Dnes je 22. mája 2019, meniny má a zajtra

Titanic - veľkolepý 3D návrat

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 22.01.2013

Príbeh mladých milencov, ktorí si po náraze lode do ľadovce zachraňujú holý život si v roku 1997 získal publikum i kritikov a získal neuveriteľných 11 Oscarov.
Titanic - veľkolepý 3D návrat

Dojímavý milostný príbeh Rose, mladej dámy z vyššej spoločnosti, ktorá sa trápi pod nadvládou arogantného snúbenca a Jacka, voľnomyšlienkárskeho umelca, ktorý Rose otvára oči a získava si jej srdce, ožívajúci na línii jednej z najväčších lodných katastrof minulého storočia, na palube Titanicu. Príbeh mladých milencov, ktorí si po náraze lode do ľadovce zachraňujú holý život si v roku 1997 získal publikum i kritikov a získal neuveriteľných 11 Oscarov.
Titanic 3D - Trailer

V roku 1997 som bol na Titanicu v kine dvakrát. Ten druhý raz preto, aby som nemusel sedieť v prvom rade, ako pri prvej projekcii, keďže sa mi inde neušli lístky a aby som sa mohol venovať aj filmu, nielen „stieraniu si vody z viečok“:). Celkom vážne som sa však do kina vrátil aj preto, lebo sa mi ten film páčil a jeho ohromujúca dĺžka tri hodiny a pätnásť minút bola zárukou toho, že aj na druhýkrát v ňom objavím niečo nové. Odvtedy som film nevidel, nemal som doma ani videokazetu, ani DVD a vyhýbal som sa i televíznym projekciám, ktoré vďaka reklamám urobili z projekcie neúnosný päťhodinový maratón od úvodných po záverečné titulky.

K Titanicu som sa vrátil až po 15 rokoch, na Blu ray a neľutujem tú prestávku. Technické dôvody vysvetlím neskôr. Film samotný je však ako dobré víno. Čím starší, tým lepší. Tá dlhá prestávka spôsobila, že som sa na projekciu tešil a film samotný vo mne vyvolal úplne iné pocity než pred 15 rokmi a normálne som si ho užil. James Cameron natočil nadčasový príbeh, ktorý bude nadchýňať generácie. Skvelé herecké výkony, výborne napísaný scenár, dokonale nakrútené. Nie je sa čas nudiť. Práve naopak. Tie tri hodiny prešli neuveriteľne rýchlo.
Celine Dion - My Heart Will Go On

Hodnotenie diskov:

Pri príležitosti stého výročia od tragédie, uviedol James Cameron Titanic opäť do kín, tento raz v 3D verzii. Pol roka na to sa film objavil aj na Blu ray dostupný pre domácu projekciu, samozrejme v 3D verzii. A celé to balenie je jeden obrovský filmový zážitok. Po technickej stránke Cameron pripravil jedno obrovské prekvapenie. Prekonvertovanie viac než trojhodinového filmu do 3D podoby tak, aby to nepôsobilo ako fraška, tomu hovorím umenie. V tomto prípade ide o tak precíznu a dokonalú prácu, že divák má pocit, ako by sa to do 3D formátu naozaj rovno nakrúcalo.

Predpokladám, že to bola obrovská mravčia práca, za ktorú všetkým patrí obrovské uznanie. Netušil som, že sa 15 rokov starý 2D film dá takto presvedčivo prekonvertovať do 3D formátu. Pre zachovanie maximálnej kvality sa Cameron rozhodol 3D verziu filmu rozdeliť na dva disky a tak v štvordiskovom balení divák nájde najskôr časť v dĺžke hodinu a päťdesiat minút, druhý disk prináša zhruba druhú hodinu a pol filmu. V dnešnej dobe trochu prekvapivé riešenie, ale ten zážitok za to stojí. Obraz je naozaj famózny. Rovnako tak kvalitný je i český dabing a jeho technické spracovanie.

Rozmixovaný je do formátu 5.1, rovnako ako aj pôvodný zvuk, pri ktorom som však, priznávam sa, očakával pri takomto jedinečnom vydaní rozmixovanie do formátu 7.1, ale nevadí. Disky s 3D verziou filmu neobsahujú žiadne bonusy. Tie prichádzajú až na treťom disku. Na tom je 2D verzia filmu a pribalené sú audiokomentáre tvorcov.

Pre bonusový materiál bol napokon vyselektovaný štvrtý disk, na ktorom sú hodiny a hodiny a hodiny bonusov. Neviem, v ktorom momente som prestal rátať ich dĺžku, distribútor uvádza, že viac ako šesť hodín, mne sa zdá, že ich je oveľa viac. Ide o jednu z najlepších a najplnohodnotnejších bonusových výbav na našom trhu, dovedenú k dokonalosti tým, že Bontonfilm (alebo niekto v 20 Century Fox) ku všetkým bonusom pribalil aj české (a k filmu aj slovenské) titulky. Medzi bonusmi sú dva nové dokumenty v celkovej dĺžke dve a pol hodiny, pričom ten prvý rozoberá film a ten druhý vznikol v produkcii National Geographic a odborníci sa v ňom snažia riešiť tajomstvá potopenia „nepotopiteľnej“ lode.

Ďalšie bonusy zarážajú číslami – 29 vynechaných scén, 60 filmov o filme, fotogaléria s viac než 1000 fotografiami, tri rôzne audikomentáre a ak je vám málo, tak nahliadnite na vznik revolučných vizuálnych efektov a celkom na koniec si pustite alternatívny záver. Dokonalé, filmový hit, ktorý získal pred 15 rokmi 11 Oscarov aj v súčasnosti dokazuje, že si ich jednoducho zaslúžil. Keby sa odovzdávali ceny za Blu ray výbavu, som presvedčený, že by dnes získal niekoľko ďalších.

Filmový soundtrack:

Pri príležitostí „stovky“ sa na trhu objavil aj remastrovaný filmový soundtrack k filmu Titanic. K dispozícii je dvojdiskové vydanie, ktoré prináša filmovú hudbu Jamesa Hornera, ale tiež zberateľské 4-diskové vydanie, doplnené o množstvo špecifických nahrávok. Oba skvelé komplety, ktoré nadchnú každého zberateľa, vydalo vydavateľstvo Sony Music.

Réžia: James Cameron
Hrajú: Kate Winslet, Leonardo DiCaprio, Billy Zane, Kathy Bates, Frances Fisher, Bernard Hill

Distribuuje: Bontonfilm, 2012