Dnes je 22. mája 2019, meniny má a zajtra

Tri dni k slobode (DVD)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 24.07.2011

Filmy, ktoré diváka zatlačia do kresla a nedajú mu vydýchnuť od začiatku do konca. Tri dni k slobode takým filmom určite je.
Tri dni k slobode (DVD)

Život profesora Johna Brennana (Russell Crowe) prebieha pokojne až do tej chvíle, keď zatknú jeho ženu Laru (Elizabeth Bads). Je obvinená z vraždy, ktorú, ako tvrdí, nespáchala. John zostane sám na výchovu ich syna. Naďalej prednáša na univerzite a snaží sa udržať rodinu pohromade. Medzitým však usilovne pátra po každom dostupnom dôkaze, ktorý by dokázal nevinu jeho ženy. Po zamietnutí posledného odvolania začne mať Lara samovražedné sklony. John sa rozhodne pre jediné možné riešenie: pomôcť svojej žene ujsť z väzenia. Odmieta akúkoľvek myšlienku na to, že je bez šance a ani na sekundu neprizná, že nemá v týchto veciach žiadnu skúsenosť. Urputne vymýšľa plán úteku. Ponorí sa do nebezpečného a neznámeho sveta, v ktorom hrá vabank o svoj život a to všetko pre ženu, ktorú nadovšetko miluje.
Trailer: Tri dni k slobode

Je ich ako šafranu, ale sú. Filmy, ktoré diváka zatlačia do kresla a nedajú mu vydýchnuť od začiatku do konca. Tri dni k slobode takým filmom určite je. V podstate ide o americký reemake francúzskeho filmu, v ktorom režisér Paul Haggis na ploche takmer dve a pol hodiny rieši jeden neuveriteľný ľudský osud...

John Brennan žil celkom pokojný život stredoškolského profesora, ktorý miluje svoju manželku a šesťročného syna. Vcelku rutinný život fungujúcej rodiny naruší nečakaný ranný príchod polície, ktorá odvádza jeho ženu do vyšetrovacej väzby a obviní ju z vraždy svojej nadriadenej. John je presvedčený o jej nevine a je si istý, že sa všetko vysvetlí a manželku prepustia na slobodu. Popri tom zachraňuje svoju rodinu, snaží sa byť čo najviac so svojim synom a urovnať napäté vzťahy so svojimi rodičmi. Dosť na samého chlapa v domácnosti. Týždne a mesiace sa však míňajú a keď ani posledný súd neuzná Laru za nevinnú, Johnovi ostáva jediná šanca. Vymyslieť útek z väzenia a utiecť so svojou rodinou do bezpečia ďalekej krajiny. Amerika pre nich už totiž nie je bezpečná...

Tri dni k slobode sú v podstate hereckým koncertom Russella Crowea, ktorý sa do nakrúcania tohto filmu vrhol okamžite po dokončení Robina Hooda a po obsahovo spackanej historickej love story si veľmi rýchlo napravil reputáciu. Tento dva a pol hodinový film je totiž postavený na ňom, on ťahá celý príbeh a všetci ostatní mu dokonale asistujú. Priznám sa, že počas dva a pol hodiny napínavé príbehu som sa zastavil iba pri jedinom momente, ktorý mi nedával zmysel – ako polícia natrafila medzi miliónmi odpadkových košov amerického veľkomesta práve na ten správny (pochopíte, keď si pozriete film). Inak v tomto príbehu do seba všetko zapadá ako kocky skladačky a tvorcovia vás nenechajú vydýchnuť. Okrem toho, že v podstate celý čas netušíte, či je Lara vinná, alebo nevinná, s napätím celej rodine drukujete, aby im útek vyšiel, napriek tomu, že niekde vo vnútri ste presvedčení, že to, čo robia, nie je správne. Tri dni k slobode je v tejto chvíli pre mňa filmom roku 2011 a bezpochyby jednou z najdokonalejšie nakrútených drám posledných rokov.

Hodnotenie blu ray:

Fenomenálny obraz, výborný dabing, trochu utlačený zvuk dialógov, oproti hudba, ale dá sa s tým pracovať, aj keď by nič takéto v súčasnosti na diskoch (a zvlášť na blu ray) nemalo samozrejme byť. Blu ray je doplnený zhruba o pol hodinu bonusov. Zhruba polovicu tvorí krátky film z nakrúcania, kde sa dozviete všetko o výbere lokalít nakrúcania filmu, spracovaní príbehu a ostatné zaujímavosti „z pľacu“. V ďalšom dokumente tvorcovia približujú, ako do filmu vyberali hercov do hlavných mužských postáv a ten posledný rozpráva o skutočných útekoch z väzenia, ktoré sa stali kvôli láske. Celkom slušná výbava. Tri dni k slobode sa určite oplatia po každej stránke.

Hrajú: Russell Crowe, Liam Neeson, Olivia Wilde, Elizabeth Banks, Brian Dennehy a ďalší
Réžia: Paul Haggis

Tri dni k slobode BRD