Dnes je 20. januára 2019, meniny má a zajtra

Čarodejnice z Eastwicku (BRD)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 26.11.2010

Diabla môžu hrať len dvaja: pekelník sám... a Jack Nicholson.
Čarodejnice z Eastwicku (BRD)

Diabla môžu hrať len dvaja: pekelník sám... a Jack Nicholson. Čarodejnice z Eastwicku si vybrali toho lepšieho herca a výsledkom je mimoriadne rafinovaná, sexy a napínavá nadprirodzená komédia, ktorá v roku 1987 priniesla trojnásobnému nositeľmi Oscara, ďalšiu sošku... Tri moderné „čarodejnice“ (Cher, Susan Sarandon a Michelle Pfeiffer) snívajú v malom mestečku v Novom Anglicku o mužovi svojich snov. Je príchod bohatého a neodolateľného Darryla Van Horna (Nicholson) náhodou - alebo zafungovala podvedomá ženská mágia? Čarodejnice z Eastwicku, natočené podľa bestselleru Johna Updikea, sú hviezdne nadprirodzenú lahôdkou.

Kto nevidel, pochopí, keď uvidí, kto videl, ten je bezpochyby nadšený, že už aj tento film vychádza na blu ray disku a dokonca s českou podporou (aj keď s miernymi problémami, ale o tom neskôr). Bezchybné herecké výkony, legendárne hlášky, diabolsky smiech, diabolská perverznosť, diabolsky život – tým všetkým si Čarodejnice z Eastwicku získali svojich divákov a od doby, keď sa v roku 1987 objavili v kinách, bavia generácie nadšených fanúšikov. Dve hodiny roztopaše, zábavy, luxusu, i dramatických momentov a jednoznačné potvrdenie toho, že kam čert nemôže, pošle ženu.

Hodnotenie blu ray disku:
Začalo to obrovským nadšením, keď som zistil, že film vychádza už aj v našom teritóriu na blu ray disku. To sa ešte zväčšilo, keď ku mne prišla informácia, že na disku bude aj český dabing a potešil som sa, že ak to bude ten pôvodný z VHS kazety, ktorá začiatkom 90-tych rokov vyšla aj u nás, bude to skvelé. Nevedel som sa dočkať dátumu, kedy sa tento film dostane do predaja.

Ako filmový fanúšik som sa tešil na bonusy, ktoré sa na disku objavia a tu prišlo prvé sklamanie. Okrem pôvodného filmového trialu sa na disku nenachádza žiadny iný bonus a verím v to, že aj keby neexistovali žiadne dobové vynechané scény, nepodarené scény, či dokument z nakrúcania, určite by sa dal urobiť spomienkový dokument s hercami, ktorí by zaspomínali na film, ktorý 23. rokov od premiéry prichádza na trh na blu ray diskoch. Bohužiaľ, nič sa nekoná.

Moje zdesenie sa zdvojnásobilo v prvých sekundách filmu, či skôr v prvej scéne, kde absolútne nesedí český dabing s ústami amerických herečiek. Česká kolegyňa niečo povie a doslova po pár sekundách začne jej americký originál otvárať ústa. Mal som pocit, že toto už nestrávim. Tento moment však naozaj trvá iba v prvej scéne a následne je až do konca filmu český zvuk napasovaný presne. Hodil som rukou a povedal som si, že keď to v ďalšej várke Warnerovci opravia, toto bude zberateľská rarita a vychutnával som si film až do bravúrneho dokonca. Našťastie, dabing je naozaj pôvodný, aj keď trochu „zahúlený“, ale v mojej obľúbenej scéne s čerešňami som sa uistil v tom, že je to originál. Je len škoda, že zatiaľ čo všetky ostatné zvukové stopy sú rozmixované do formátu 5.1, úbohý český dabing je vo formáte 1.0 a na kvalite mu to nepridalo.

Ale aby som nebol iba negatívny, musím vyzdvihnúť obraz, ten je jednoducho fantastický, čistý, ako Kristovo oko a je jasné, že s týmto sa tvorcovia vyhrali a „drhli“ o dušu. A celkom rád priznávam, že tých pár drobností som ochotný prehliadnuť ak viem, že mám pred sebou fantastický film.