Dnes je 19. júla 2019, meniny má a zajtra

Don´t Stop

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 28.01.2013

Don´t Stop je film vtipný, ale zároveň je to film na zamyslenie nad tým, k akej dokonalosti sa za ten čas dokázala prepracovať zhovadilosť mládeže, ktorá v dnešnej dobe nepozná hranice.
Don´t Stop

Píše sa rok 1983. Do komunistického Československa konečne dorazil naplno punk. Osemnásťročný Miki (Patrik Děrgel) so svojím provokatívnym kamarátom Dejvidom (Lukáš Reichl) nechcú zostať pozadu. Platňa London Calling od Clash im ukáže ten správny smer. Vezmú elektrické gitary, naježia vlasy a prestanú brať ohľad na svoje okolie. No Future sa stáva ich heslom a zakázaná hudba životným štýlom. Don´t Stop je príbeh o tom, čo sa stane počas jedného roku vášho života, kedy nemyslíte na zajtrajšok, ani na dôsledky svojich rozhodnutí. Jediné, na čom vám naozaj záleží, je presadiť si svoje generačné právo na svoj vlastný životný postoj.
Don´t Stop - trailer

Spomínate si ešte na český film Proč? z osemdesiatych rokov? Spracovaním mi Don´t Stop pripomína práv e tento starý film pojednávajúci o výtržnostiach futbalových fanúšikov. A keďže Proč? naozaj stále môžem, bolo pre mňa Don´t Stop veľmi príjemným prekvapením. Stále hovorím o spracovaní. Žánrovo ide samozrejme o dva úplne odlišné filmy, keďže Don´t Stopsa v prvom rade tvári ako komédia, v ktorej dramatické prvky majú svoje opodstatnenie a posúvajú dej, ale nie sú prvoradé.

Z filmu cítiť nadšenie debutujúceho režiséra Richarda Řeřichu, ktorý má však na druhej strane obrovské filmové skúsenosti, keďže sa ako kameraman podieľal na sérii niekoľkých zaujímavých českých filmov. Jeho režisérska prvotina nabrala svieži dych a Řeřichovi sa podarilo nakrútiť pohľad na Československo osemdesiatych rokov bez toho, aby z filmu bolo cítiť hnilobný puch vtedajšej doby, ktorý razí z väčšiny českých filmov, ktoré sa zaoberajú tou dobou. Don´t Stop je film vtipný, ale zároveň je to film na zamyslenie nad tým, k akej dokonalosti sa za ten čas dokázala prepracovať zhovadilosť mládeže, ktorá v dnešnej dobe nepozná hranice. Necelých sto minút, pri ktorých sa divák určite nebude nudiť. Paradoxom je, že najslabším článkom filmu je žiaľ herecký výkon Kristíny Svarinskej. Pokiaľ mlčí, dá sa to ustáť. Ako náhle prehovorí (aj keď len v podobe slovného náhrdelníku vyskladaného z vulgárnych nadávok), vyznieva nepresvedčivo, mdlo a bez akejkoľvek charizmy. Dôvod? Nie je to herectvo. To Svarinská veľmi dobre ustála. Problém je s jej češtinou, o ktorú sa vo filme snaží, no nevie do nej vsunúť potrebný akcent.

Vo filme je použitých niekoľko dobových záberov, ktorých kvalita perfektne korešponduje s obdobím, v ktorom sa film odohráva. Keďže režisér filmu má skúsenosti s kamerou, precízne dbal na to, aby aj zvyšok filmu pôsobil „niekoľkoročne“ a podarilo sa mu to perfektne. Divák nadobúda dojem, že je v roku 1983, keď sa príbeh filmu odohráva. Zvuk je na DVD v dvoch formátoch – 2.0 i 5.1 a v oboch prípadoch je naozaj dobrý. Pribalený je i zhruba dvanásťminútový film o filme a potom filmový videoklip, český i slovenský filmový trailer, filmový teaser a krátka fotogaléria.

Réžia: Richard Řeřicha
Hrajú: Patrik Děrgel, Lukáš Reichl, Jiří Kocman, Jakub Zedníček, Oliver Cox, Kristína Svarinská

Distribuuje: Bontonfilm, 2012