Dnes je 28. novembra 2020, meniny má a zajtra

127 hodín

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 18.07.2011

Dramatický príbeh podľa skutočnej udalosti...
127 hodín

Jednej piatkovej noci v apríli 2003 sa 26-ročný Aron Ralston vydal do Utahu, aby tu strávil víkend lezením po odľahlých skalách národného parku Canyonlands. O šesť dní neskôr sa znenazdajky zjavil v civilizácii, bohatší o neuveriteľný príbeh a chudobnejší o pravú ruku. Ralston (James Franco) prežil 127 trýznivých hodín v divočine s rukou uväznenou pod ohromným kameňom, s malým množstvom jedla a len niekoľkými kvapkami vody. Bojoval s prírodou i vlastnými démonmi a vyhral. Dokázal, že má potrebnú silu na to, aby sa vyslobodil z 20 metrov hlbokej priepasti a zranený prešiel viac než 10 kilometrov než konečne našiel záchranu. Len vďaka neuveriteľnej statočnosti unikol istej smrti. Držiteľ Oscara®, režisér Danny Boyle (Milionár z chatrče) prichádza so strhujúcim a povznášajúcim príbehom o súboji človeka o holé prežitie uprostred neľútostných hôr.

Mladý herec predviedol skvelé umenie a strháva diváka do deja filmu, ktorý je nakrútený podľa skutočnej udalosti.

Trailer: 127 hodín

Danny Boyle sa musel popasovať s úspechom svojho filmu Milionár z chatrče naozaj mocno a vybrať skutočne silnú tému a dokonale ju spracovať, aby vyvolal aspoň rovnaký záujem. Myslím, že sa mu podarilo v tejto skúške naozaj veľmi dobre obstáť. Novinka 127 hodín vyvolala vlnu diskusií a pritiahla do kín veľa divákov. Napriek tomu, že Boyle ostáva z časti verný svojmu bollywoodkemu štýlu nakrúcania, čiže príliš mnoho, príliš rýchlych a príliš hromadných scén, v konečnom dôsledku je 127 hodín filmom jedného sólového hráča a všetko stojí na stvárnených emóciách Jamesa Franca.
127 hodín

V konečnom strihu padlo asi 15. minút nakrúteného materiálu, čo má za následok, že film sa zdynamizoval a hodina a pol, ktorú mu Boyle nakoniec určil je dostatočne dlhá na to, aby sa divák v „diere medzi dvoma skalami“ nezačal nudiť. Zábery, kedy si Aron Ralston reže vlastnú ruku sú až príliš detailné a pre povahy so slabším žalúdkom možno až neznesiteľné. Inak však ide o jedinečný ľudský príbeh, ktorý sa skutočne stal a ktorý mnohých prinúti zamyslieť sa nad svojim vlastným správaním. Film nádherne dopĺňa skvelá hudba indického skladateľa A.R. Rahmana (robil aj na Boyleovom Milionárovi z chatrče).

Kladiem dôraz na dokonalý obraz a pre milovníkov obrázkov z prírody odporúčam blu ray disk, kde obrazy utahských kanónov vyzerajú naozaj geniálne. Český dabing je klasicky dobrý, český zvuk rozmixovaný do formátu 5.1 je tiež kvalitný. Medzi diskami DVD a blu ray je rozdiel v bonusovej výbave. Na DVD disku si môžete pozrieť film s komentárom Dannyho Boylea, Christiana Colsona a Simona Beaufoya, k dispozícii je asi štvrťhodina vynechaných scén a približne rovnako dlhý alternatívny záver, ktorého som sa trochu obával, keďže ide o film nakrútený podľa skutočného príbehu, ale našťastie táto „alternatíva“ spočíva v niečom inom a nezasahuje do samotného príbehu. Bonusy majú českú podporu. Na blu ray je aj pohľad do zákulisia a nechýba krátky film God Of Love.

Hrajú: James Franco, Amber Tamblyn, Kate Mara, Lizzy Caplan, Clémence Poésy
Réžia: Danny Boyle