Dnes je 18. apríla 2021, meniny má a zajtra

Bastardi 2 - premárnená šanca

Hodnotenie: 4 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 17.10.2012

Aby ste boli v úplnom obraze, mali by ste si pozrieť prvý diel, ktorý síce v Čechách vyvolal vlnu diskusií, no u nás prešiel akosi bez povšimnutia.
Bastardi 2 - premárnená šanca

Pokračovanie filmu Bastardi začína krátko po smrti najväčšieho bastarda Michala Dostála. Michalov otec a dedko sú presvedčení, že učiteľ Majer stál za vraždami všetkých troch žiakov a pomstil smrť svojej sestry. Začnú tak Majera psychicky deptať a hľadajú dôkazy. Dôkazy hľadá aj nový policajný vyšetrovateľ Karas, ktorý preberá agendu po zosnulom policajným vyšetrovateľmi Palečkovi. Karasovi sa okamžite v prípadoch úmrtí „bastard“ niečo nezdá a začína sa zameriavať aj na Majera, ktorý je v tejto chvíli už riaditeľom školy.
Trailer - Bastardi 2

Aby ste boli v úplnom obraze, mali by ste si pozrieť prvý diel, ktorý síce v Čechách vyvolal vlnu diskusií, no u nás prešiel akosi bez povšimnutia. Učiteľ majer prichádza na „zvláštnu“ školu v podstate s tichým zámerom pomstiť sa za smrť svojej sestry, ktorá na tejto škole učila, no po jednej akcii sa domov nevrátila. Znásilnila a zavraždila ju trojica žiakov. Majer, akoby s tichým zvolením policajného kapitána Palečka dochádza svojej pomsty. Aj keď všetko vyzerá na nešťastnú náhodu, trojica vyvrheľov napokon zomiera. V jednotke je vrcholom celého príbehu herecký koncert zosnulého Bronislava Poloczeka, pre ktorého to bola jeho predposledná filmová úloha.

Hoci na oko uzavretý príbeh so sebou priniesol otvorené zadné vrátka na pokračovanie, ktoré si vyžiadal aj mimoriadny úspech filmu v Čechách. Majer sa síce pomstil, ale neprejde mu to iba tak bez mihnutia oka. Zvlášť „všemocný“ podnikateľ Dostál je rozhodnutý pomstiť smrť svojho syna za každých okolností. Za hodinu a pol sa toho v tomto filme udeje viac než dosť, otázkou však je, nakoľko to má celé zmysel. Pokračovanie Bastardov je v prvom rade skôr prehliadkou hereckej vrchnosti a v tomto filme si zahral hádam každý český herec súčasnej generácie. Žiaľ, vrcholom príbehu je opäť jeden herecký koncert, pričom dnes už musím žiaľ opäť napísať, že zosnulého pána herca Radka Brzobohatého, pre ktorého to bola rovnako ako pre Poloczeka predposledná filmová úloha. Vo filme si zahral lekára a jeho manželka Hana Gregorová bola i jeho filmovou manželkou a hoci ich úlohy boli v úlohe dosť zbytočné, boli napokon vrcholom celého predstavenia.

Šteky ostatných hercov sú vo väčšine prípadov v podstate iba ukážkou unavenosti jednotlivých umelcov, ktorým nepochybne kraľuje nemastná – neslaná Kateřina Brožová. Príbeh samozrejme opäť končí dosť otvorene, čo autorov nepochybne motivovalo na nakrútenie ďalšieho pokračovania. To už hádam nadobro uzavrie osudy hrdinov príbehu a dá bodku za touto výkladnou skriňou filmového nevkusu.

Fanúšikovia si filmu si na disku okrem filmu nájdu ešte aj film o filme, filmovú fotogalériu a filmový trailer. Zvuk je rozmixovaný do dvoch formátov (2.0 aj 5.1), obraz je obstojný. Verím, že po Bastardoch 3 vyjde napríklad celá kolekcia v jednom balení.

Réžia: Jan Lengyel
Hrajú: Tomáš Magnusek, Jan Šťastný, Jiří Krampol, Ladislav Županič, Jan Antonín Duchoslav, Igor Bareš, Jan Cimický, Radim Uzel, Ivo Jahelka, Ilona Svobodová, Jan Přeučil, Jaroslava Obermaierová, Eva Čížkovská, Valentina Thielová, Václav Vydra nejml., Jana Boušková, Petr Jančařík, Ivan Jiřík, David Novotný, Andrej Hryc, Jakub Štěpán, Zuzana Stirská, Ernesto Čekan, Jan Bendig, Martin Dejdar, Radoslav Brzobohatý, Ondřej Kepka, Radek Zima, Michal Milbauer, Kateřina Brožová, Oldřich Vlach, Tomáš Dastlík, Hana Gregorová, Eva Hrušková, Gabriela Vránová, Valérie Zawadská, Tomáš Töpfer, Jaroslava Hanušová

Bastardi 2 obal DVD

Hodnotenie: 4 / 10