Dnes je 19. januára 2019, meniny má a zajtra

Vojna bohov

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 19.08.2012

Moderné spracovanie legiend starého Grécka vo formáte 3D od režiséra Tarsema Singha s hviezdami ako Mickey Rourke, John Hurt, Freida Pinto alebo Stephen Dorff.
Vojna bohov

Moderné spracovanie legiend starého Grécka vo formáte 3D od režiséra Tarsema Singha s hviezdami ako Mickey Rourke, John Hurt, Freida Pinto alebo Stephen Dorff... Na úsvite vekov Bohovia vyhrali mýtický zápas proti Titánom a uväznili ich hlboko vnútri hory Tartaros. Oslobodiť ich môže len ten, kto vlastní bájny luk Epirus. Kráľ Hyperion (Mickey Rourke), posadnutý túžbou po moci, zhromaždí krvilačnú armádu a vyplieni celé Grécko v snahe nájsť túto zbraň. Pomocou nej by mohol zničiť ľudstvo a pokoriť moc samotných bohov. Keďže bohovia podľa prastarého zákona nesmú zasahovať do sporov smrteľníkov, voči Hyperionovi sú bezmocní... až do chvíle, kým sa neobjaví ich hrdina Theseus (Henry Cavill). Tento smrteľník neurodzeného pôvodu je ich jedinou nádejou – iba on dokáže zastaviť Hyperionovo besnenie. Nemôže sa už nečinne prizerať, ako jeho rodná krajina mení na kopu trosiek a jeho bohovia miznú v nenávratne.
Trailer k Vojene bohov.

Ak tvorcom išlo o efekt, ten im vyšiel na 150%, dokonalá animácia, skvelé obrazy, technicky naozaj presvedčivé a dokonalé. Pri predstave, že drvivá väčšina tohto filmu sa odohráva pred zeleným plátnom, musíte krútiť hlavou. Po technickej stránke je aj pri domácej 3D produkcii naozaj veľký zážitok. Horšie je to už so samotným príbehom. Je prvoplánový, divák vie presne usúdiť, čo sa bude diať v nasledujúcej chvíli a v podstate je celkom zrejme, čo sa udeje v samotnom finále. Záchranou pred istou nudou je pre diváka fakt, že samotný film trvá zhruba 110 minút, takže je to čas relatívne znesiteľný čas k tomu, aby sa neuhrýzol nudou. To zachraňuje v nemalej miere aj Freida Pinto (Milionár z chatrče) v hlavnej ženskej úlohe. V každom prípade, stačí to vidieť raz a aj to iba zo zvedavosti. Zážitok to bude v prvom rade efektný.

Akosi nedokážem pochopiť obchodnú politiku spoločnosti Hollywood Classic Entertainment. Vydávajú kopec skvelých filmov na DVD za skvelú, častokrát bezkonkurenčnú cenu na trhu. Blu ray disky vydávajú sporadicky a väčšinou sa k tomu odhodlajú v prípade, keď majú práva na filmy so silným hereckým obsadením (Snehulienka, Snehulienka), alebo v prípade 3D filmov (Traja mušketieri, Vojna bohov). Ceny ich blu ray diskov však ďaleko a celkom nepochopiteľne prekračujú aj ceny blu ray diskov konkurenčných firiem, ktoré na ne dávajú aspoň kopec bonusov a častokrát aj s českou podporou (titulky). Hollywood Classic Entertainment predáva svoje blu ray disky za naozaj veľké peniaze, ale ich obsah je rovnaký ako pri ich lacných DVD – film a nič navyše. Ísť s cenou dolu by prinieslo osoh všetkým stranám, pretože cena cez 20€ je aj prípade skvelého českého dabingu a 3D formátu naozaj prehnaná.

Réžia: Tarsem Singh
Hrajú: Henry Cavill, Mickey Rourke, John Hurt

Distribuuje: HCE, SUPERSHOP