Dnes je 19. júla 2019, meniny má a zajtra

Svetová vojna Z - útok s posolstvom

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 19.11.2013

Autori prišli s mimoriadnou vizuálnou lahôdkou, ktorá nepochybne poteší každého diváka, exteriéry sú nakrútené mimoriadne precízne a ono aj ten príbeh samotný má svoju myšlienku, zmysel a jednoznačný odkaz.
Svetová vojna Z - útok s posolstvom

O filme: Gerry Lane pracuje pod hlavičkou Organizácie spojených národov ako expert na riešenie najrôznejších kritických situácií. Kedykoľvek sa niekde na svete mimoriadne vyhrotia miestne pomery, Gerry príde a väčšinou dokáže identifikovať zdroje krízy a nájsť riešenie na upokojenie situácie. Tieto schopnosti sa mu náramne hodia, pretože celý svet sa premenil na podobnú divokú destináciu. Ľudstvo začala vo veľkom decimovať vírová epidémia gigantických rozmerov, a pokiaľ sa ju nepodarí čo najrýchlejšie zastaviť, nebude už koho zachraňovať. Situácia je o to horšia, že vírus prejavuje nebývalú agresivitu nakazených, ktorí zámerne napádajú tých, ktorým sa choroba vyhýba. Uprostred apokalypsy musí Gerry nájsť zdroj nákazy, pretože bez jeho lokalizácie nie je možné v boji s neviditeľných nepriateľom uspieť.
Svetová vojna Z - trailer

Prvých sedem minút je excelentných, vtiahne diváka do deja a pokiaľ nie je divák od začiatku informovaný o tom, čo sa bude diať, začína sa tešiť na dve hodiny vydareného katastrofického príbehu. Entuziazmus z vizuálne mimoriadne precízne nakrúteného však čoskoro opustí všetkých tých, ktorí nie sú príliš nastavení na príbeh, v ktorých hlavným zlom sú... (taja to tvorcovia zámerne aj v traileroch?). Pre mňa osobne to po tých prvých minútach bol poriadny šok a zároveň sklamanie, keďže nie som príliš milovníkom takéhoto žánru. Ale vzhľadom k tomu, že sa ten príbeh mimoriadne dobre rozbehol, vydržal som dve hodiny až do konca. Ono totiž autori prišli s mimoriadnou vizuálnou lahôdkou, ktorá nepochybne poteší každého diváka, exteriéry sú nakrútené mimoriadne precízne a ono aj ten príbeh samotný má svoju myšlienku, zmysel a jednoznačný odkaz. Samozrejme, nebolo treba to hneď zvaliť na (ne)mŕtvych, stačilo vymyslieť nejakú inú formu moru a možno by si k filmu našlo cestu viac divákov. Takto je určený pre dve špecifické skupiny – pre milovníkov podobných hororových príbehov a pre fanúšikov Brada Pitta. A povedzme si bez reptania, že bez jeho účasti by to bolo iba mimoriadne vydarené „béčko“.

V štyroch naozaj vydarených verziách prišla Svetová vojna Z na náš trh. Klasika na DVD, klasika na Blu ray v klasickom modrom obale, 3D verzia v klasickom modrom obale, no a nadšenci môžu vychutnať naozaj vydarené steelbookové vydanie, ktoré sme mali k dispozícii na recenziu aj my. To balenie je naozaj excelentne. Kovový obal. Vypuklé písmená, filmové obrázky vo vnútri balenia a papierový leták v češtine „prilepený“ veľmi citlivo o kovovú krabičku, takže keď sa ho rozhodnete zlepiť dolu, nekoná sa žiadna škoda na samotnom obale. Vo vnútri sú dva disky. Na jednom je film v 3D verzii – dokonalý obraz, skvelé priestorové spracovanie a veľký vizuálny zážitok. Pôvodný zvuk vo formáte 7.1 a vskutku dokonalý. Kvalitatívne však v ničom nezaostáva ani čeština, a to jednak ako dabing, ktorý sa vydaril a tiež po technickej stránke, aj keď česká zvuková stopa je rozmixovaná iba do formátu 5.1. Na druhom disku nájdeme už klasicky 2D verziu filmu a zhruba hodinu bonusov. Ich prostredníctvom sa tvorcovia rozhodli divákovi priblížiť najmä to, prečo sa rozhodli pre sfilmovanie rovnomennej knihy, prečo sa nakrúcalo prevažne v Európe a najmä to, ako sa nakrúcali mnohokrát krkolomné scény. Vďaka tomuto baleniu a tejto výbave k filmu samotnému minimálne jedna hviezdička navyše.

Réžia: Marc Forster
Hrajú: Brad Pitt, Mireille Enos, Matthew Fox, David Morse, James Badge Dale, David Andrews, John Gordon Sinclaire