Dnes je 21. augusta 2018, meniny má a zajtra

Diana - kráľovský príbeh

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 25.03.2014

Bola Diana naozaj taká, ako sa ju snažia tvorcovia filmu predstaviť počas takmer dvoch hodín? Bola Naomi Watts, akokoľvek sa snažiaca o dokonalé stvárnenie princeznej stotožnená s tým, čo hrá?
Diana - kráľovský príbeh

O filme: Lady Dianu, princeznú z Walesu, pozná takmer každý. Len málokto však pozná skutočnú Dianu Spencerovú, len málokto v nej vidí obyčajnú ženu. Film Diana nie je klasickým životopisom, zameriava sa na posledné dva roky jej života, kedy opustila kráľovskú rodinu a zvieravý život v Buckinghamskom paláci. Na roky naplnené novou chuťou žiť, neúnavnou charitatívnou prácou a milostným vzťahom, v aký už ani nedúfala. Meno jej lásky bude pre mnohých prekvapením. Rovnako ako vynaliezavé triky a prezlečenia, ktoré musela princezná Diana používať na schôdzky so svojim partnerom mimo dosahu štvavých fotografov a ochranky. Jadrom filmu je ale život, sústredí sa na Dianu ako takú, na radosť a energiu, ktorú získala v posledných dvoch rokoch a na to, kým sa v týchto rokoch stala. V príbehu, ktorý ukazuje známu princeznú tiež ako ženu mimo všadeprítomnej kamery, je potom ešte jeden ďalší. Silný ľúbostný a dlho utajený príbeh medzi Dianou a kardiochirurgom Hasnatom Khanom.
Diana - trailer

Po premiére filmu anglickí novinári napísali, že princezná zomrela druhý raz. Žiaľ, neboli ďaleko od pravdy. Je totiž mnoho vecí, ktoré sa dajú tomuto filmu vytknúť. A to aj napriek tomu, že tvorcovia tvrdia, že je to film nakrútený s maximálnou vernosťou, pričom vychádzali z archívnych materiálov, listov, ktoré Diana písala, z konzultácií s odborníkmi, či z rozhovorov s osobami, s ktorými sa stretávala. Príde mi divné, že všetci títo z nej zrazu mali potrebu urobiť z nej naháňačku chlapov, ktorá je schopná naháňať chlapa, neprestajne mu telefonovať, či tajne ho prevážať v kufri auta do svojho sídla. Diana túžila po láske, objatí a porozumení – potiaľ je to v poriadku, ale aby za tým išla takýmto spôsobom, o ma trochu zaráža. Keď už nič iné, chcelo b to aspoň miernu dávku rešpektu. Mrzí ma, že celý film napokon vyznieva tak, akoby ospravedlňoval paparazzov a naznačuje, že v podstate si Diana za svoj osud môže sama. Ona je podľa tohto filmu tá, ktorá vedela veľmi presne manipulovať s médiami tak, ako sa jej hodí a to ju priviedlo do osudného tunela. Mimochodom, práve posledné chvíle jej života sú v tomto filme znázornené veľmi citlivo, bez zbytočného krviprelievania a desivých záberov, urobené tak, že pri konci tohto filmu behá mráz po chrbte. Netreba krv a slová, aby si človek uvedomil, čo sa deje. Bola Diana naozaj taká, ako sa ju snažia tvorcovia filmu predstaviť počas takmer dvoch hodín? Bola Naomi Watts, akokoľvek sa snažiaca o dokonalé stvárnenie princeznej stotožnená s tým, čo hrá? Diana je film, ktorý logicky raz musel prísť. Mnohí netrpezlivo čakali a mnohí z tých, pre ktorých je Diana stále kráľovnou ľudských sŕdc ostali sklamaní. Pravdupovediac, ani sa moc nedivím.

Ďalšie veľké sklamanie je v tom, že film u nás vyšiel iba na DVD, bez jediného bonusu navyše. Toto je mimoriadne premrhaná šanca. Popracovať sa dalo aj na dabingu, príde mi taký britský – suchý. Zvuk je v poriadku, rovnako obraz ponúka maximum, čo dokáže rozlíšenie na DVD. Réžia: Oliver Hirschbiegel Hrajú: Naomi Watts, Lee Asquith-Coe, Naveen Andrews Distribuuje: Bontonfilm

Hodnotenie: 6 / 10