Dnes je 01. decembra 2020, meniny má a zajtra

Angelika - po novom a k spokojnosti

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 09.09.2014

ága o Angelike bude mať pokračovanie a zrejme sa dočká minimálne piatich dielov. Ak by boli aspoň takto kvalitné, nebol by to márny pokus.
Angelika - po novom a k spokojnosti

O filme: Markíza Angelika Sancé de Montelup je nielen mladá a okúzľujúca, ale tiež neústupná a svojhlavá. Proti svojej vôli ju vydajú za bohatého muža, ktorý je o veľa rokov starší než ona. Gróf Joffrey de Peyrac je zjazvený a má povesť mocného čarodejníka a temného kacíra. Napriek prvotnému odporu Angelika poznáva Peyracovu skutočnú tvár vzdelaného a nežného človeka a zamiluje sa do neho. Peyracove nesmierne bohatstvo, prepych a zvodná krása jeho manželky Angeliky vyvolá žiarlivosť a závisť u kráľa Francúzska Ľudovíta XIV. Na jeho rozkaz musí byť Peyrac odstránený. Okolo šťastného páru sa nemilosrdne sťahujú slučky intríg a falošných obvinení z kráľovského dvora a cirkvi, ktoré majú za cieľ jediné: Peyracovu smrť...
NASA zábery z galaxie R438

Keď sa autorky Anne Golonovej opýtali, čo si myslí o novom spracovaní Angeliky (v bonusovej časti je o tom dôkaz), milá staršia pani povedala: „Neverila som, že sa ešte takéhoto filmu dožijem. Som šťastná a spokojná, že mi z nej tento raz neurobili štetku...“ Za túto úprimnosť má u mňa celkové hodnotenie o jeden bod navyše. To ostatné sa bude odvíjať podľa toho, ako moc je divák namotaný na predošlé spracovanie. Osobne si spracovanie s Michéle Mercier pamätám ako jeden z tých „zahraničných veľkofilmov,“ ktoré sa nejakým omylom vysielali v nedeľu popoludní aj v komunistickej československej televízii.

S legendárnym dabingom so Zdenou Studenkovou sa pôvodná Angelika zapísala do hláv mnohým slovenským divákom. A iba málo z nich by si bolo kedykoľvek pomyslelo, že sa dočká novej Angeliky. A väčšina z nich bude porovnávať, odosobnenie sa je veľmi náročné. Príbeh je v podstate totožný, čo sa týka záberov na dávny Paríž, počítačové efekty, ktoré dokážu zázraky sú v tomto prípade skôr sklamaním, no a herecké výkony sa opäť stanú terčom porovnávania. Na Arnezederovú a Lanvina si treba jednoducho zvyknúť, čo však vôbec neznamená, že by boli zlí. Skôr naopak. Vzhľadom na českú koprodukciu sa vo filme okrem exteriérov objavuje i niekoľko českých hercov, najvýraznejším menom je nepochybne Jiří Pomeje, ktoré ho som však ja osobne spozoroval ž v záverečných titulkoch. Sága o Angelike bude mať pokračovanie a zrejme sa dočká minimálne piatich dielov. Ak by boli aspoň takto kvalitné, nebol by to márny pokus.

Napriek tomu, že nová Angelika vznikla za výraznej podpory českých luhov, hájov, hradov, zámkov i hercov, na náš trh sa napokon dostáva iba na DVD, aspoň pre tento moment, pre túto chvíľu. Na DVD je film, ktorý trvá necelé dve hodiny. Pribalený je filmový trailer a osem minút rozhovorov s tvorcami. Rozhovory sú podporené českými titulkami, trailer je dokonca český. Film si môžete pozrieť vo francúzštine, alebo v češtine, s českými titulkami, alebo bez titulkov. Musím vyzdvihnúť český dabing, ten tento raz prekonal všetko a je to vrchol celého tohto diela. Na jeho výrobu bola prizvaná česká herecká elita a ono to tak vyzerá, klobúk dolu. Obraz je, čo do DVD obstojný.

Réžia: Ariel Zeitoun
Hrajú: Nora Arnezeder, Gérard Lanvin, Simon Abkarian, Tomer Sisley, Olivier Gourmet

Distribuuje: Magic Box, 2014