Dnes je 04. decembra 2020, meniny má a zajtra

Dámy v rokoch

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 28.08.2011

Dokonalá britská dráma s absolútne dokonalými hereckými výkonmi a príbehom, ktorý bezpochyby zaujme každú vekovú kategóriu.
Dámy v rokoch

Cornwall roku 1936 je ďaleko od európskych problémov tých čias. Prichádzajú tu síce informácie o tom, čo sa deje v Európe, avšak miestni obyvatelia, rybári a ich ženy si žijú svoj život v spojení s prírodou a nepripúšťajú si správy, ktoré prichádzajú z rádia. Neznámi sa tu objavujú iba zriedka a nie sú vítanými hosťami. To, čo sa udeje na pláži neďaleko domu dvoch starnúcich sestier je dôvodom na nemalý rozruch. Ursula Widdington (Judi Dench) a Janet Widdington (Maggie Smith) totiž nájdu po búrke na blízkej pláži búrke zraneného mladíka, ktorého sa ujmú a starajú sa o neho vo svojom dome. Tým mladým mužom je poľský huslista Andrea Marowski (Daniel Brühl), ktorý uteká z vlasti do Ameriky pred nacizmom. Lenže dedinčania sú podozrievaví voči všetkým cudzincom a ich nepriateľstvo sa ešte zvýši, keď sa Andrea zamiluje do ruskej turistky Olgy Daniloffovej (Natascha McElhone)
Trailer k Dámam v rokoch

Dokonalá britská dráma s absolútne dokonalými hereckými výkonmi a príbehom, ktorý bezpochyby zaujme každú vekovú kategóriu. Vďaka excelentným herečkám Judi Dench a Maggie Smith a šarmu a kúzlu Daniela Brühla, ktorý sa dokonale prevtelil do úlohy mladého Poliaka a ešte sa naučil aj celkom dobre tento jazyk, sa určite necháte strhnúť dojímavým príbehom, ktorý je na hony vzdialený nemeckým filmom o láske, i umelohmotným love story z Hollywoodu. Skutočná európska produkcia, ktorá vo vás určite zanechá dojem.

Jednoducho to chcela náhoda. V neskorý večer, po návrate na hotel, počas dovolenkových dní vo Švédsku som zapol televíziu a krátko pred polnocou začínal práve tento film. Unavený po celodennom chodení som dosť rýchlo zaspal, ale herecký koncert dvoch skvelých herečiek, i samotný príbeh zo starého Anglicka ma zaujali natoľko, že som po návrate domov rozbehol pátranie po DVD s týmto filmom. Bohužiaľ, na našom trhu zaplavenom americkým brakom sa takýto film jednoducho neobjavil, ani len v segmente lacných DVD (v takom totiž vyšiel v susednom Poľsku) a ak si ho jednoducho chcete vychutnať v zrozumiteľnej reči, musíte si ho vystriehnuť v niektorej z televízií (hádam sa niekde objaví a oplatí sa striehnuť). Ak ste zdolní v angličtine, prípadne v poľštine, siahnite po originálnej verzii na DVD, dostať ju aj v našich obchodoch, prípadne na zahraničných obchodoch s filmovými nosičmi. Určite nezabudnuteľný zážitok.

Dámy v rokoch dvd