Dnes je 25. marca 2019, meniny má a zajtra

Terminátor 2: Deň zúčtovania

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.03.2012

Akčná klasika vo veľkom rozlíšení.
Terminátor 2: Deň zúčtovania

V tomto akčnom filme Arnold Schwarzenegger vracia ako Terminátor. Jeho poslaním je ochrániť Johna Connora - chlapca predurčeného k vedeniu bojovníkov za slobodu budúcnosti. Jeho súperom je T-1000 – najsmrtiacejší stroj aký bol kedy stvorený. Ten je vyslaný späť časom, aby zabil mladého Johna. Johnovým spojencom je Sarah Connorová, jeho matka. Bojovníčka, ktorá vie, že svet čaká nevyhnutná jadrová katastrofa a tak sa ho snaží varovať. Jej upozornenia však prechádzajú bez povšimnutia. Terminátor 2 je plný skvelých kaskadérskych kúskov aj ohromujúcich trikov. Je to film založený na dojemnom ľudskom príbehu.
Trailer k filmu Terminátor 2: Deň zúčtovania.

Fanúšikovia akčných sci-fi príbehov považujú tento film za jeden z hlavných pilierov žánru a faktom je, že ani po dvadsiatich rokov od premiéry nestratil nič na svojej akčnosti a jedinečnosti. Prepracovaný príbeh a na svoju dobu novátorské filmové efekty robia z tohto filmu klasiku, ktorá nezovšednela ani časom. Arnold Schwarzenegger vo svojej životnej úlohe, v ktorej nemusel príliš hrať a aj popri tom si uhnal svoj najslávnejší herecký výkon. Viac než sila strojov je však v tomto filme podstatnejší ľudský príbeh.

Spoločnosť Magic Box priniesla koncom minulého roku na náš trh Terminátora 2: Deň zúčtovania na blu ray. Možno povedať, že film vo vysokom rozlíšení prišiel na trh pri príležitosti dvadsiatych narodenín, keďže premiéra bola práve v roku 1991. Fanúšikovia sa tak dočkali skvelého filmu so skvelým obrazom a výborným zvukom. Obraz je nádherne vyčistený a remasteringom prešiel aj zvuk, ktorý je rozmixovaný do formátu 5.1, pričom je použitý vydarený český dabing. Na blu ray disku, ktorý je zjavne určený špeciálne na český a slovenský trh divák nájde až tri verzie filmu. Klasickú, 136. minútovú kinoverziu filmu, 153. minútovú režisérsku verziu a ešte o dve minúty dlhšiu finálnu predĺženú režisérsku verziu.

Všetko je navyše doplnené o zhruba polhodinový dokument o nakrúcaní a vzniku filmových trikov a efektov, kde sa okrem iného dozviete, že mnohé z filmových trikov sa práve v tomto filme objavili po prvý raz a stali sa odrazovým mostíkom pri tvorbe ďalších filmov. V ďalšom pribalenom bonuse vás tvorcovia na osem minút zoberú na filmový „plac“ a ukážu vám, ako vznikali niektoré scény. No a potom je tu doslova záplava teaserov, kinotrailerov a upútaviek na film. Všetko samozrejme s českou podporou v podobe českých titulkov, čo je však v prípade Magic Boxu samozrejmosťou. Skvelý darček pre všetkých „terminátoromaniakov“.

Réžia: James Cameron
Hrajú: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton, Edward Furlong, Robert Patrick, Earl Boen

Terminátor 2 blu ray