Dnes je 04. júla 2020, meniny má a zajtra

Vo štvorici po opici 3 - bláznivé finále

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 26.11.2013

Najskôr stratili ženícha v Las Vegas. Potom sa im podarilo to isté i s bratom nevesty. Tento raz budú liečiť zlomené srdce po smrti najbližšieho.

Najskôr stratili ženícha v Las Vegas. Potom sa im podarilo to isté i s bratom nevesty. Tento raz budú liečiť zlomené srdce po smrti najbližšieho. Šialenému Alanovi totiž zomrie otec a jeho rodina sa rozhodne, že potrebuje pomoc špecialistov, aby sa dokázal začleniť do normálneho života. Phill, Stu, Dag a Alan teda netradične vyrážajú na pokojnú cestu do zariadenia New Horizons, aby sa však vďaka Alanovmu kamarátovi Mr. Chow-ovi museli opäť nedobrovoľne vydať na šialenú výpravu od mexickej Tijuany až po dobre známe mesto hazardu.
Vo štvorici po opici 3 - trailer

Minimálne dve ponaučenia si možno zobrať zo záverečnej časti trilógie Vo štvorici po opici – žirafa sa nevozí v prívese za autom a citrón sa nedá žmýkať donekonečna. To prvé odkazuje na úvodnú scénu filmu, z ktorej sa zježili všetky chlpy na údoch ochranárov zvierat – aj keď uznávam, že to bol jeden z vydarenejších momentov tohto filmu. To druhé je dôkazom toho, že ak niečo zafunguje na prvý raz, americkí tvorcovia majú silné nutkanie v tom pokračovať aj s vedomím, že tie ďalšie razy to jednoducho už nemôže pokračovať tak dobre. Zvlášť, ak sa vezú po jednej a tej istej línii a snažia sa ju vyžmýkať naozaj do poslednej kvapky. To so sebou prináša síce nie príliš dlhý, ale žiaľ, ani nie príliš vtipnú komédiu, v ktorej divák dokáže prehliadnuť všetko to, čo bude nasledovať o poriadny kus skôr, ako to tvorcovia zostrihali do filmu. Ak si dovolím tvrdiť, že úvodný film bol geniálny, dvojka bola jeho dobre vylúhovaným odvarom, o trojke musím povedať, že chutila ako dvakrát vymočený čaj.

Nič nové, nič prevratné. Dohromady asi šesť sekvencií, pri ktorých som sa pousmial. Žiaľ, dobre rozbehnutý úvod v tomto prípade ani zďaleka nie je vizitkou toho, že to bude v nasadenom tempe pokračovať až do konca. Iróniou napokon je, že ten druhý najlepší moment prichádza v podstate až v úplnom závere. Preto aj v tomto prípade platí, že nevypínať hneď, ako začnú titulky. Prišli by ste o skvelý záver. Verím, že Vlčia svorka v tomto prípade zaútočila naozaj posledný raz. Hoci sa zaprisahávali, že je to naozaj tak, ako už býva u amerických tvorcov zvykom, aj tento raz si nechali pootvorené zadné dvierka.

Film u nás vychádza na samostatnom DVD a samostatnom Blu ray disku, ale tiež ako kolekcia všetkých troch filmov. Kompletný box je rovnako dostupný na DVD i Blu ray. Siahli sme po Blu ray kolekcii, aj keď sme sa viac – menej venovali iba poslednému filmu. Prvé dva sú vlastne vydania, ktoré u nás vyšli pri príležitosti uvedenia jednotlivých častí. Trojka filmu však okrem samotného filmu prináša cez pol hodinu bonusov. Tie diváka zavedú do zákulisia nakrúcania, ale ponúkajú tiež predĺžené scény, zostrih akčných scén a nevydarených scén. Všetky bonusy majú podporu v podobe českých titulkov. Zaujímavé je, že na Slovensku je v distribúcii box v slovenčine a aj obaly jednotlivých častí sú slovenské, čo je veľmi príjemné prekvapenie. O to viac zarazí, že menu je použité medzinárodné, bezpohlavné, statické a s ikonami jednotlivých sekcií, čo pôsobí dosť mizerne a pri takejto kolekcii je to škoda. Obraz i zvuk sú v poriadku, český dabing je opäť raz vydarený. Boxu je priložený i Alanov denník, útla knižka, plná fotografií zo všetkých častí trilógie a pozor... s českými textami, čo je úplne super a nezvyčajné. K šiestim filmovým hviezdičkám teda veľmi ochotne prikladám jednu navyše za spracovanie samotného boxu.

Réžia: Todd Phillips
Hrajú: Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Justin Bartha, Ken Jeong, John Goodman, Melissa McCarthy, Jeffrey Tambor, Heather Graham, Mike Epps, Sasha Barrese, Jamie Chung, Sondra Currie, Gillian Vigman, Oliver Cooper, Mike Vallely, Lela Loren, Tim Sitarz, Brian Metran, Adrian Voo, Zoe Aggeliki