Dnes je 19. júla 2019, meniny má a zajtra

Alenka v Ríši divov

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 13.07.2010

Alenka Kingsleighová, po svojich dobrodružstvách v Ríši divov, vyrástla v trochu zasnenú a roztržitú,...
Alenka v Ríši divov

Alenka Kingsleighová, po svojich dobrodružstvách v Ríši divov, vyrástla v trochu zasnenú a roztržitú, ale aj krásnu a moderne zmýšľajúcu mladú dámu. Nečudo, že na záhradnej slávnosti v sídle Lorda Ascota ju požiadal o ruku dedič majetku Hamish Ascot. V rozhodujúcom okamihu však jej pozornosť upúta nečakaný výjav – králik vo veste a s hodinkami, trieliaci cez lúku. S náhlym vnuknutím opustí Alica prekvapenú spoločnosť a vydá sa za králikom. Králičia nora však nie je obyčajná nora a Alica sa prepadáva do fantastického sveta, svojim obyvateľom známeho ako Podzem. Tu stretáva množstvo prazvláštnych bytostí i starých známych – bláznivého Klobučníka, Bieleho králika, Plcha, mrazivú Bielu kráľovnú i jej staršiu sestru Červenú kráľovnú, vládkyňu Podzeme...

V prvom rade, aby nedošlo k zámene, keďže používam iný názov, aký bol použitý pri distribúcii filmu v našich kinách. Alenka v Ríši divov, názov pod ktorým film vychádza na blu ray diskoch a DVD je ten istý film, ktorý sa pod názvom Alica v Krajine zázrakov premietal na jar tohto roku v slovenských kinách.

Tim Burton (Batman, Batman sa vracia, Nožnicovoruký Edward, Ed Wood, Mars útočí, Ospalá diera, Planéta opíc, Veľká ryba, Charlie a továreň na čokoládu, Mŕtva nevesta Tima Burtona, Sweeney Todd: Čertovský holič z Fleet Street) opäť roztvoril krídla svojej fantázie a na cestu si prizval Johnnyho Deppa a niekoľko ďalších stálic, ktoré sa objavujú v jeho filmoch. A spolu s nimi zobral diváka na výlet do ďalšej rozprávkovej krajiny a vyrozprával im absolútne svojsky ďalší legendárny príbeh.

U Burtona nikdy nie je isté, ako to vypáli. Jeho fantázia prenesená na filmové plátno, či momentálne na televízne obrazovky je síce geniálna, ale nikdy nemáte vopred istotu, ako to dopadne. A hoci som zatiaľ z jeho filmov napokon bol vždy iba nadšený, aj k Alenke som pristupoval s istým dešpektom. Ten pominul vo chvíli, keď sa mladé dievča prepadlo do Ríše divov a začalo prežívať svoj príbeh. Alenka v Ríši divov je geniálna, famózna a Burton predvádza svoje najlepšie umenie, oživuje svoje najdivokejšie predstavy a dáva divákovi doteraz svoj najlepší príbeh (nie všetci režiséri sa od filmu k filmu zlepšujú).

Film trvá necelé dve hodiny a môžem každého uistiť, že si jednoznačne príde na svoje. Dokonalé animácie, skvelé počítačové triky, skvelá kamera, dokonalý scenár, jedinečné herecké výkony. Alenka v Ríši divov je film, ktorý diváka posadí do kresla a nepustí ho z neho počas celého filmu. Napätie, láska a vtipné momenty. Čo viac môže divák dostať? A to všetko mu Burton prostredníctvom Alenky prináša. Priznávam, že už dlho som tak komplexne nebol nadšený z nejakého filmu.

Hodnotenie blu ray disku:
Začnem fantastickým obrazom, ktorý je pre takýto film potrebný. Sledujte ho na čo najväčšej obrazovke a nechajte sa strhnúť. Užijete si to. A teraz už pekne po poriadku. Na našom trhu je k dispozícii buď DVD, blu ray, alebo combo pack s oboma nosičmi v jednom balení. Na recenziu som mal práve ten. Rozdiel medzi filmom na DVD a blu ray disku sú štyri minúty filmu navyše (na tom modernejšom nosiči, samozrejme). Inak je výbava totožná, čo sa týka bonusov. Combo pack je zabalený v tvrdom kartónovom obale. Ten však na zadnej strane uvádza oveľa širšiu ponuku bonusových materiálov. Avšak na obale v krabičke je už obsah obrúsený a bohužiaľ aj totožný s tým, čo je na nosiči. Dohromady nejakých dvadsať minút bonusov, ktoré sú výborné, hodnotné a so zrozumiteľnými titulkami, ale viem si predstaviť, že ich je aj viac. Zvukové, či titulkové mutácie sú rozdielne, na blu ray disku je ich viac.

Zvuk je rozmixovaný do formátu 5.1 a je veľmi kvalitný. Katastrofálne je to však s dabingom. Disk sa pýši tým, že prináša aj slovenský dabing, ten je však pre film skôr pohromou. Nepochopím, že Disneyho štúdiá takýto dabing schválili. Zhruba po troch minútach som okamžite prepínal na českú verziu, s ktorou som bez problémov vydržal až do konca. Inak však celému nosiču, či samotnému filmu niet čo vytknúť.

Snáď jediná drobnosť. Aj v našich kinách sa premietala 3D verzia filmu, čo musí byť famózny zážitok. Je iba na škodu, že táto verzia nevyšla aj na DVD a blu ray diskoch už v tejto fáze. Predpokladám totiž, že sa objaví tak o pol roka. Určite by som do toho investoval.

Distribuuje: Magic Box, 2010