Dnes je 11. decembra 2018, meniny má a zajtra

Temné tiene - desivo vtipné

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 23.10.2012

Dokonalý vizuálny a herecký koncert, skvelý a vtipný príbeh, ktorý sa rozbehne na začiatku filmu a následne nedá divákovi vydýchnuť až do konca.
Temné tiene -	desivo vtipné

V temných zákutiach nesmiernej predstavivosti Tima Burtona vznikol príbeh Barnabáša Collinsa, energického aristokrata, ktorý strávil dve storočia v rakve po tom, čo ho ohrdnutá milenka premenila na upíra. Keď sa konečne prebudí, nájde vonku veľmi odlišný svet roku 1972 a vo svojom kedysi veľkolepom sídle posledné dysfunkčné zvyšky rodu Collinsových. Barnabášovo odhodlanie vrátiť svojej rodine zašlú slávu však pri každej príležitosti marí jeho bývalá milenka - zvodná čarodejnice Angelique (Eva Green).
Temné tiene trailer

Pikantne hriešne, čierno humorné, esteticky dokonalé – taká je najsúčasnejšia predstavivosť Tima Burtona o spojení sveta ľudí a upírov. Teda, jedného upíra, ktorého si s noblesou sebe vlastnou zahral Johnny Depp (kto by čakal niečo iné?). Upíra, ktorý si po dvestoročnom nútenom odpočinku v rakve musí uvedomiť príliš veľa vecí na to, aby z toho nevznikla skladačka dokonale vtipných momentov. Ak k tomu ešte pripočítame fakt, že Burton dovolil scenáristom poriadnu dávku zvrhlej uštipačnosti, divák sa môže tešiť na takmer dvojhodinový maratón vynikajúceho príbehu, skvelých hereckých výkonov a tiež filmových replík, ktoré si bude ochotne opakovať (tá o „vyťahaných strukoch“ je mojou najmilšou).

Zdá sa, že ak sa raz dajú dohromady fanúšikovia niečoho a rozhodnú sa, že to pojmú filmovo a vo veľkom štýle, tak z úcty k dielu a z nadšenia z nového spracovania môže nakoniec vzniknúť len niečo dokonalé. Pri príprave Temných tieňov sa totiž zišla prinajmenšom dvojica fanúšikov televízneho seriálu, ktorý položil základný kameň tohto filmu. Tou dvojicou je nepochybne Burton a Depp, keď si však divák pozrie aj pribalený bonusový materiál dozvie sa, že tých fanúšikov televízneho seriálu sa na vzniku filmu podieľalo oveľa viac. A v konečnom dôsledku to na tom filme naozaj vidieť. Možno je fajn, že som nevidel televízny seriál, veľmi sa však teším, že som videl Temné tiene Tima Burtona s Johnny Deppom v hlavnej úlohe, pretože je to nezabudnuteľný zážitok. Dokonalý vizuálny a herecký koncert, skvelý a vtipný príbeh, ktorý sa rozbehne na začiatku filmu a následne nedá divákovi vydýchnuť až do konca. Tie necelé dve hodiny ubehnú ako voda a ubehnú veľmi príjemne. Temné tiene sú z môjho pohľadu jedným z najväčších tohtoročných filmových prekvapení.

A to sa priznávam, že som celkom rád, že som tento film nestihol v kine. Mám za to, že projekcia na blu ray disku prináša oveľa väčší zážitok so skvelým obrazom, ktorý podkresľuje dobový element, ktorý je v tomto prípade dosť podstatný. Ne veľkej obrazovke, je to skvelý zážitok. A top rovnako aj zvukový, pretože český dabing možno považovať v tomto prípade za naozaj vydarený a výborný je aj po technickej stránke, rozmixovaný do formátu 5.1 a v dobrej repro sústave to znie excelentne. K filmu samotnému je pribalených zhruba 40 minút bonusov, samozrejmosťou sú české titulky, ktoré obsahuje i bonusová časť filmu.

Réžia: Tim Burton
Hrajú: Johnny Depp, Eva Green, Jackie Earle Haley, Michelle Pfeiffer, Christopher Lee, Bella Heathcote, Chloë Grace Moretz, Thomas McDonell, Helena Bonham Carter, Jonny Lee Miller, Hannah Murray, Alice Cooper, Jonathan Frid, David Selby, Lara Parker, Gulliver McGrath, Jeff Mash

Temné tiene obal blu ray disku