Dnes je 14. októbra 2019, meniny má a zajtra

Babovřesky - tak toto nie, rejžo

Hodnotenie: 2 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 07.01.2014

Zdeněk Troška chcel tak okato natočiť ďalší diel Slnko, seno, ... až to dopadlo veľmi, veľmi zle.
Babovřesky - tak toto nie, rejžo

O filme: Po smrti storočnej Trudy ostanú na konci dediny lukratívne pozemky so starým domom. To sa hodí starostovi a jeho príbuzným, ktorí majú na pozemky zálusk a chcú tu vybudovať autobazár. Lenže pozostalí Hálovci so synom Adamom, sa rozhodnú, že sa im vila páči a opravia ju, i keď v nej údajne straší. Zápletka sa krúti okolo farára s trochu netradičným a dvojzmyselným menom, ktorý do dediny prichádza pôsobiť ako duchovný. To ešte netuší, čo tu na neho čaká, čo všetko bude musieť riešiť a práve vďaka tomu sa odohráva plno humorných situácií.
Babovřesky

Zdeněk Troška chcel tak okato natočiť ďalší diel Slnko, seno, ... až to dopadlo veľmi, veľmi zle. Troškov problém spočíva v tom, že celá generácia skutočných hercov mu už vymrela a tak aj keby chcel točiť nové príbehy Škopkových, v podstate nemá s kým. Láska k tomuto projektu (a niekoľkým ďalším vlastným dielam) bola však u Trošku tak silná, že sa neštítil vykradnúť svoj vlastný námet a na dedinských „drbnách“ postaviť ďalší príbeh. Do toho zasadiť niekoľko momentov, ktoré sa uchytili v Kameňáku a ono je z toho v podstate niečo, ako keď na Vianoce pečiete koláč a tie odrezky namočíte do rumu, pridáte hrozienka, vyrobíte z nich guľôčky, ktoré posypete kokosom a máte ďalší koláč na zozname, aj keď v podstate ide iba o zvyšky.

Babovřesky nemajú zmysel, sú zbytočnou zlátaninou, ktorá je navyše nehorázne dlhá. A s prepáčením, ak sa na komédii dhlej 127 minút zasmejem dvakrát, je to mizerne málo. Troška môže ďakovať Lucie Bílej, za to, že mu oživila film, aj keď oproti Marii Poledňákovej úlohu Bílej cigánky Troška trošku dehonestuje. Pavle Bečkovej môže ďakovať za to, že skutočne hrala a jej rehoľná sestra je excelentná. Veronike Žilkovej za jej hlas a grimasy, Lucke Vondráčkovej za dobrý pokus a Pavlovi Kikinčukovi za to, že má svoju tvár a že ak to prvoplánovo niekto netuší, tak v ňom ani náhodou nespozná Šimona Pláničku zo Slnka, sena, ... Čo Troškovi schvaľujem je zarážajúci nápad s „prvým koncom,“ to sa oplatí vidieť, to nepochopíte. Zvyšok, žiaľ zlé, bohužiaľ, aj v prípade osvedčených hercov. Ibaže ono najväčšou chybou tohto filmu je nekvalitný strihač. Babovřeskom stačila hodina a pol, aby sa to dalo (možno) vydržať. Škoda, že sa Troška zmenil na značku, ktorá do kina stále pritiahne diváka, no začína byť rovnako mizerná, ako všetky druhotriedne produkty, ktoré tak strašne okato propaguje vo svojom filme.

Som prekvapený, že tak žiadaný film nakoniec vyšiel iba na DVD, ale zároveň uznávam, že pri kategórii, ktorej je určený, je to celkom pochopiteľná cesta. Obraz je výborný a pri pohľade na letné scény musíte nutne dostať chuť na leto, zvlášť, ak film sledujete počas sychravého zimného večera. Zvuk je rozmixovaný do formátu 5.1 a je rovnako kvalitný. Ak by vám bolo málo filmu, pozrite si krátky Film o filme, tuším tri vynechané scény a filmový teaser.

Réžia: Zdeněk Troška
Hrajú: Lukáš Langmajer, Veronika Žilková, Jana Synková, Lucie Plekancová Vondráčková, Pavel Kikinčuk, Jan Dolanský, Miro Noga, Jitka Sedláčková, Lucie Bílá, Jiří Pecha, Jan Kuželka, Lubomír Kostelka

Linky: MAGIC BOX