zle ozbrojeným afganským odbojárom kvalitnejšie zbrane. Príbeh, ktorý je príliš šialený na to, aby nebol pravdivý, režíroval držiteľ Oscara Mike Nichols (Absolvent, Na dotyk), ktorému sa pred kamerou zišla výnimočná herecká zostava na čele s Tomom Hanksom, Juliou Roberts a Philipom Seymourom Hoffmanom.

Texaského kongresmana Charlieho Wilsona (Tom Hanks) poznali všetci jeho kolegovia z politiky ako pôžitkára a pohodového človeka s množstvom problémov, z ktorých sa dokáže vždy bravúrne vykrútiť. Ani omylom by ho preto nenapadlo, že by sa mohol začať angažovať v „afganskej otázke". Charliemu však stačilo mať vhodných kamarátov - jednu z najbohatších Američaniek a vášnivú antikomunistku Joanne Herring (Julia Roberts) a svojrázneho agenta CIA Gusta Avrakotosa (Philip Seymour Hoffman), ktorých spájal hnev nad tým, že Spojené štáty reagovali na sovietsku inváziu do Afganistanu iba kritikou - a nevedomky sa stal mužom, ktorý prepísal dejiny. Stačilo k tomu málo - zohnať dosť peňazí na to, aby afganskí partizáni mohli proti Rusom začať bojovať zbraňami, ktoré by mali reálnu šancu ich ohroziť. Kombinácia Charlieho šarmu, vtipu a drobných zákulisných intríg zabrala a namiesto dedinčanov v afganských horách začali byť ohrozeným druhom sovietske vrtuľníky. Šťastný koniec má ale trpkú príchuť v podobe moslimských fanatikov bojujúcich o pár rokov neskôr tými istými zbraňami proti Američanom...
Trailer: Súkromná vojna pána Wilsona

Jedinečná politická dráma, o tom, ako sa aj ten najlepší priateľ môže v nepriateľa obrátiť, alebo aj o tom, ako si Američania nakadili do vlastného (nielen politického) hniezda. Jedinečný herecký koncert troch skvelých hercov – Toma Hanksa, Julie Roberts a Philipa Seymoura Hoffmana, ktorý aj po niekoľkom vzhliadnutí považujem skôr za výsmech americkej politike, než za životný príbeh jedného kongresmana. Výborná téma, skvelý scenár, dokonale spracované a herci na svojom mieste – to je Súkromná vojna pána Wilsona, ktorá sa síce našimi kinami prehnala takmer bez povšimnutia, ale v každom prípade je to film, ktorý stojí za pozornosť.
Súkromná vojna p. Wilsona 2
Texaského kongresmana Charlieho Wilsona stvárnil Tom Hanks.

Wilsonova súkromná vojna sa na blu ray u nás oficiálne nepredáva. Napriek tomu existuje verzia s českou podporou. Teda bez českého dabingu, ale s českými titulkami. Vydala ju talianska spoločnosť Universal Pictures a kúpite ju na internete. U nás sa ešte stále predáva DVD, alebo na objednávku blu ray v pôvodnom jazyku. Taliani sa namáhali s viacerými jazykovými verziami (titulky), nenamáhali sa však s bonusmi. Blu ray „La Guerra Di Charlie Wilson“ je bez bonusov, obraz a zvuk sú však vo vysokom rozlíšení a pre filmového fanúšika toto vydanie určite stojí za pozornosť.

Réžia: Mike Nichols
Hrajú: Tom Hanks, Julia Roberts, Philip Seymour Hoffman

Súkromná vojna pána Wilsona brd