Čeľuste (komplet)

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 13.04.2013

Piesočné pláže, modré more a žiarivé nebo vítajú návštevníkov rekreačného mesta Amity. Nikto netuší, že niekde pod hladinou čaká obrovský biely žralok.
Čeľuste (komplet)

O filmoch:
Piesočné pláže, modré more a žiarivé nebo vítajú návštevníkov rekreačného mesta Amity. Nikto netuší, že niekde pod hladinou čaká obrovský biely žralok. Čoskoro si nájde prvú obeť, neskôr ďalšie a ďalšie. Zástupcovia mesta sa spočiatku všetko snažia utajiť, nakoniec s napätím čakajú, kým sa objaví niekto, kto obrovského žraloka zabije. Na more vyplávajú traja muži, ichtyológ Hooper, lovec žralokov Quint a šéf miestnej polície Brody, aby skúsili svoje šťastie...
Čeľuste - trailer

Druhý diel filmu začína veľmi idylicky, avšak len do momentu, kým na pobreží mesta Amity nájdu telo veľryby a trosky malej plachetnice. Všetko nasvedčuje tomu, že v okolí sa znovu vyskytuje nebezpečný žralok. Kapitán pobrežnej polície Martin Brody sa márne pokúša prehovoriť starostu, aby uzavrel pláž. Všetci sa boja, že stratia svoje zisky. V deň, kedy sa skupinka mladých ľudí vydáva s plachetnicou k vzdialenej bóji, zaútočí na nich neľútostný žralok...
Čeľuste 2 - trailer

Tretí diel filmu zoberie diváka na Floridu, kde v miestnom obrovskom parku Morský svet pracujú Brodyho synovia Michael a Sean. Jedného dňa sa v pobrežnej nádrži nečakane objaví malý žralok. Zamestnanci chcú mláďa vychovávať pod svojím dohľadom, ich pokus ale zlyhá. Takmer súčasne je nájdené telo muža, ktoré prezrádza, že pod morskou hladinou aquaparku je ukrytý ďalší, oveľa väčší žralok. Od tohto okamihu ide o život všetkých návštevníkov...
Čeľuste 3 - trailer

V záverečnej časti Čeľustí žije Ellen Brodyová (Lorraine Garyová) po smrti svojho manžela v prímorskom mestečku Amity. V mestečku vládne predvianočná atmosféra a Ellen Brodyová spolu so synom Seanom (Mitchell Anderson) chystajú oslavu. Sean, člen miestneho policajného zboru, je však neplánovane odvolaný k porušenej bóji na mori neďaleko prístavu. Keď sa vydá na more, aby vec prešetril, napadne ho obrovský biely žralok a Sean útok neprežije. Ellen sa nevie spamätať zo šoku a prijme pozvanie svojho druhého syna Michaela (Lance Guest) a jeho ženy Carly (Karen Youngová), aby sa odsťahovala k nim na Bahamy. Michael však čoskoro zistí, že nebezpečný žralok sa presťahoval tiež. Zaútočil na Michaela a jeho kamaráta Jakea, a neskôr aj na Michaelovu dcéru Theu, ktorá sa s kamarátkami plavila pozdĺž pobrežia. Carla zúri, že ju Michael neinformoval o žralokovi, ale Michael s Jakeom to zatajili zámerné, aby nerozrušili Ellen a nepokazili jej pobyt na Bahamách. Napriek tomu sa to Ellen dozvie a je presvedčená, že žralok cieľavedome prenasleduje jej rodinu. Preto sa na Michaelovej lodi vyberie na samostatnú misiu s cieľom zabiť žraloka...
Čeľuste - pomsta trailer

Hodnotenie filmov:

Steven Spielberg nakrútil v roku 1975 filmový kult, ktorý sa dodnes u mnohých filmových fanúšikov radí medzi základné filmy, ktoré poznajú naspamäť. Navyše sa Spielbergovi podarilo v polovici sedemdesiatych rokov nakrútiť film, ktorý ani dnes nevyznieva smiešne a jeho efekty prekonali dobu a v podstate i všetky pokračovania tohto kultu. V prípade Spielbergovho štartu Čelustí je film za plný počet bodov.

O tri roky neskôr sme sa dočkali pokračovania Čeľustí. Steven Spielberg ich už s vedomím, že povedal všetko čo chcel nerežíroval, avšak režisér Jeannot Szwarc sa k Spielbergovmu pilotu postavil s veľkou úctou a jeho pokračovanie bolo nakrútené veľmi solídne. To už však nemožno povedať o filme Joea Alvesa, ktorý v roku 1983 urobil z tretích Čelustí „béčkový“ horor plný krvi a tak treťotriednych efektov, že je to dnes na smiech a určite sa tomu smeje aj Steven Spielberg, ktorého prvý film bol oveľa efektívnejší.

V roku 1987 sa reputáciu tejto sérii pokúsil vrátiť režisér Joseph Sargent, ktorý nakrútil Čeľuste: Pomstu na pozadí celkom rozumného príbehu, pokúsil sa obsadiť aj hercov známych z jednotky a dvojky a dal si záležať tak na zmysluplnosti filmu, ako aj na presvedčivých efektoch. Týmto filmom sa séria Čeľustí uzavrela, aj keď sa dlho hovorilo o piatej časti, avšak oficiálne nikdy nevznikla, aj keď o filme Útok z hlbín z roku 1999 režiséra Rennyho Harlina sa šepkalo, že to mali byť pôvodne Čeľuste s poradovým číslom 5.

Hodnotenie diskov:

Jediný dôvod, prečo sa k tomuto kompletu vôbec vraciam je práve jeho kompletnosť. Fanúšikovia žánru si predpokladám vychutnávajú Spielbergov film na dokonale vyčistenom Blu ray, ktoré je dostupné aj u nás. Tejto verzie sa však zvyšné filmy pravdepodobne nedočkajú a tak filmoví fanúšikovia majú ideálnu príležitosť siahnuť po tomto komplete. Žiaľ, čím novší film, tým horší obraz. Mám pocit, že prvá dva filmy prešli digitálnou očistou, štvrtý takou polovičnou a ten tretí je taký brak, že sa mu v podstate nikto nevenoval, aby ním zbytočne nestrácal čas. Kolekcia na štyroch diskov (každý zabalený v samostatnom plastovom slim obale a následne spolu v kartónovom obale) prináša iba filmy, s českým dabingom (prvý diel rozmixovaný do 5.1 , zvyšné sú v stereoformáte), nečakajte žiadne bonusy. Fakt, že Čeľuste by mali byť v zbierke každého filmového nadšenca robí z tohto kompletu ideálny artikel, ktorého druhá polovica však degraduje tú prvú.

Linky: DVD BEST

Čeľuste

Hodnotenie: 6 / 10