Dnes je 22. júla 2018, meniny má a zajtra

Turbo - slimačím tempom k víťazstvu

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 26.03.2014

Nudiť sa nebudete a to ani napriek tomu, že presne viete, ako to skončí. Vydarené dialógy, zábavné moment a presvedčenie, že tomu slimákovi budete držať palce a je úplne jedno koľko máte rokov.
Turbo - slimačím tempom k víťazstvu

Turbo je obyčajný malý slimák, ktorý má veľký sen. Žiť svoj život slimačím tempom ho neuspokojuje, túži po omnoho väčšej rýchlosti. Kvôli tomu príliš nezapadá do slimačieho spoločenstva. Medzi slimákmi sa totiž nenosia veľké sny a veľká rýchlosť, dôležitejším ukazovateľom sú odpracované hodiny na hlavnom zdroji obživy, teda na rodnom paradajkovom stromčeku. Fatálny stret so špeciálne upraveným motorom nadupaného športového auta zmení Turbovu molekulárnu štruktúru a vďaka tejto podivnej nehode získa Turbo superschopnosť. Neuveriteľnú rýchlosť. Ale aj keď je Turbo nabitý turborýchlosťou, nedokáže utiecť Titovi, spolumajiteľovi kalifornského stánku s rýchlym občerstvením, ktorého koníčkom a veľkou vášňou je organizácia slimačích pretekov v nákupnom centre Starlight Plaza. Tito ihneď spozná Turbov potenciál a zaradí ho do svojej stajne medzi „Slimačích jazdcov“ s ulitami, ktoré pripomínajú závodné mini autíčka. Ktorej cieľom je zvíťaziť na slávnych pretekoch Indy 500.
Turbo - trailer

Animovaný príbeh s odkazom, že žiaden sen nie je tak veľký, aby sa nedal splnil, príbeh o túžbe, odhodlaní a priateľstve a tiež o tom, že keď sa chce, tak sa všetko dá. Samozrejme, všetko v nadnesenom slimačom svete, kde si len ťažko dokážete predstaviť slimáka frčiaceho rýchlosťou 300 kilometrov za hodinu, ale na druhej strane, prečo nie. Však je to rozprávka. A konečne rozprávka aj pre malého diváka, či skôr rovno pre celú rodinu. O zábavu je postarané a je jasné, že prvé vtipné momenty prifrčia obrovskou rýchlosťou a ostávajú celú hodinu a pol. Nudiť sa nebudete a to ani napriek tomu, že presne viete, ako to skončí. Vydarené dialógy, zábavné momenty a presvedčenie, že tomu slimákovi budete držať palce a je úplne jedno koľko máte rokov.

V tomto prípade rovno troch diskov. Exkluzívne „turbo balenie“ totiž prináša film na Blu ray v 3D verzii, na ďalšom disku je film v 2D verzii a pribalený je i DVD disk. Ak sa ideme baviť o obraze, tak je to vysoký súčasný štandard, mimoriadne kvalitný obraz. Zvuk je pri všetkých verziách filmu tak pôvodný, ako aj česká zvuková stopa a mimoriadne vydarený slovenský dabing. Po technickej stránke sú všetky zvukové stopy excelentné a keď vám Turbo na pretekoch prefrčí v reprobedniach za hlavou, tak mu veru aj uhnete z cesty. Bonusy? Nehľadajte ich na disku s 3D verziou filmu, mimoriadne okresanú podobu bonusov nájdete na DVD a kompletná dávka zhruba dvoch hodín bonusov je na Blu ray disku s 2D verziou filmu. Tvorcovia vám predstavia všetkých pretekárov, môžete si na štart pripraviť slimáka podľa vlastných predstáv, k dispozícii je hudobná filmová koláž, vynechané scény, zhruba hodinový dokument o tom, ako sa kreslia slimáky a mnoho, mnoho ďalšie. Všetky bonusy sú podporené českými titulkami, takže si ich môžete vychutnať naplno.

Réžia: Barry Cook, Neil Nightingale
Hrajú (v slov. znení): Michal Klučka (Turbo), Marián Miezga (Guy Gagne), Marcel Ochranek (Tito), Pavol Topoľský (Čet), Ivo Gogál (Prásk), Ivan Romančík (Biely tieň)