Dnes je 19. septembra 2018, meniny má a zajtra

Čarodejníkov učeň

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 15.12.2010

New York. Málokto z jeho obyvateľov tuší, že v temných zákutiach mesta prebieha neustály boj...
Čarodejníkov učeň

New York. Málokto z jeho obyvateľov tuší, že v temných zákutiach mesta prebieha neustály boj o ich záchranu medzi silami, o akých sa im ani nesnívalo. Mág Balthazar Blake je už vyčerpaný večným súbojom so svojím rivalom Maximom Horvathom. Naverbuje preto neochotného a na prvý pohľad len priemerného tínedžera Davea do učenia. Vzdorovitý mladík dostáva rýchlokurz umenia mágie a musí zozbierať všetky svoje schopnosti a sily, aby dokázal prežiť výuku, získať dievča, o ktorom sníva a po boku svojho učiteľa zachrániť mesto.

Priznávam, že som od začiatku, teda ešte od momentu, než som disk vloží do prehrávača mal pocit, že to jednoducho nevydržím a utečiem spred televízora, alebo v lepšom prípade zaspím počas filmu. Nemusím Nicolasa Cagea (až na pár výnimiek) a už vôbec ho nemusím v tých nadprirodzených príbehoch o hľadaní pokladov, najlepších super hrdinoch a podobné nadprirodzené nezmysly.

A hoci v tomto filme napĺňa Nicolas Cage všetky tieto svoje protichodné veci, ktoré u neho nemusí, tento raz zvíťazil. Tento raz som si tie dve hodiny s týmto „hrdinom“ naozaj užil. Vychutnal som si časové prelínanie deja, prepojenie minulosti so súčasnosťou, príjemný a nadčasový vtip navyše príbeh, ktorý má spád. Áno, po vzhliadnutí Čarodejníkovho učňa si tento film radím do zoznamu tých málo filmov, v ktorých som Cageovi uveril všetko (asi tretí v poradí) a rád sa k nemu vrátim. Skvelá práca, skvelé efekty, skvelé výkony a hlavne žiadna nuda. Má to rýchly spád, čo pri takýchto filmoch možno oceniť zo všetkého úplne najviac.

Hodnotenie blu ray disku:
Súčasťou jazykovej výbavy sú slovenské titulky, čo je vzhľadom na vekovú kategóriu, ktorej je film určený, veľmi dobré (aj keď uznajme si, že oveľa viac si ho vychutnajú dospelí). Slovenské titulky sú iba jednou jazykovou verziou z dvanásťjazyčnej skupiny. Zvukové formáty sú všetky rozmixované do formátu 5.1, pričom pôvodný zvuk je v tej úplne najvyššej kvalite. Ďalej sa na DVD nachádza česká zvuková stopa (mimoriadne dobrý a vydarený dabing), a tiež poľská, maďarská a turecká.

Čo sa týka bonusovej výbavy, vzhľadom k tomu, že ide o kinohit s veľkým hercom, príde mi dosť striedma. Pár pohľadov do zákulisia o tom, ako sa robili trikové scény a odkazy na ďalšiu produkciu Walta Disneyho je na blu ray disk trochu málo. Zarážajúce je, že DVD, ktoré má oveľa menšiu výbavu čo sa týka jazykových mutácií a filmových titulkov, prináša úplne iné bonusy (je ich menej samozrejme), takže zberatelia všetkých krajín spojte sa. Uznávam však, že si disky kupujeme najmä kvôli filmom a v tomto prípade s to oplatí.

Hrajú: Nicolas Cage, Jay Baruchel, Monica Bellucci, Alfred Molina, Toby Kebbell
Réžia: Jon Turteltaub

Distribuuje: Magic Box, 2010