Dnes je 19. júna 2019, meniny má a zajtra

Do Ríma s láskou - Woody sa vracia

Hodnotenie: 5 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 30.05.2013

Po mimoriadne vydarenej a nápaditej Polnoci v Paríži sa Allen vybral spoznávať Európu prostredníctvom Ríma.
Do Ríma s láskou -	Woody sa vracia

Uznávaný architekt John (Alec Baldwin) trávi prázdniny v Ríme, kde ako študent kedysi žil. Počas prechádzky po známej štvrti stretáva o čosi mladšieho Jacka (Jesse Eisenberg) a zisťuje, že majú veľa spoločného. Je svedkom toho, ako Jackovi poblázni hlavu Monika (Ellen Page), okúzľujúca kamarátka jeho priateľky Sally (Greta Gerwig).John pre zmenu neprežíva najromantickejšie obdobie života. V rovnakom čase pricestuje do Ríma aj bývalý operný režisér Jerry (Woody Allen) s manželkou Phyllis (Judy Davis), aby spoznali Michelangela (Flavio Parenti), talianskeho snúbenca ich dcéry Hayley (Alison Pill).

Jerry neverí vlastným ušiam, keď počuje Michelangelovho otca Giancarla (známy tenor Fabio Armiliato) spievať v sprche operné árie hodné La Scaly. V presvedčení, že taký výnimočný talent nesmie zostať nepovšiinutý, sa Jerry chopí príležitosti presadiť Giancarla a zároveň zviditeľniť aj seba samého. Leopoldo Pisanello (Roberto Benigni) je pre zmenu dosť nudný chlapík, ktorý sa jedného rána zobudí a zisťuje, že sa stal v celom Taliansku veľkou celebritou, hoci vôbec netuší prečo. Čoskoro ho začnú prenasledovať paparazzi, ktorí sledujú každý jeho krok a neustále sa čosi vypytujú. Čím viac je Leopoldo stredobodom pozornosti, tým viac si uvedomuje, že cena za slávu je vysoká. Medzitým Antonio (Alessandro Tiberi) pricestuje z vidieka do Ríma, aby svojej prudérnej rodine predstavil krásnu manželku Milly (Alessandra Mastronardi) a získal dobre platenú prácu. Vďaka komickému nedorozumeniu a náhode sa dvojica na deň rozdelí. Antonio skončí s neznámou ženou (Penélope Cruz), ktorú vydáva za svoju manželku, zatiaľ čo sa Milly teší pozornosti legendárnej filmovej hviezdy Lucy Saltu (Antonio Albanese).
Do Ríma s láskou - trailer

V podstate štyri príbehy, ktoré sa odohrávajú v uličkách Ríma. U Woodyho Allena nič nezvyčajné. Problém je v tom, že zatiaľ, čo sa Allen vo svojich predošlých filmoch snaží svojich hrdinov nejakým spôsobom poprepletať, v tomto filme si každý žije svoj vlastný príbeh. Osudy týchto hrdinov sa nijakým spôsobom nepretnú a hoci sa Allen čarovne snaží, aby mal každý príbeh hlavu a pätu, musím konštatovať, že Woody mal už aj lepšie momenty. Po mimoriadne vydarenej a nápaditej Polnoci v Paríži sa Allen vybral spoznávať Európu prostredníctvom Ríma.

Uznávam, je v ňom čo nakrúcať na takých miestach, aby sa to divákovi oplatilo vidieť. Pozval si k tomu plejádu veľmi známych a veľmi šikovných hercov. Roberta Benigniho sme naposledy hádam videli, keď si po sedadlách bežal po Oscara za Život je krásny, Ornellu Muti zas vtedy, keď po Mečiarovom boku strihala pásky na slovenských diaľniciach a splašene híkala nad našimi nemocnicami. Penélope Cruz aj v tomto filme dokazuje, že zahrá úplne všetko a je mimoriadne šikovná nielen dramatická, ale aj komediálna herečka. Ale inak je to asi všetko. Má to byť komédia, ale pravdupovediac, zasmial som sa asi päťkrát a vždy pri tom bola Penélope. Trošku málo, čo do filmu Woodyho Allena. Tak snáď nabudúce.

Film vychádza v edícii Film X časopisu Reflex, zoženiete ho teda za super peniaze, ale okrem filmu s českým dabingom nedostanete nič navyše. Obraz, zvuk i dabing sú v úplnom poriadku, ale to je všetko. Presne 107 minút podľa Woodyho Allena, ktoré podľa mňa ani neprinesú ten pocit, že by ste chceli nasadnúť do lietadla a odletieť do večného mesta.

Distribuuje: Hollywood Classic Entertainment, 2013

Do Ríma s láskou - obal dvd

Hodnotenie: 5 / 10