Dnes je 22. júla 2018, meniny má a zajtra

Cesta do lesa - pokračovanie legendárneho Vorla

Hodnotenie: 5 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 28.07.2013

Oslava českej krajiny a prírodných živlov, ktoré čelia agresivite miest.

Voľné pokračovanie filmu Cesta z mesta režiséra Tomáša Vorla. Oslava českej krajiny a prírodných živlov, ktoré čelia agresivite miest. Honza Manák (Tomáš Hanák) sa rozhodol ukončiť kariéru „itečkára“ a kúpil chalupu na konci malej dediny, kde sa zabýval so svojou rodinou. Pracuje v lese ako pomocný robotník, opravuje cesty, oplotenia, ťaží drevo, pomáha lesníkom. Jeho manželka Markéta (Bára Schlesinger) sa živí masážami a alternatívnym liečením pacientov, ktorí za ňou dochádzajú na chalupu. Používa k tomu rôzne psychotropné rastliny a huby, čo vedie ku konfliktu so starousadlíkmi – rodinou Papošových (Bolek Polívka a Eva Holubová) a neskôr aj s protidrogovou políciou. Dcéra Anyna (Anna Linhartová) navštevuje školu v susednej dedine, stále však prepadá, pretože sa túla po lesoch a miesto učebníc sa učí z prírody.
Cesta do lesa - trailer

Tomáš Vorel (starší) si dal záležať na tom, aby diváka vyburcoval k očakávaniam, ktoré s pokračovaním svojho úspešného filmu Cesta z mesta prinesie. Trvalo mu to neuveriteľných 12 rokov, kým sa vrátil späť k príbehu, ktorému nechal v roku 2000 mierne pootvorený koniec, aby sa k nemu mohol neskôr vrátiť. Medzitým si strihol dokument Z mesta cesta, ktorý má i nemá niečo spoločné so samotným filmom. Minimálne fakt, že sa v ňom niektorí herci práve z tohto filmu spovedajú zo svojho vzťahu k prírode a života na dedine navádza k myšlienkam, že to má predsa len niečo spoločné. Vráťme sa však k pokračovaniu, resp. k filmu Cesta do lesa, v ktorom Vorel rozohráva osudy už známych postáv. Nemám však pocit, že by sa mu to nejako výrazne podarilo natoľko, aby sa divák z toho filmu zbláznil.

Ono, vydržíte to, aj keď to trvá neuveriteľných (a žiaľ aj zbytočných) 105 minút. Strihač ešte mohol párkrát uťať nožnicami a možno by to bolo dostalo ten správny šmrnc. V tomto filme je totiž až príliš uťahaných miest, v ktorých sa dej vlečie a napriek nádherným, až neuveriteľným záberom na panenskú prírodu, je to únavné. Nepomáha ani fakt, že sa Eva Holubová snaží o dušu (mohla dostať viac priestoru). Napokon v mojich očiach herecky jednoznačne víťazia Bára Schlesinger a Anna Linhartová, ktorým som uveril, že každý nový deň začínajú ranným objímaním stromov. Na druhej strane muži v tomto filme jednoznačne pohoreli. Svojim spôsobom je to pohodová oddychovka, ktorú si pozriete možno raz, ale kult sa z toho nestane.

Na druhej strane sa na tomto disku teším z úplne iných vecí. Teším sa, že je zabalený do zeleného obalu, čo korešponduje s „lesnou témou“ i farbou samotného papierového obalu. Samozrejme, obal je plastový, čo už tak s prírodou nekorešponduje, ale to predsa nebudeme riešiť. Ďalším príjemným prekvapením je bonusová výbava, ktorá je na český film skutočne nadpriemerná.

Okrem klasického štvrťhodinového filmu o filme tu nájdete vynechané scény, filmový klip, filmový trailer, fotogalériu, ale i soundtrack, ktorý obsahuje 27 trackov a po vložení disku do počítača sa spustí interaktívna stopa s filmovým scenárom a novinárskym presskitom, čo je celkom netradičný a pre filmového fanúšika nepochybne zaujímavý bonus. Čo sa týka obrazu a zvuku, tam naozaj niet čo vytknúť a napriek tomu, že film vychádza iba na DVD, obraz je naozaj veľmi dobrý. Zvuk je rozmixovaný do formátu 5.1. Pre zberateľov je zaujímavá informácia, že pri príležitosti vydania tohto filmu sa na trhu objavil aj trojdiskový DVD komplet so všetkými „Cestami“ Tomáša Vorla, pričom tie dve predchádzajúc neboli už dlhodobo nedostupné.

Réžia: Tomáš Vorel st.
Hrajú: Tomáš Hanák, Anna Linhartová, Tomáš Vorel ml., Bolek Polívka, Eva Holubová, Jiří Schmitzer, Marie Štípková, Milan Šteindler, Barbora Schlesinger, Vojta Vovesný, David Vávra

Distribuuje: Bontonfilm, 2013