Dnes je 17. februára 2019, meniny má a zajtra

Dinosaurs Alive True 3D (bluray disc)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 28.12.2010

Všetko je vždy raz po prvý raz.
Dinosaurs Alive True 3D (bluray disc)

Všetko je vždy raz po prvý raz. Boom 3D televízorov a 3D blu ray prehrávačov opäť prekonal hranicu pohodlia medzi stenami vlastného bytu a tak je zrejmé, že na filmy podobného druhu, už nebudeme chodiť iba do kina, ale si ich budeme môcť pozrieť aj doma. Netvrdím, že hneď zajtra, ale ceny prístrojov pôjdu rapídne dolu a bude možné si ich vychutnať. Verím tiež tomu, že (najmä u nás) klesnú ceny nosičov s 3D filmami. Pretože blu ray disk s dokumentom Dinosaurs Alive True 3D sa dá vonku kúpiť za 10 libier, u nás sa predáva za neuveriteľných 40 euro. To čo je? Nerozumiem tomu. Aj na našom trhu sa predáva originálna verzia, bez českej podpory, tak netuším, o čo tu vlastne ide, prečo je rozdiel v cene tak priepastný. Je najvyšší čas začať sa tým zaoberať.

Vráťme sa však k dokumentu Dinosaurs Alive True 3D a samotnému 3D nosiču. Ide o dokument zo série IMAX, ktorý sa na našom trhu predáva v originálnej verzii, čiže s výnimočným a hlavne jedinečným komentárom Michaela Douglas a znie to naozaj výborne. Film diváka zavedie do doby, kedy dinosaury kraľovali na zemi a cestu k poznatkom, na ktoré prišli vedci – ako žili, prečo žili, čo ich zahubilo a všetko podobné. Bohužiaľ, drvivá väčšina príbehu sa odohráva v súčasnosti a na miestach, kde sa nachádzajú dinosaurie kosti, ktoré dávajú mnohé odpovede na väčšinu otázok. Samotná „dinosauria animácia“ by sa hádam dala vtesnať na nejakých desať minúť štyridsať minútového dokumentu, čiže zjavne dosť málo, na relatívne veľkú plochu, za relatívne veľké peniaze.

Divák však nedostáva iba samotný dokument, ale aj nejaké bonusy navyše, pričom najzaujímavejší z nich je zhruba dvadsať minútový dokument o vzniku filmu Dinosaurs Alive True 3D. Celkový čas bonusov je však zhruba porovnateľný s dĺžkou samotného dinosaurieho dokumentu.

Filmy na týchto blu ray diskoch sú samozrejme prekonvertované aj do 2D verzie, takže si ich samozrejme pozriete aj na klasickom TV a v klasickom prehrávači, avšak samozrejme, ste ukrátení o ten najväčší zážitok. Možno do zásoby, zberatelia to poznajú. Ja si dodnes pamätám tú radosť, keď som si kúpil svoj prvý blu ray disk s Disneyho Snehulienkou a ešte som nemal ani prehrávač. Ten prišiel následne. Teraz som sa tešil zo svojho prvého 3D blu ray disku a keď som si bol pozrieť u známeho, pretože tiež ešte nemám TV ani zodpovedajúci prehrávač, tak to bolo veľké nadšenie. Tieto pocity prekonajú aj to celkom možné sklamanie zo samotného spracovania a množstva reálnych 3D dinosaurích animácií. Mohlo ich byť jednoducho viac. Zážitok je to však veľký.