Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 01.03.2016

Ak neveríte, že sa chlapi v starobe menia späť na deti, toto je jasný dôkaz.
Expendables (komplet)
Zdroj obrázku: Bontonfilm

Filmovy.sk
Ale v podstate trilógia o tom, ako si geriatrická zostava akčných hrdinov z osemdesiatych rokov chcela užiť filmovačku.

Ten nápad znel hrozivo. Samozrejme, pokiaľ ste neboli fanúšikmi Rambov, či amerických vojakov, alebo ďalších akčných filmov v osemdesiatych rokoch, ktoré ste úspešne ošúchavali na video páskach. Spojiť väčšinu týchto bláznivých hercov dohromady je jednak skvelý komerčný ťah, jednak odvaha. Nebudú viac smiešni, ako seriózni?

Expendables je oddychovka. Prvé dve časti som si pozrel na letnej dovolenky, tretiu som doplnil nedávno. Netajím sa tým, že po celodennom vyvaľovaní sa na slnku, boli prvé dve časti príjemným relaxom na chorvátskom pobreží, kde navyše prepojiť prenosný DVD prehrávač s telkou na izbe nebol žiadny problém, takže to nebol pohľad iba cez divadelný ďalekohľad. Trojka doma, počas sychravej nedele už nemala taký dopad. Ale zrejme to nebolo tou nedeľou...

Trojka je jednoducho najslabším článkom celej trilógie, v ktorej platí priama úmera o tom, že čím viac hercov, tým horší scenár. Sympatické však je, že v rámci tejto trilógie nemožno hovoriť o tom, že to išlo od desiatich k piatim, keďže jednoznačne najlepšou časťou je tá druhá. Takže v jednotke sa to rozbieha, v dvojke to dobehne a trojka vznikla preto, lebo to všetci chceli.

Fenomén tohto triptychu s množstvom svalnáčov so šedivými vlasmi zapôsobil aj u nás. Filmy sa objavili na DVD i Blu ray, s vynikajúcim dabingom, kde sa vydavateľ snažil v rámci možností angažovať všetkých, ktorých tých starých pardálov dabovali aj v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch. Obraz na DVD je v rámci možností veľmi dobrý a čo sa týka bonusov, tak na tioe ani pri jednej časti (na DVD) neostalo miesto.

Expendables / 7*
Film podľa námetu Davida Callahama natočil Sylvester Stallone, ktorý sa podieľal aj na scenári a zároveň si zahral hlavnú úlohu. Do filmu obsadil elitu akčných filmov – okrem iných Dolpha Lundgrena, Jasona Stathama, Randyho Couturea, Arnolda Schvarzeneggera, Bruca Willisa či Mickeyho Rourka. Sylvester Stallone ako Barney Ross je mužom bez strachu a emócií, prirodzený vodca, hlava skupiny a hlavný stratég. Jeho tím tvoria Lee Christmas (Jason Statham), bývalý letec a odborník na nože, Yin Yang (Jet Li), špecialista na boj zblízka, Hale Caesar (Terry Crews), ktorého doménou sú zbrane s dlhou hlavňou, Toll Road (Randy Couture), skúsený expert na demolácie, ktorý je považovaný za mozog skupiny a Gunnar Jensen (Dolph Lundgren), vojnový veterán a vynikajúci ostreľovač. Príbeh začína vo chvíli, keď skupina ostrých chlapov dorazí na miesto určenia, ostrov Vilena, a postupne zisťuje, že misia, ktorej cieľom je zlikvidovať nebezpečného diktátora, rozhodne nebude taká jednoduchá, ako sa spočiatku zdalo. Okolo nich sa sťahuje nebezpečná sieť zákerných ľstí a úskokov – niekto veľmi usilovne marí všetky ich plány...

Expendables

Expendables 2 / 8*
Barney Ross (Sylvester Stallone), Lee Christmas (Jason Statham), Yin Yang (Jet Li), Gunnar Jensen (Dolph Lundgren), Toll Road (Randy Couture) a Hale Caesar (Terry Crews) - spolu s najnovšími členmi tímu Billy The Kidom (Liam Hemsworth) a Maggie (Yu Nan) na palube - sú zase spolu potom, čo ich Mr. Church (Bruce Willis) vyhľadal pre zdanlivo ľahkú prácu. Úloha vyzerala pre Barneyho a jeho bandu oldschoolových žoldnierov ako jednoduchý zárobok. Avšak potom, čo sa pár vecí nepodarí a jeden člen Expendables je zabitý, sú všetci nútení vykonať pomstu priamo na nepriateľskom území, kde sú ich šance mizivé. Odhodlaní odplatou rozpúta komando vlnu deštrukcií na poli nepriateľských síl a tiež zmrazí nečakané nebezpečenstvo - 6 libier plutónia, ktoré by bohato postačovalo k destabilizácii vlády vo svete. To je ale nič v porovnaní so spravodlivosťou, ktorá ženie tím Expendables za diabolským ničomníkom, ktorý surovo zabil jedného z nich, ich brata.

Expendables 2

Expendables 3 / 6*
Úspešná a obľúbená akčná séria Expendables prináša v treťom dieli dalšiu výbušnú porciu zábavy a ako posily nové filmové legendy. Popri Stallonem, Stathamovi, Lundgrenovi, Liovi či Schwarzeneggerovi budú tentoraz na odstrel aj Antonio Banderas, Harrison Ford a Wesley Snipes. Roly ich nepriateľa sa ujal Mel Gibson. Tím Expendables bude čeliť priamo jednému zo svojich zakladateľov a bývalých šéfov. Conrad Stonebanks s tvárou Mela Gibsona stál pri ich zrode, potom sa však z neho stal odpadlík a dokonca jeden z Barneyho zadaní na zabitie. Prežil a teraz má tento bezcitný obchodník so zbraňami, čo sa ničoho neštíti, jediný cieľ: zniesť zo sveta niekdajšieho parťáka a celý ten tím postrádateľných veteránov. Ibaže plány Expendables sú presne opačné. V každom prípade to bude veľmi osobné. Barney navyše vážne uvažuje o tom, že svojich starých spolubojovníkov pošle do penzie. V radoch Expendables sa preto objavuje čerstvá mladá krv s novým štýlom a znalosťami niečoho takého opovrhnutia hodného ako sú moderné technológie. Novú krv zastupuje Kellan Lutz (známy zo série Twilight ), Glen Powell, boxer Victor Ortiz a tiež žena! Olympijská medajlistka v jude a zápasníčka zmiešaných bojových umení Ronda Rousey.

Expendables 3

Filmovy.sk