Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 19.01.2016

Na Blu ray vychádza piaty diel Terminátora s podtitulom Genisys.
Terminator: Genisys
Zdroj obrázku: Magic Box

Filmovy.sk
Film vychádza na DVD i Blu ray, v 2D aj v 3D verzii.

Zaujímavých na tomto pokračovaní je niekoľko vecí. Jednou z nich je, že si v ňom zahral sám Arnold. Síce pomaly, ale predsa starnúci Terminator. Starne hlavne jeho ľudské tkanivo, no samotná mechanika tiež dostáva zabrať. Tvorcovia dokázali počítačovou animáciou Arnolda kompletne vymladiť. Keď sa jeho čerstvo vyrobená replika ocitla s originálom v rovnakom čase na rovnakom mieste, teda keď sa dve T800 púšťajú do boja proti sebe, je to vidieť najlepšie.

Ďalšou zaujímavosťou bola inovácia Terminátora. V tretej a štvrtej časti tvorcovia novú generáciu Terminátorov nepredstavili. Až teraz. Po T800 prišiel T1000 a v novom filme sa divák stretáva s ďalšou generáciou Terminátora, ktorý má opäť vylepšené vlastnosti. Už to nie je iba tekutý kov. Nový terminátor akoby mal dušu...

Keď už animátori a maskéri dokázali omladiť Arnolda, je iba na škodu veci, že sa o to isté nepokúsili aj s Lindou Hamilton, ktorá úplne na začiatku stvárnila Sarah Connor. V dnešnej dobe by to isto nebol žiadny problém a herečka by dala filmu ďalšiu silu. Pretože príbeh nového terminátora sa vracia do roku 1984, kedy sa prvý raz stretla s T800-kou a Kyleom Reesom, jej záchrancom a otcom jej dieťaťa. Jej návrat by bol nepochybne rovnako veľkým ternom, ako bol návrat Arnolda. Mladučká Emilia Clark aj popri najväčšej snahe nemala šancu Lindu nahradiť. Aj keď ako fanúšik série som sa zrejme až príliš zameral na porovnávanie, no nová herečka ma jednoducho nepresvedčila.

Terminátor sa dočkal svojho najlepšieho a najzmysluplnejšieho pokračovania. Spomínate si ešte o čom bola trojka, či štvorka? Tie filmy nič nové nepriniesli a zrejme preto si dnes na ne spomenie málokto. Toto je iná káva...

Terminátor: Genisys

Budúcnosť je temná. Súdny deň v deväťdesiatych rokoch minulého storočia zlikvidoval polovicu ľudstva a tí, ktorí prežili, sa od tej doby snažia márne vzdorovať počítačovému systému Skynet. Najsilnejšie hnutie odporu sa sformovalo okolo Johna Connora (Jason Clarke), ktorý pre Skynet predstavuje najväčšiu hrozbu. Problém má vyriešiť Terminátor, stroj na zabíjanie s ľudskými rysmi (Arnold Schwarzenegger), ktorého Skynet pošle do minulosti, aby zabil Connorovu matku Sáru (Emilia Clarke) skôr, ako stihne počať svojho syna. Lenže aj ľudský rebeli majú prístup do stroja času a za Sárou pošlú vojaka Kylea Reesa (Jai Courtney), aby ju pre zmenu zachránil pred Terminátorom.

Až do toho okamihu sa vyššie uvedený popis zhoduje s prvým dielom. Návratom do roku 1984 však dochádza k zásadnému bodu obratu. Kyle Reese zisťuje, že Sára nie je bezradná a vydesená servírka, ale poriadna bojovníčka, ktorú žiaden Terminátor nemôže vystrašiť, zvlášť keď jej jeden taký stroj už pár rokov robí spoločníka a ochrancu. Lenže táto výhoda môže byť k ničomu, pretože Skynet má ,,prsty“ všade a rozhodne chce zabrániť tomu, aby táto nesúrodá trojica namaľovala ľudstvu ružovú budúcnosť.

Slávny režisér James Cameron, jeden z prvých divákov filmu Terminator: Genisys, po premietaní prehlásil, že práve videl film, ktorý môže byť právom považovaný za tretí diel, jeho predošlých dvoch Terminátorov. Väčší punc kvality ako pochvalu od ,,otca zakladateľa“ filmu získať nemohol. Neostáva nič iné, iba sa stotožniť. Kruh sa týmto pokračovaním uzatvára a všetko, čo sa neskôr stalo, sa vlastne nestalo...

Magic Box vydáva film v niekoľkých verziách na DVD I Blu ray. Ak ste fanúšikmi bonusov, siahnite po 2D Blu ray verzii, je ich tam zhruba hodina. Ak ste fanúšikmi moderných technológií a radi si pozriete Terminátora v 3D prevedení, je tu aj táto možnosť. Obraz je kvalitný, zvuk perfektný, český dabin na vysokej úrovni. Na Blu ray s 3D verziou filmu však nehľadajte žiadne bonusy.

Réžia: Alan Taylor
Hrajú: Emilia Clarke, Jai Courtney, Arnold Schwarzenegger, Matt Smith, Jason Clarke, J.K.Simmons, Byung-hun Lee, Douglas Smith, Sandrine Holt, Aaron V. Williamson, Courtney B.Vance, Michael Gladis, Teri Wyble, Dayo Okeniyi, Patrick Kearns

Filmovy.sk