Dnes je 16. októbra 2018, meniny má a zajtra

Tiesňová linka - excelentné béčko

Hodnotenie: 5 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 10.12.2013

Halle Berry dostáva vďaka svižne napísanému scenáru parádnu šancu ukázať ako vie zahrať momenty, v ktorých sú výraz tváre a mimika naozaj to najdôležitejšie. A zvláda to bravúrne.
Tiesňová linka - excelentné béčko

Skúsená operátorka tiesňovej linky Jordan (Halle Berry) má prácu, ktorá nie je pre slabé povahy. Tvárou v tvár ľudskému nešťastiu zachraňuje životy. Ale keď jeden rozrušený telefonát mladej ženy, ktorá sa pokúša nahlásiť neznámeho útočníka, skončí tragicky, je Jordan úplne zničená. Prehodnocuje svoj život a premýšľa o tom, či nešlo o jej posledný krízový telefonát. Premýšľa aj o tom, či by nebolo vhodnejšie vypočuť dobre mienené rady svojho priateľa (Morris Chestnut), začať sa venovať niečomu trochu inému, užívať si život a učiť druhých, ako by mali toto náročné povolanie správne vykonávať.

Jej spojenie s neznámymi ľuďmi ale nebolo prerušené. Keď je priemerná americká tínedžerka Casey (Abigail Breslin) unesená sériovým vrahom (Michael Eklund), zvládne ešte z kufra zabijakovho auta zavolať na tiesňovú linku. Jordan, ktorá zaúča skupinu nových pracovníkov v obrovskom telefónnom centre, sa zhodou okolností ocitne v blízkosti tohto telefonátu. Pre osobu s takými skúsenosťami, aké má ona, je to veľmi povedomá situácia, ale onedlho sa ukáže, že to, čomu musí Casey čeliť, je povedomé až príliš. Jordan môže urobiť iba jediné: začať konať a prekonať pri tom samú seba. Z Casey sa stáva jej spojenec, ktorý jej musí pomôcť vraha vystopovať a dokázať, že práve pre tento hovor bola Jordan predurčená.
Tiesňová linka - trailer

Tak strašne som presviedčal sám seba, že to celé bolo inak, až som si sám uveril, že keď sa vrátim k tomuto filmu ešte raz, nájdem v ňom niečo, čo som v kine prehliadol, niečo, čo ma nadchne a dovolí mi odpáliť nadšenú recenziu. Nie, ani po pol roku sa žiaľ nič také neudialo. Napriek tomu, že to má od začiatku našliapnuté na poriadne vydarený akčák. Halle Berry dostáva vďaka svižne napísanému scenáru parádnu šancu ukázať ako vie zahrať momenty, v ktorých sú výraz tváre a mimika naozaj to najdôležitejšie. A zvláda to bravúrne. Pomedzi to divák sleduje bláznivý únos mladej tínedžerky a díva sa doteraz vo filme vlastne neodhalené možnosti, ako sa zachrániť (naozaj dobre vymyslené). Avšak posledná tretina filmu je absolútna filmová katastrofa. Z dobre rozbehnutého vlaku, či v tomto prípade skôr auta sa dobre napísaný príbeh vytráca rovnako rýchlo, ako blízko sú policajti dolapeniu vraha. Škoda toho.

Film u nás síce vychádza na DVD aj na Blu ray, avšak so samotným obsahom si nikto veľa starostí nerobil. Obal i menu sú síce české, ale to je asi tak všetko, čo disk okrem filmu samotného prináša. Žiadne bonusy navyše, čo je škoda a mohlo to napraviť renomé. Dôvod prečo dávam o hviezdičku viac, ako pri filmovom hodnotení pred pol rokom je naozaj vydarený dabing, zvlášť v prípade Halle Berry. Inak je však aspoň český dabing na vysokej úrovni a to aj po technickej stránky, rozmixovaný do formátu 5.1.

Réžia: Brad Anderson
Hrajú: Halle Berry, Abigail Breslin, Michael Eklund, Morris Chestnut, David Otunga, Evie Thompson

Linky: MAGIC BOX