Dnes je 19. novembra 2017, meniny má a zajtra

Arabela sa vracia

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.02.2011

Od chvíle, kedy naposledy zazvonil čarodejný zvonček, udialo sa veľmi veľa vecí...
Arabela sa vracia

O projekte:
Od chvíle, kedy naposledy zazvonil čarodejný zvonček, udialo sa veľmi veľa vecí. Arabela a Peter sú spolu už desať rokov a nevedia sa dočkať svojho prvého potomka. Honzík a Marienka študujú folkloristiku, teda odbor rozprávok na vysokej škole. A Kráľovstvo rozprávok je po pár pokojných rokoch opäť v nebezpečenstve, pretože z Kráľovstva Obrov vyhnali obra Balibula, pretože je vegetarián a ten sa usadil neďaleko kráľovského zámku a vrátiť sa môže až vtedy, keď zje dostatočný počet rozprávkových bytostí. Bystrozraký preto preventívne odlieta s čarovným plášťom do sveta ľudí, kde stretáva čarodejnicu, pani Černú a tiež Rumburaka, ktorému sa nevodí najlepšie. Dozvedá sa však, že jeho čas ešte príde a zlý čarodejník druhej kategórie sa stane kráľom nielen v Kráľovstve rozprávok. Stačí iba zničiť šťastie princeznej Arabely. A tak sa od čias, kedy Pajda zahrabal zvonček niekde na záhrade a kráľ s kráľovnou sa chystali na cestu za svojou dcérou vo svete ľudí, opäť všetko mení a začína boj dobra zo zlom.

Dovolím si tvrdiť, že pôvodnú Arabelu poznám naspamäť. Poznáte to, keď pozeráte film a viete, čo sa udeje a čo povie hlavný hrdina. Som na nej závislý. S novými časťami a vlastne Nemcami vyžiadaným pokračovaním, na ktoré som sa veľmi tešil, som sa však stotožňoval veľmi dlho. Chýbali mi už nežijúci hlavní hrdinovia, ale aj tí, ktorí ešte žijú a do projektu sa nezapojili. Scenár mi prišiel násilný a vytvorený naozaj iba kvôli peniazom. Až Václav Vorlíček ma svojho času presvedčil, že by som sa mal na to dívať inými očami. Doslovne mi pár rokov po premiére pokračovania povedal, že keby mal rovnako kvalitný scenár, peniaze, hercov a bol by záujem, kľudne by išiel do ďalších častí Arabely. Zaujalo ma hlavne slovné spojenie „rovnako kvalitný scenár“. Po čase som sa k Arabelinmu návratu vrátil po niekoľký raz a snažil som sa na neho dívať očami režiséra Vorlíčka. A podarilo sa. Dá sa zvyknúť aj na pokračovanie Arabely. Má to hlavu a pätu a keď si človek uvedomí, že sa nakrúcalo v úplne inej dobe a s úplne inými možnosťami, dokáže sa s tým stotožniť.

Na pokračovanie Arabely na DVD som natrafil náhodou. V Československu totiž nevyšlo! Hľadal som však nejaké poľské CD v poľských internetových obchodoch a na môj údiv som natrafil na pokračovanie Arabely. Samozrejme, ide jednoznačne o zberateľskú záležitosť, doslova a do písmena. Fanúšik sa však zatiaľ domáceho vydania nedočkal a tak si musí vystačiť s týmto. V konečnom dôsledku však musím uznať, že hoci ide o dielo vydané pravdepodobne so súhlasom Českej televízie (na obale je logo), ide o klasickú poľskú „šmelinu“. Celkom nepochopiteľne seriál vychádza na štyroch diskoch, ale tie sú pre mňa dosť záhadne zabalené do troch plastových obalov a tie do kartónového obalu. Samozrejme, pekne pohromade, až na to, že štvrtému disku tak chýba vlastný obal. To vydavateľ vyriešil neprakticky priloženým lístkom so zoznamom a obsahom daných častí. Buď si ho necháte v krabičke a pozvoľne si ho zničíte, buď si kúpite štvrtý obal a vložíte ho tam, čím však nebudete mať zadnú časť, ani popisnú hranu obalu a už sa ani nevojde do kartónovej krabice.

Pokiaľ namietate, že si predsa nebudete kupovať český legendárny seriál s poľským dabingom, tak upozorňujem na to, že k dispozícii je na diskoch aj pôvodná česká verzia, bez poľského lektora, ale pre zaujímavosť si môžete samozrejme pustiť aj verziu s poľským lektorom, teda prekladateľom, alebo sú k dispozícii poľské titulky. U tých je zas problém, že na treťom a štvrtom disku sa nedajú vypnúť a keď si pustíte seriál v pôvodnom znení, tak poľské titulky pôsobia dosť rušivo.

Obraz je pôvodný, avšak vzhľadom k tomu, že sa netočilo tak dávno, vyzerá relatívne dobre aj na veľkej obrazovke. Seriál vychádza bez akýchkoľvek bonusov navyše. A poľský vydavateľ sa vôbec neunúval ani rozlišovať medzi prvou a druhou sériou pri výbere fotografií. Bohužiaľ, na obale prvého disku a hlavne vo veľmi obyčajnom menu každého disku sa nachádzajú fotografie aj z prvej série seriálu. Zhrniem to jednoducho: je fajn mať Arabelu pohromade, ale domáce vydanie by som prijal radšej.

Vydavateľstvo: Best Film (PL)
Linky: MERLIN