Dnes je 27. septembra 2020, meniny má a zajtra

Tri dni Kondora - klasika na Blu ray

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 17.12.2013

V napínavom thrilleri Sydneyho Pollacka exceluje Robert Redford v hlavnej úlohe Joe Turnera, agenta CIA s krycím menom Kondor.
Tri dni Kondora - klasika na Blu ray

V napínavom thrilleri Sydneyho Pollacka exceluje Robert Redford v hlavnej úlohe Joe Turnera, agenta CIA s krycím menom Kondor. Keď sú všetci jeho kolegovia zmasakrovaní neznámymi strelcami, vydáva sa Turner na útek pred nepriateľmi a tiež pred takzvanými spojencami. O hroznom čine Kondor informuje svojich nadriadených, ktorí mu ponúkajú pomoc, ale niekto neznámy sa ho stále snaží nemilosrdne odstrániť. Pri beznádejnom behu o život sa Turner zúfalo snaží nachádzať odpovede na mnohé otázky. Odhodláva sa dokonca k únosu fotografky Kathy Hale, ktorá nakoniec privolí k tomu, že mu pomôže nájsť pravdu. Každý nečakaný zvrat privádza Kondora na pokraj nervového kolapsu. Turner nemá kam utiecť a nikomu nemôže veriť. Jeho najnebezpečnejší nepriateľ je mu bližšie, než si vôbec kedy mohol pripustiť. Pravdu stále nenachádza, ale zisťuje, že kvôli niektorým tajomstvám sú ľudia ochotní aj zabíjať.
Tri dni Kondora

Nechce sa mi veriť, že tento film je takmer rovnako starý ako ja a o dva roky oslávi štyridsiatku. Je pre mňa fascinujúce, že napriek veku a napriek tomu, že som ho už niekoľkokrát videl, aj jeho posledné sledovanie som si vychutnal od prvej do poslednej minúty. Vynikajúca špionážna dráma, v ktorej doslova a do písmena exceluje Robert Redford. Uvedomujem si veľmi dobre, že kebyže takýto, respektíve takto koncipovaný film nakrúti niekto dnes, tak sa dočká skôr posmechu, ale na svoju dobu to bolo vynikajúce a napínavé dielo. Uznávam, že s tým príbehom by sa dalo popracovať, ale na druhej strane, keď si uvedomím, že dnes by to bol film plný oslepujúcich výbuchov a technických lahôdok, teším sa z toho, že aj po štyridsiatich rokoch môžem konštatovať, že toto pôsobí stále absolútne dôveryhodne a viem tomu jednoducho uveriť. Zapadá to do seba ako hodinky a napriek tomu, že tam nefigurujú mobily, ani internet, vyznieva to viac presvedčivo, než mnoho súčasných produkcií.

Uvedenie Kondora na Blu ray so sebou prinieslo niekoľko skvelých vecí, ktoré fanúšikovia filmu určite ocenia (aj u nás). V prvom rade sa baví o precízne vyčistenom obraze, ale tiež práci na zvukovej stope a nielen tej pôvodnej. Aj český dabing (hoci nie je najčerstvejší) je rozmixovaný do formátu 5.1 a je to pri sledovaní počuť. Fanúšikovia bonusov si rovnako prídu a svoje. Okrem filmového traileru je totiž na disk zaradený takmer hodinový dokument o režisérovi Sydney Pollackovi a zhruba polhodinový dokument o Kondorovi. Ide o materiály relatívne čerstvé, ak sa nemýlim, tak z roku 2001. Bonusy sú v SD rozlíšení v stereo zvuku, avšak české titulky im nechýbajú, takže si k vydarenému dvojhodinovému filmu môžete ešte prirátať hodinu a pol bonusov navyše.

Réžia: Sydney Pollack
Hrajú: Robert Redford, Faye Dunaway, Cliff Robertson, Max von Sydow, John Houseman, Walter McGinn, Tina Chen, Robert Phalen, Russell Johnson

Linky: MAGIC BOX