Dnes je 24. februára 2019, meniny má a zajtra

The Doors - sex, drogy, rock a... jeden fenomén

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 23.11.2011

Dve a pol hodiny príbehu, ktorý vás ohromí, posadí do sedadiel a jednoducho nepustí.

Rok 1965. Začínajúci básnik Jim Morrison založí s hráčom na klávesové nástroje Rayom Manzarkom, bubeníkom Johnom Densmorom a gitaristom Robbym Kriegerom hudobnú skupinu, ktorú nazvú The Doors. Hrajú po rôznych kluboch v Los Angeles, až upútajú pozornosť producenta Paula Rotchilda. Rok 1967. Doors majú veľký úspech na koncerte v San Franciscu a dostávajú sa do populárneho televízneho programu Eda Sullivana, kde Morrison spôsobí škandál, keď odmietne cenzurovať jeden zo svojich textov. Morrison sa dostáva do newyorského hedonistického prostredia, ktorému dominuje Andy Warhol. Má množstvo prechodných známostí, čo vedie k častým hádkam s jeho dievčaťom Pamelou. Rok 1968. Pri koncerte v New Haven je Morrison pristihnutý s jednou zo svojich mileniek pri sexuálnom styku v zákulisí. Polícia koncert rozpustí. Morrisonove nadmerné pitie a užívanie drog vedie k častým konfliktom s ostatnými členmi skupiny. O rok neskôr vedie koncert v Miami k Morrisonovmu obvineniu z verejného pohoršovania. Skupina sa rozpadá. Rok 1971. Morrison odchádza do Paríža. Vo veku iba 27 rokov je nájdený v kúpeľni svojho bytu mŕtvy.
Trailer k filmu The Doors.

Rok 1991, The Doors, film livera Stonea má premiéru a je uznaný za jednu z filmových udalostí daného roka. Niet sa čo diviť. Fantastický výkon presvedčivého Vala Kilmera v hlavnej úlohe, i prekvapivo netuctovej Meg Ryan v úlohe priateľky hlavného hrdinu, tragický príbeh, jeden z tých o populárnych ľuďoch, ktoré v podstate vždy priťahujú masy divákov a k tomu všetkému legendárna muzika, ktorá sa za tie roky stala klasikou. To je takmer životopisný príbeh hviezdy menom Jim Morrison a jeho kapely The Doors. Dve a pol hodiny príbehu, ktorý vás ohromí, posadí do sedadiel a jednoducho nepustí. A aj keď sa historici a ľudia, ktorí mali s kapelou niečo spoločné v bonusových dokumentoch vyjadrujú, že veľa momentov vo filme si tvorcovia vymysleli, jedno je isté. Príbeh fenoménu sa zmenil na plátne na filmový fenomén, ktorý je aktuálny a fantastický aj dvadsať rokov od premiéry a ostane takým navždy.

Rok 2011, vychádza blu ray s filmom The Doors. Dokonale vyčistený obraz, fantastický zvuk, čeština rozmixovaná do formátu 5.1, pôvodná angličtina dokonca do formátu 7.0, či pri produkcii, ktorej dominantou je hudba je naozaj fantastické. Samotný dva a pol hodinový film je doplnený o nemenej obsiahly bonusový materiál. Dokument Návrat ku koreňom, ktorý mapuje cestu jednej z najvýznamnejších kapiel rockovej histórie trvá takmer hodinu. O nič menej obsiahly je zas dokument, ktorý mapuje posledné chvíle Jima Morrisona v Paríži. V oboch sú použité dobové fotografie a obrazové materiály. V bonusovej časti si potom môžete aj samostatne pozrieť filmové spracovanie legendárnych piesní fenoménu The Doors. Cena blu ray disku s tak dokonalou výbavou je v porovnaní s inými, menej vybavenými diskami doslova ľudová.
Réžia: Oliver Stone
Hrajú: Val Kilmer, Meg Ryan, Kathleen Quinlan, Kyle MacLachlan, Frank Whaley, Kevin Dillon, Michael Wincott, Michael Madsen, Billy Idol

The Doors obal blu ray