Dnes je 20. mája 2019, meniny má a zajtra

Thor - efektná zábava v 3D

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 22.10.2011

Poznáte ho podľa kladiva. Bez neho neurobí ani krok. Je to boh a tiež rebel. A možno sa stane legendou. Pokiaľ skrotí svoju pýchu...
Thor - efektná zábava v 3D

Poznáte ho podľa kladiva. Bez neho neurobí ani krok. Je to boh a tiež rebel. A možno sa stane legendou. Pokiaľ skrotí svoju pýchu. Thor sa zrodil v severskej mytológii a je výnimočný. Thorovmu (Chris Hemsworth) otcovi, vládcovi bohov Odinovi (Anthony Hopkins), trvalo mnoho rokov, než vo svojej ríši nastolil krehký mier. Jeho arogantný a domýšľavý syn ale robí všetko preto, aby túto rovnováhu narušil. Keď pohár trpezlivosti jeho otca pretečie, Odin Thora exemplárne potrestá. Odoberie mu jeho božské schopnosti a zvrhne ho medzi obyčajných smrteľníkov na planétu Zem. Zvrhnutý a zavrhnutý Thor spočiatku ľuďmi opovrhuje, postupne sa mu ale začnú dostávať pod kožu, najmä pohľadná vedkyňa Jane Foster (Natalie Portman). Thorovi ale nie je dopriate užívať si pozemský pokoj. Jeho brat Loki chce využiť Thorove aktuálne oslabenie a pošle naň armádu všetkého schopných zabijakov, ktorá v duchu príslovia „Keď sa kála les, lietajú triesky“, rozpúta peklo na Zemi. Boží synáčik sa bude musieť rýchlo rozhodnúť, či nechá ľudí za seba krvácať, alebo sa vzchopí, zdvihne kladivo a vyrazí do boja.
Thor - Trailer.

Devízou tohto dvojhodinového príbehu je vydarené spojenie mytologickej histórie a súčasnosti. Spojenie dvoch radikálne odlišných svetov so sebou prináša množstvo vtipných momentov. A skvelé je, že to nie je nasilu tlačený humor, ale dá sa na ňom naozaj zasmiať. Thor je v podstate rozprávka pre dospelých, v ktorej dominuje neuveriteľná charizmu Anthonyho Hopkinsa, dokonalý mytologický svet a uletená americká súčasnosť, s dokonalým vykreslením toho, ako sa za oceánom manipuluje s ľuďmi pre každú hlúposť. To všetko obalené do zmysluplného príbehu s vtipnými momentmi, tajomnými a napínavými chvíľami a šťastným vyvrcholením. Treba vidieť, Thor v žiadnom prípade nie je stratený čas. Otvorený záver príbehu je jasným dôkazom toho, že dvojka je už určite v pláne (a zjavne bola už pri nakrúcaní jednotky) a odporúčam dopozerať až do konca, rozumej až na koniec záverečných titulkov.

Thor prichádza na náš trh aj na blu ray v 3D formáte. Celkom pochopiteľne som siahol práve po tejto verzii a jeden pekný večer som si film vychutnal s okuliarmi na očiach. Ide hlavne o priestorové 3D, príliš veľa kladív na mňa z obrazovky nevyletelo. Ale spracované je to výborne, kvalitne a naozaj si to vychutnáte. Aj 3D verzia má český dabing. Ten a aj ďalšie zvukové verzie sú rozmixované do formátu 5.1, pôvodný zvuk je vo formáte 7.1 a je vzhľadom na zvukové efekty, je to (doslova) ohromujúci zážitok. Titulky sú v toľkých jazykových verziách, že sa mi to ani nechce rátať, snáď len toľko, že je medzi nimi aj slovenská verzia. Českú a slovenskú podporu (titulkovú) má aj kompletná, takmer 90. minútová zostava bonusov. Tá sa nachádza na druhom disku, spolu s filmom v klasickej 2D verzii. Nechýba komentár režiséra, neuveriteľných sedem dokumentov zo zákulisia nakrúcania, poriadna dávka vynechaných scén, ale aj krátky film Konzultant od spoločnosti Marvel. Samozrejme, film vychádza na blu ray aj v 2D verzii a tiež na DVD. Ak do niečoho vrazím nemalé peniaze, tak si predstavujem, že presne takto to bude vyzerať.

Réžia: Kenneth Branagh
Hrajú: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Anthony Hopkins, Natalie Portman, Colm Feore, Jaimie Alexander, Stellan Skarsgard, Adriana Barraza, Stan Lee, Ray Stevenson, Tadanobu Asano, Idris Elba, Rene Russo, Clark Gregg, Cassity Atkins, Samuel L. Jackson

brošňa