Dnes je 24. mája 2019, meniny má a zajtra

Terminator - on sa vrátil (na Blu ray)

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 25.11.2012

Arnold Schwarzenegger sa predstavuje v úlohe najkrutejšieho a najzapálenejšieho stroja na zabíjanie, ktorý kedy hrozil vyhubením ľudstva.
Terminator - on sa vrátil (na Blu ray)

Arnold Schwarzenegger sa predstavuje v úlohe najkrutejšieho a najzapálenejšieho stroja na zabíjanie, ktorý kedy hrozil vyhubením ľudstva. Nezničiteľný kyborg - Terminator (Schwarzenegger) je vyslaný späť v čase, aby zabil Sarah Connor (Linda Hamilton), ženu, ktorej nenarodený syn sa stane jedinou nádejou ľudstva v budúcej vojne proti strojom. Legendárny sci-fi thriller od novátorského scenáristu a režiséra Jamesa Camerona a spoluscenáristky Gale Anne Hurd ponúka najširší arzenál akčných scén a dych berúce napätie, ktoré nikdy nekončí.
Terminator - Trailer

Nikdy som nebol milovníkom týchto akčných naháňačiek a steroidmi nafúknutých hrdinov a spomínam si veľmi dobre na to, ako vyšiel terminátor prvý raz na DVD a ja som ho sledoval počas choroby z postele. Napriek neveľkej dĺžke tohto filmu, nevedel som sa dočkať konca. Na dvojku som sa odhodlal po dlhých rokoch, keď ju Magic Box vydal na Blu ray a dnes si dovolím tvrdiť, že dvojka predstihla jednotku, aspoň čo sa príbehu týka, aj keď tá jedinečná hláška „Ja sa vrátim“ je v konečnom dôsledku neprekonateľná. Po momentálnom vzhliadnutí prvého Terminátora nemením názor v to, že ide o reklamu na Arnoldove svaly a príbeh, ktorý nech preberám z akéhokoľvek konca, príde mi nereálny.

Jednoducho mi tam nesedí časová os, ktorá je zamotaná a jednoducho nereálna, ale stačí to na jednu nezabudnuteľnú hlášku a 107 minút akcie. Kráľovnou tohto filmu (napriek všetkým jeho skôr vymenovaným prednostiam) však ostáva Linda Hamilton, ktorá sa s nadhľadom dokázala vysporiadať so psychopatickým strojom, ktorý jej ide po krku a s absolútnou noblesou mu v nádeji na záchranu oznámiť, že „Tu si skončil“. Pre túto dámu sa to oplatí vidieť.

Namiesto obrovského nadšenia prichádza obrovské sklamanie, ktoré už mierne hraničí s výsmechom diváka. Ak si totiž Terminátora zaobstaráte na Blu ray, dostanete ho v kovovej krabičke – skvelé pre zberateľa, tá krabička vyzerá úžasne. Vysolíte však okolo 20€, čo nie je málo a čakáte. Skvelý obraz (je vyčistený, ale nie dokonalý, dalo sa aj viac, najmä v temných scénach je tam zrna ako pre veľkochovňu sliepok), dokonalý zvuk rozmixovaný do formátu 5.1 (dočkáte sa pôvodného dabingu s videopásky, rozmixovaného do formátu 2.0 a popri ostatných jazykoch sa čeština radí k maďarčine a tureckému dabingu, ktoré sú jediné v stereoformáte) a bonusový materiál. Ten tam je, trvá zhruba 45 minút a tvorcovia divákovi ponúkajú pohľad do zákulisia nakrúcania, dozviete sa, ako spolu polemizovali Cameron a Swchwarzenegger pri príprave filmu, ako vznikala hudba, ako vznikali efekty a pozriete si vynechané scény.

A možno im aj porozumiete, ak je vám angličtina natoľko blízka, že ju dokážete dešifrovať zo zvuku. Pretože bonusový materiál nemá české titulky, ale čo je horšie a čo už naozaj začínam považovať za výsmech divákovi, nemá ani titulky anglické. Takže ak sa nechytíte na taliančinu, španielčinu, alebo ak nie ste kórejským špecialistom, máte smolu. Čerešňou na torte je potom jedna z vynechaných scén, ktorá je však dosť podstatná a zásadná k druhej časti filmu. Takže suma sumárum, legenda sa vrátila, ale ešte mohla kľudne počkať.

Réžia: James Cameron
Hrajú: Arnold Schwarzenegger, Michael Biehn, Linda Hamilton, Paul Winfield

Distribuuje: Bontonfilm, 2012