Dnes je 19. februára 2019, meniny má a zajtra

Susedia na odstrel - nes**te Zaca Efrona

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 11.11.2014

Jedna z najlepších komédií posledných rokov, ktorej jedinečnosť tkvie v tom, že si tvorcovia uvedomili, že pritvrdiť v komédii neznamená preprdieť polovicu filmu a druhú polovicu prenadávať.

Keď Mac a Kelly zistia, že ich novými susedmi sa stali členovia univerzitného bratstva vedeného charizmatickým prezidentom Teddom Sandersom, zavetria nebezpečenstvo, ale rozhodnú sa pre priateľský prístup. Nočné jazdy susedov ale naberajú na intenzite a na oboch stranách pomyselného plotu sa chystajú brániť si svoje práva. Buď sa vysokoškoláci odsťahujú, alebo novomanželia prídu aj o posledné zvyšky duševného zdravia. A tak sa začína vojna vskutku antických rozmerov...
Susedia na odstrel - trailer

„Pozri sa na neho, je dokonalý, toho chlapa si gayovia vymodelovali v nejakom konkurze,“ hovorí Seth Rogen na začiatku filmu, keď zbadá, kto sa mu sťahuje do susedstva. Naráža na Zaca Efrona, ktorého dokonale rysy počas nasledujúcej hodiny a pol šťavnato zhodnotí ešte niekoľkokrát. Situácie, ktoré si vychutnáva chlap s ovísajúcim pupkom vyvolávajú silno absurdné a presne mierené vtipné momenty, ktorými je tento film preplnený. Tvorcovia postavili na scénu dva rozdielne typy a vôbec nielen postavou. Svojim spôsobom sú zákerní a aby si mohli označkovať, pokiaľ je ich územie, sú ochotní zájsť do extrémov. Do tak originálnych, že som sa po dlhom čase bavil na komédii. Ja viem, že na to je komédia určená, ale vo väčšine prípadov ide o vykrádačky už niekoľkokrát povedaného, len efektnejšie nakrúteného. V tomto prípade to neplatí. Toto má nápad, šmrnc, je to vtipné, občas desivé. Tak Rogen, ako aj Efron si to zrejme užívali. Vtipne a výbušne napísaný scenár, dostačujúca hodina a pol, aby to nezačalo nudiť a niekoľko výbuchov (doslova), pri ktorých si uvedomíte, že v tomto filme netradične nie je dobrá a zlá strana a na konci príde aj sympatický zmysluplný odkaz, ktorý však vôbec nevyznie zbytočne americky.

Jedna z najlepších komédií posledných rokov, ktorej jedinečnosť tkvie v tom, že si tvorcovia uvedomili, že pritvrdiť v komédii neznamená preprdieť polovicu filmu a druhú polovicu prenadávať. Ak k tomu prirátam, že sa celým filmom nenápadne zakráda Phoebe Bufetová (Lisa Kudrow), ktorá stále dobre vyzerá a stále dobre hrá, pre mňa je to hravo za osem bodov, ten ďalší je za skvelú výbavu na disku.

Na Blu ray je samozrejme parádny obraz, skvelý zvuk, v angličtine i češtine rozmixovaný do formátu 5.1, sledoval jednak verziu s českým dabingom, ktorý je naozaj dobre urobený, ale dal som to aj v pôvodnom znení s titulkami. Zvukovo výraznejšie, textovo šťavnatejšie, ale v podstate je jedno, po akej verzii siahnete, vychutnáte si to v každom prípade. Fanúšikovia bonusov si to vychutnajú niekoľkonásobne, pretože distribútor pribalil plejádu bonusov. Nájdete medzi nimi niekoľko pozvaní do zákulisia, kde si herci mydlia brušká, akí sú úžasní (samozrejme, vždy niekto hovorí o niekom inom), ale je tu aj niekoľko pohľadov do zákulisia. Tie dokumenty nemajú viac ako 7 minút, majú spád a sú super. Pribalený je však aj balík s alternatívnym úvodom, vynechanými scénami, alternatívnymi scénami, nepodarenými zábermi a mnoho ďalšieho. Štúdio Universal k bonusom pribalil aj české titulky, takže je to dostupné pre všetkých a je to silný zážitok. Susedia vychádzajú v klasickom modrom obale, potlačená je aj zadná strana papierového obalu (sú na nej filmové obrázky, nie reklama), jediné, čo mi prekáža, je to „ikonkové“ menu, ktoré sa však v štúdiu Universal stalo samozrejmosťou, takže si na to budem musieť zvyknúť.

Réžia: Nicholas Stoller
Hrajú: Zac Efron, Seth Rogen, Rose Byrne, Christopher Mintz-Plasse, Dave Franco